Painonlähtö synnytyksen jälkeen

Mulla tuli koko aikan 12kg, 5 päivää synnytyksen jälkeen neuvolassa kun kävin oli lähteny 5kg. Sen jälkeen en oo puntarille päässy ku meijän oma on rikki. On kyllä tosta varmaan vielä tippunu aikalailla, koska omat farkut alkaa jo menee päälle. Tursuu kyllä vielä joka puolelta, mutta pikkuhiljaa ;D
 
Tänään oli jälkitarkastus ja kiloja jäljellä n. 2,5 kg. Oon ihan tyytyväinen. Kunhan syksyllä aloitan jotain liikuntaa (pakko päästä pois kotoa edes hetkeksi), niin eiköhän ne loputkin katoa. Etenkin kun tuntuu, että jalkojen päällä olen koko päivän, kun joko touhuan esikoisen kanssa taikka hänen nukkuessaan koitan hoitaa kotihommia. Hyvä, että syödä ehtii =)
 
Mulla ei oo missään vaiheessa ollut tavoitteena pudottaa raskaudesta tulleita kiloja, vaan päinvastoin pitää ne.. Vaakaa en omista, joten ei ole mitään hajua, että paljonko nyt painan, mutta ihan omaa kroppaa kattomalla on aika selvää, että kaikki on lähtenyt mitä on tullutkin:( Tosin ei sitä tullutkaan kun joku about 8kg, joten ei siinä tainut hirveesti olla kun vauva yms. härpäkkeet. Siitä oon eniten ollut yllättynyt, että luulin mahan vielä tässä vaiheessa olevan selkeästi pömppö, mutta aika lailla litteä se on. Tietty vatsalihakset on jossain ties missä, joten eihän se niin timmi ole kuin ennen raskautta, mutta litteä silti. Linea negra näkyy kyllä vielä vahvasti ja napa on hassusti kuopalla:D
 
Kyllä noin suunnilleen kaikki on jo lähteny, mitä raskaudesta tuli (12 kg, kääk, onneks puolet jäi jo synnärille)... Enää oikeestaan reilu kilo on kyydissä. Toisaalta ei ois pahitteeks, jos senkin lisäks lähtis vielä muutama kilo. Saa olla aika tarkkana, ettei painoa kerry, kun ei pituuttakaan liikaa kertyny :)

Piti tota vatsalihasjuttua kommentoida, että mulla kiinnitty vatsalihakset tosi nopeesti takasin. Ei menny, ku noin kuukausi synnytyksestä (siis että se rako oli menny umpeen). Mulla on myös jo maha suht littee, nahka vaan on jotenki "löysää" vielä.

Uskalsin alottaa hölkkäilyn vaunujen kanssa tänään ekan kerran, vaikka kävelylenkit alotin vajaa viikko synnytyksestä. Eiköhän se liikunnalla lähe, mikä tarviikin.
 
Paino on kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen sama kuin ennen synnytystä eli se viimeinenkin kilo lähti viikossa =) Eikä tarvinnut edes yrittää. Vatsassa vain on sellainen löllöhkö juttu ja napa isohko, mutta eiköhän ne siitä.

RonjaM & NaPPula
 
nyt kulunu synnytyksest sen 1kk ja saldona -13 kg eli -2kg lähtöpainosta.. Tavoitteena viel pudottaa se 20kg niin sit painaisin sen 65kg... eli tekemist riittää.. maanantaina aloin teho treenin wiin kautta ja nyt jo -1.7kg elikkäs aika hyvä saldo 3:n päivän reeneille :) oon kyl tosi tyytyväinen itteeni
 
mom83, hyvä ku mainittit ton wiin :D Pitääpä huomenna ottaa pelit esiin ja alkaa tolla laudalla pelleilemään :) Jos sais tän kuntokuurin hyvään vautiin jo.. Eikä vaan vetäis suklaaata sohvalla D:D Vaikka tuntuu että seki käy työstä jo :P Onneksi kaikki raskauskilot on lähteny mutta vielä joku kilo pois nii avot :) 
 
Heh..me on kans parina iltana hakattu ukon kanssa wiitä... Vois huomenna kun sisko tulee niin sen kanssa hakkaa sitä niin sit sil on taas syy kinuta mieheltään sitä! :D
 
Mulla on pysähtynyt paino 65 kg:n kohdalle :S tarkoitus olisi vielä joku 5-10 kg pudottaa painoa. 15 kg on jo lähtenyt... Mutta aloitan nyt liikunnan harrastamisen niin ehkä noikin lähtee :) Ajattelin, että jos ensi kesäksi pääsis jonkinnäköiseen kuntoon, niin en ota mitään stressiä.
 
Mä lihoin jo ennen raskautta muutaman kilon, joten pudotettavaa olis vielä noin 8kg. Neuvolan ekaan punnitukseen on matkaa enää noin kilo, eli 15kg on tähän mennessä lähtenyt. Oon käyny salilla, spinningissä ja lenkillä, mutta nyt on sellainen flunssakierre menossa, ettei liikkumisesta tuu yhtään mitään.
 
Mulla oli lähtöpaino 70kg. Raskauden aikana tuli noin 9kg. Nyt vaaka näyttää aamuisin ennen aamupalaa 69kg, eli kaikki on lähtenyt mitä tullut. Tavoite on saada vielä pois 6-7kg mikä tuli ennen raskautta (takana oli keskenmeno rv19, tuo raskaus oli tuonut jo muutaman kilon ja sit söin suruuni mitä sattui) mutta enköhän mä vielä tavoitteeseen pääse ja kaikki kaapissa olevat housut mahtuu taas jalkaan.
Muuten ekat normaalit kesähousut meni eilen jo jalkaan ja nappi kiinni! 
 
