Painonnousu raskaana

1kg tullut jokaisen kahden raskauden aikana alle 30rv päätyneet raskaudet. Yks keskosen syntymä ja toinen kohtukuolema.
 
Apua.. mulla 16+4 ja painoa tullut melkein 11 kiloa, painoindeksi alun perinkin 28 :sad001 alkoi nousta 8. viikolla eli vähintään kilo/viikko tullut. laskin, että samaa vauhtia jos tulee läskiä päälle loppuajan ton loisen ja roippeiden lisäksi, niin se on +40 kiloa ja sillai.
Määhän kuolen sen painon alle :wtf:
 
Rv 35+5 ja tähän mennessä tullut 6,5 kg. Ihan normaalisti olen saanu syödä sekä myös herkutella. Jäätelöä meni helteillä päivittäin. Liikuntaa en ole harrastanu kyllä yhtään, kun työ on jo fyysisesti raskasta. Eikä onneksi paino ole lähteny kovaan nousuun lomallakaan. Normaalipainoisen ylärajoilla olin ennen raskautta, kun e-pillereiden käytön lopettaminen toi 12kg lisää painoa.

Kai tuo painonnousukin on jotenki perinnöllistä. Äitini ei ole yli 10kg/lapsi raskauskiloja saanut hänkään yhdestäkään 4 lapsesta.
 
Muokattu viimeksi:
En tiedä onko tämä nyt täysin off topic, mutta kysynpä kuitenkin. Luuletteko, että on mahdollista pyytää neuvolassa, että painolukemaa ei kerrottaisi? Että sh vain toteaisi malliin, paino nousee ok/liian hitaasti/nopeasti?

Mulla on itselläni syömishäiriö taustaa, josta olen kylläkin parantunut. Painolukemat ovat kuitenkin olleet sellainen asia, joka herkästi triggeröi mua ja aiheuttaneet pahimmillaan re-lapseja. Tästä syystä en ole käynyt vaa'alla yli kahteen vuoteen. Koen oman oloni paremmaksi, jos en tiedä painoani eivätkä raskauskilotkaan painaisi samalla tavalla mieltä.
 
En tiedä onko tämä nyt täysin off topic, mutta kysynpä kuitenkin. Luuletteko, että on mahdollista pyytää neuvolassa, että painolukemaa ei kerrottaisi? Että sh vain toteaisi malliin, paino nousee ok/liian hitaasti/nopeasti?

Mulla on itselläni syömishäiriö taustaa, josta olen kylläkin parantunut. Painolukemat ovat kuitenkin olleet sellainen asia, joka herkästi triggeröi mua ja aiheuttaneet pahimmillaan re-lapseja. Tästä syystä en ole käynyt vaa'alla yli kahteen vuoteen. Koen oman oloni paremmaksi, jos en tiedä painoani eivätkä raskauskilotkaan painaisi samalla tavalla mieltä.
Ehdottomasti täytyy kysyä! Olen ihan varma, että on okei varsinkin kun sulla on syömishäiriötausta. Tärkeintähän on se, että ne neuvolassa pystyy seurata sopivaa painonousua. :happy:
Tsemppiä :Heartred
 
Viikkoja nyt 29+4 ja painoa tullut 12-14kg. Neuvolassa sanotaan, että saa tullakin mulle painoa kun lähtöpaino on niin alhainen, bmi tais olla 16,6. Toivottavasti jäisi näitä raskauskiloja synnytyksen jälkeen itelle eikä tippuis kaikki ensimmäisten kuukausien jälkeen synnytyksestä niinkun viimeksi, aina ollut ongelmia painon alhaisuuden kanssa. Viime raskaudessa painoa tuli 16-17kg.
 
Apua.. mulla 16+4 ja painoa tullut melkein 11 kiloa, painoindeksi alun perinkin 28 :sad001 alkoi nousta 8. viikolla eli vähintään kilo/viikko tullut. laskin, että samaa vauhtia jos tulee läskiä päälle loppuajan ton loisen ja roippeiden lisäksi, niin se on +40 kiloa ja sillai.
Määhän kuolen sen painon alle :wtf:

Mikä tässä on huonoa kieltä? kysehän on ihan omasta elinvoiman imevästä sisäloisesta, omista läskeistäni ja eikös ne lapsivesi, istukat sun muut ole juurikin roippeita, jotka kuuluu pakettiin? :wideyed:
someone plz explain o_O
Muoks: ainiin, nyt 18+2 ja painoa tullut 13.5 kg eli samaan suuntaan menossa hyvää vauhtia. Ensin kivut lamautti viikoiksi sohvanpohjalle, tällä viikolla alkoi hyvänä lisänä todennäköisesti nielutulehdus, joka kuumeen ja muiden kipujen kanssa on eri kiva lisä nostamaan painoa kun ei voi kun maata ja syödä. Tämä teille kaikille, joille tulee n. vain kolmasosa tai alle meikän lisämassasta, olkaa onnellisia! :wacky:
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top