Painonnousu ja mahan kasvu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja +Lara+
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Painoin 65 kun aloin odottamaan esikoista. Siinä raskaudessa tuli 7 kiloa ja synntytyksen ja imetyksen myötä lähti 14 kiloa eli painoin 7 kiloa vähemmän mitä ennen raskautta :wideyed: se oli jo ehkä vähän liian vähän, kun kuitenkin 171 pitkä. Kaikki vaatteet roikkui jne.

Noh nyt painoa 62, kun imetys loppunut ja vielä ei ole tullut painoa lisää. Saas nähdä koska alkaa kertymään. Toivon et pysyis yhtä maltillisena tällä kertaa :)

Millä sait turvotuksen pois vai itekseenkö se vaan lähti? Kauheen pöhöttynyt olo ni mielellään luopusin täst ylimääräsest nestelastista :D

Se vaan lähti :) tietysti tässä juonut paaaaaaljon ku janottaa ja askeleita tulee päivässä vähintään 13 000 + kaikki muu lasten kanssa riehuminen ja jumppa päälle;)suolainen + hiilarit ei maistu joten siitäkin varmaan hyötyä :) oletan että hormonit tasaantumaan päin niin siks turvotus pakkas kimpsunsa ja läks, ei tarvii tulla takas :) vertailu kuvat, ylempi rv 8 ja alempi rv 9+1 (eilen illalla) ImageUploadedByVau Foorumi1519280021.599080.jpg
ImageUploadedByVau Foorumi1519280037.932253.jpg
Ja siellähän se mun toukkakin taas jaloissa<3

Niin ihana tuo toukka aina tuolla sun jaloissa! :D <3 On kyllä aikamoinen muutos turvotuksessa. Itselläkin tuntuu pahin turvotus helpottaneen. Paino ei ole vielä lähtenyt nousemaan mutta maha on pyöristynyt. Rv 12+3

Mulle tuli ekassa raskaudessa 10kg ja tokassa 8kg. Nyt yritän kyllä että paino ei nousisi kuin max. 5kg kun tuota ylipainoa on reippaanlaisesti :bored:

Mulle tuli ekassa raskaudessa 10kg ja tokassa 8kg. Nyt yritän kyllä että paino ei nousisi kuin max. 5kg kun tuota ylipainoa on reippaanlaisesti :bored:

Täytyy muistaa, että vauva ja nesteet ja istukka jo painaa melkein tuon 5 kg :) eli painoa tulee aina väkisin.

Juu niinhän se on :) Neuvolassa vain varoteltiin tuota painonnousua kun mulla tuota ylipainoa mutta en nyt kyllä hulluna ala stressiä ottamaan :)

No nyt on lähteny paino nousuun. 1 kg tuli lisää ihan yks kaks. Nyt oon tosin jonkin sortin mahataudissa, eli varmaan tipahtaa taas.

Mulla kans - 2kg. Jännä sinänsä et oon syönyt enemmän ja en oo oksentanut tai mitään. Kai sitten lihasta/nestettä poistunut kuitenkin...

Paino on pysyny aikalailla samassa, pari desimaalia ehkä laskenu. Bmi 19.5, odotan innolla painonnousua. Koko ikäni ollu hoikka ja siitä on kiusattu. Turvotusta on etenki iltaisin ja housut alkanu kiristämään. 10+0

Mulla on alkanu maha pömpöttää. En vaan oikein saa selkoa onko oikeest kohdun kasvamisesta johtuvaa vai ummetus turvotus pöhötystä. Painoki on noussut mut en oo uskaltanut vaa.alle kattomaan kuinka paljon :D

Mulla paino on pysynyt aika samoissa toistaiseksi. Iltaisin/päivän mittaan maha aina turpoo mutta aamuisin en osaisi sanoa että on raskaana. Kaverin mukaan mun mahasta näkee kyllä, mutta se oli tosiaan jo illasta ja päällä oli ehkä liian tiukka toppi

Paino on noussut noin 3 kiloa ensimmäisen kolmanneksen aikana. Maha on vähän pyöristynyt,mutta en vielä saa selvää onko todellista vai turvotusta. Olo kehossa on jotenkin vieras. :S

Uskaltauduin kokeilemaan, vaaka näytti samaa kuin ennen raskautta! (Toivottavasti ei ole rikki [emoji16]) Tässä kun on inasen ylimääräistä niin ei haittaa yhtään että omaa löysää lähtee vähän samalla kun vauva kasvaa. Maha on jo valtava, turvotustakin on mutta kyllä se näkyy jo aamullakin. Pysyisi vain tää painonnousu kurissa jatkossakin, olen kehittänyt mielitekoja kuten hedelmäkarkit joita en normaalisti käytännössä ikinä syö vaikka tarjotaankin.

Mulla paino tippunut melkein 5 kiloa pahoinvoinnin ja ruokahaluttomuuden takia, mutta onneksi vatsa on silti pyöristynyt. Toivon tämän vaiheen menevän ohi niin, että saisin syötyä normaalin määrän ruokaa :)

Mulla oli paino noussut tokalla neuvolakäynnillä mitattaessa 180g ensimmäisestä käynnistä :D Ja ekalle käynnille ei ollut tullut yhtään vielä lisää. Mahasta näkee kyllä jo selkeästi, että raskaana ollaan, olen luonnostaan hyvin hoikka.

Takaisin