Mulla oli tiistaina jälkitarkastus (pari päivää vajaa 6vkoa synnytyksestä).
Nyt oli paino -0,6kg siitä neuvolan ekasta punnituksesta. Ite en oo koskaan kauheesti vaa'alla hyppiny, joten se ihan tarkka lähtöpaino ennen raskaaks tuloa oli hatusta vedetty. Mut siihen painoon olis vielä 2kg matkaa.. :D
 
Joval: ja kaikki muut mammat jolla on wii, suosittelen lämpimästi ostakaa siihen zumba.. voin sanoo et jos sillä ei paino putoa niin ei sitten millään.. ite kävin sellasella sivulla ku migame.fi sielt löyty pelit ja tarvikkeet suht halvalla.. Mulla 2 pv:n saldo ku tota zumbaa pyörittelin niin -1.7kg.... I like kohta paino alle 80kg ja tosiaan sielt 97kg:stä alettiin tiputteleen tota painoo et ihan tyytyväinen jo saavutuksesta mutta ens kesänä aion painaa sen 65kg.. Sit olisin enemmän ku tyytyväinen...
 
Hmm... Täytyy oikee miettiä tota zumbaa tohon :D vois olla aika näky isännälle ku täälä kompuroin :D Ellei senki saisi innostumaan :D
 
:D se olis kyl varmaan aika näky jos saisit sen miehen mukaan zumbaamaan :D itte oon ainakin nauranu itelleni ihan sikana ku en oikee taitu kaikkiin asentoihin tuos heiluessa.. Tuo esikoinenkin väänti naurua kippurassa, mut kait sit ku saa painoo vähän alemmas eikä enää oo näin kankee niin alkaa tämäkin kettu taittumaan... Nyt lainasin veljeltä joku sporttipeli siihin et saa pelattuu muuta välistä ku lihakset on niin kipeet et en tiiä miten päi olis.. Zumbasta joudun kyl pitää parin päivän tauko :)
 
Joo olis kyllä tosiaan, tuo äijäki tahtoo olla niiiiin rytmitajuton ja kankee ku rautakanki että sen lantio ei kyllä taivu niinku pjuuurstömin :D Mulla on viihin se Active juttuki nii siinä on kaikki lihakset käytynä läpi ja ton laudan mukana tuli se joku fit peli kans. Se on aika kiva kans, siinä laskettiin BMI ym ja tehtii oikee se treeniohjelma muistaakseni ja aina ku sen laittaa päälle nii se punnittee.. Pakko maanantaina ku isäntä on ilta viikos, laittaa tuo kone lyöntiin likan päikkäreitten ajaks ja kattoo osaako ja jaksaako enää mitää :D kuinka rapakuntoon sitä onkaa päässy :DD
 
mulla on kanssa se fit ja tota activee oon miettiny ostaa mut en viel oo aikaseks saanu sitä tehä..
 
Se on kyllä aika tehokas toi active,. Muistan ku ekan kerran sillä touhusin niin oli niiiiiin lujaa lihakset kipeenä, että kyllä siitä tehoa löyty ja on aivan mukavaki värkki :) 
 
Tehän nyt jo täysillä riehutte. Ootteko käyneet jo jälkitarkastuksessa? Tein tänään varovasti kahvakuulalla ja painoilla jotain hötkyilyjä vaunulenkin lisäksi, mut en oikein tiedä mitä sitä uskaltaa tehdä, kun ilmeisesti lupa tulee rankempaan liikuntaan vasta jälkitarkastuksessa. Tein myös hooveria, luulen muistavani että staattisia pitoja sais tehdä mutta vatsarutistuksia ei. Mulla on kyllä ihan hyvä olo ja oli pakko ruveta tekemään jotain kun alkaa toi peilikuva kyllästyttää ja se, ettei mitkään vaatteet mene päälle. 9 kiloa lähti itestään mut viis on vielä jäljellä ja sen huomaa. Olis kiva ne pikkuhiljaa pudottaa (eli siis parissa kuukaudessa. :D) ja sitten pidemmän tähtäimen suunnitelmana viis lisää. Yksin vaan kun on ja ruokahalu palannut tekis mieli niin iltasin vaan vedellä koko ajan jotain. Tiedostan, että se on myös siihen avuttomuuden tunteeseen, mitä kitisevä lapsi herättää. Mansikoitakaan ei voi syödä kun ainakin itelle tulee järkyt ilmavaivat niistä. Niinkun että nannan sijasta jotain terveellistä...
Tsemppiä kaikille liikunnoinnin kanssa! Kyllä se tekee päällekin hyvää kun saa vähän eloa kroppaan. Mulle tuli jo näköhäiriöitä päänsäryn lisäksi kun hartiat on niin jumissa.
 
Olin viikko sitte jälkitarkastukses :) Kaikki hyvin oli ym, ei ainakaa kielletty liikkumasta :D
No joo, otin eilen kaapin tyhjäksi ja kaivoin wiin värkkeihin patterit ym että kaikki on valmista ja aloin itte pelejä ettimää.... Siihen jäi mun eilinen jumppaaminen! Meinaan pelejä ei löytyny mistää :D Pelkästää noita tasohyppelypelejä ja golffia ja mitä noita ny olikaa :D Ei pikkusen sapettanu.. Ehkä tänään uus yritys :D Sopivasti kuuma nii hikoilee vielä enemmän :D Tai sitte tee vaan niin että, paiskaan jonku peiton terassille ja meen siihen maata ku aurinko paistaa sen verran hienosti tuohon taakse taas :) Ehkäpä tyttö nukkuis jokusen tunni että sais väriä pintaan :)
 
Takaisin
Top