Painonnousu / lasku

Täällä kans noin 20kg tuli viime raskaudessa, eikä kukaan missään kohtaa sanonut et ois liikaa... En siis ota stressiä nytkään. :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: M&S
Mulla kans +20kg. Tänään lääkäri sanoi, että esikoisen neljän kilon syntymäpaino oli selkee seuraus siitä. Mutta en tiedä, kun kyllä toi on jatkanut kasvuaan ns ikäisiään isompi kokoisena (pitkänä, mutta hoikkana) sen jälkeenkin, kun minusta ulos pääsi. Nyt olis "lupa" painon nousta vain 10(-15)kg. Ja kyllä minullekin sopis, että paino ei enempää nousis...
 
Jaa, olipa kommentti. Meillä kanssa yli 4kg oli eka ja tosiaan sen 13kg otin raskauskiloja.. Systerillä joka raskaus +20kg ja kaikki vauvat reilusti pienempiä. Että eipä se vauvan paino nyt ihan siitä ole kiinni.
 
Meidän esikoinen oli kans vään yli 4 kiloa, mutta mulle tuli raskauskiloja vain 8 ja lähes normaalipainoinen olin BMI 25,2. Ja maha oli ihan valtava. Eli ei se painonousu tosiaan välttämättä kerro vauvan koosta paljoakaan.
 
Mulla tuli ed. raskaudessa kiloja n. 5 ja poika painoi 2,8 kg syntyessään, tosin hän tuli kolme viikkoa etuajassa. Maha oli kyllä valtava!
 
Mun esikoinen painoi 3652g ja kaikki 8 kiloa jotka keräsin raskausaikana jäi laitokselle..
 
Esikoista odotan, mutta meillä neuvolatäti sanoi, että vauvan kokoon vaikuttaa eniten liika sokerin saanti. Eli vaikka kiloja tulisi +20kg, niin ei se vauva määräänsä enempää ota siitä, paitsi sokereista, kun insuliinin tuotanto on vähän heikompaa raskausaikana. Tämä keskustelu juonsi siitä kun kerroin olevani jonkinasteinen sokerihiiri.. :D
 
Olen kyllä ihmeissäni ettei painoa ole tullut kotivaaan mukaan kuin 1kg 400g
Olisikohan mahdollista tällä kertaa pysyä siinä ihannnepainonnousussa.. :hungry:
Oli ihan pitkä jobi pudotella niitä edellisen raskauden viimeistä 7 kiloa, vuos meni ja loppujen lopuks painoin tämä raskauden alussa tismalleen saman verran kuin viime raskauden alussa.
 
Minäkin painoin raskauden alussa saman verran kuin viimeksi, vaikka olisin kyllä voinut painaa vähemmänkin, mutta en oikein ehtinyt laihduttamaan välissä. Imetyksen aikana kun ei paljoa voinut laihdutella. Noh, nyt ei ainakaan raskauskiloja ole vielä yhtään.
 
Mulle tuli n.23kg joista laitokselle jäi ehkä 7....toivon että nyt ei tuu yhtä paljoo. Vaikkakin poika oli ihan normi kokoinen ja kilot lähti lopulta korkojen kera. Mutta se turvotus ja ylimääräiset kilot oli aika taakka.
 
Takaisin
Top