Painonlähtö synnytyksen jälkeen

morkai

Vauhtiin päässyt keskustelija
Nyt meitä jakautuneita on loisto liuta jo täällä ja pikkuhiljaa lisää tulee, niin kyselenkin seuraavaa, että paljonko tippu paino synnytyksen jälkeen?

Mullahan painoa tuli se 17kg.. Viime neuvola käynnillä kävin vaa'alla niin painoa olikin jo lähteny huimat 21kg!!!! Oon niin tyytyväinen.. :D :D
 
Painoa tuli 1,5kg ja nyt 8pv synnytyksen jälkeen -10kg. Odotuksissa on että vielä lähtee ihan reilusti, mutta tähän on pakko olla jo ylen tyytyväinen tuon lähdön huomioon ottaen :-)
 
No sulla on kyllä hyvä pudotus!!! Ois kelvannu mullekkin! Mut eiköhän mullakin tota painoa vielä lähe kun käy poikain kanssa kävelyllä ja kun autokin myytiin alkuvuodesta niin ei tuu autolla mentyä joka paikkaan.. :D
 
Onnistuuko sulla imetys? Kun kahta imettää niin lähtee varmasti vielä ihan simona painoa :)
 
No ei tota maitoa oikein tullu ja nyt ei tuu ollenkaan, eli se siitä ilosta.. Sen varaan mäkin laskin että imetyksellä saisin painoa pois.. Mut oon kuitenkin tyytyväinen tähänkin tilaan.. En muista koska ois paino ollu alle 89kg.. :D Oon tyytyväinen..Vaikka ei musta kyllä enää tankotanssijaa saa tehtyä.. :D
 
Mulla tosiaan paino ennen raskautta isoimmillaan viime vuoden kesällä oli 104,5kg... kääks... no kun neuvolaan menin ekan kerran olin 100kg ja nyt viimesellä kerralla 101,5kg ja tänään aamupaino 91,5kg. En voi kuin olla ihmeissäni, mutta aavistin tossa raskausaikana kun painoa ei tullu, elin tosi terveellisesti ja liikuin paljon että n. 15kg karistin itsestäni enkä tosiaan ollut mitenkään syömättä. Jätin vain luonnollisesti viinin tissuttelun, mähkyruoat ja kävin salilla monta kertaa viikossa ja kävelin. Painotavoite on 70kg tai alle mutta ei imetyksen kustannuksella eli nyt syödään vaan terveellisesti ja aletaan taas liikkua ja lähtee mitä lähtee ja sit kun imetys on ohi niin sit voi alkaa tosissaan laihduttaa.
 
Mulla oli raskauden alussa paino 92kg.. Ja nous aina sinne 107kg:hen raskausaikana..kävi se 109kg:ssä mutta tippu sit siitä aika nopee takas 107kg:hen. Oon kyllä ite ainakin tyytyväinen siihen että kaikki lähti mitä tuli, koska olin varautunu siihen että paljon ei lähtis, ko siskolle jäi melkein kaikki raskauskilot. Mut toisin kävin, ja eiköhän tosiaan tässä kesän aikana lähe vielä lisääkin kun jaksaa noiden muksujen kanssa käydä kävelyllä.. :D
 
Mulla on nyt tippunu kaikki mitä tuli raskausaikana. Eli -13kg ja ajattelin jatkaa vielä jos pääsis hyviin lukemiin pitkästä aikaa =) Ensimmäisen viikon aikana suli 10kg ja loppu on hissukseen lähtenyt =) Imetys taitaa olla aika kova taikasana :) Meillä mennään siis täysimetyksellä =)
 
Mulla painoa oli kertyny 81,2kg tohon viikon 40+0 neuvolaan mennessä. Torstai-aamuna 12.5. (02.10) syntyi poika, eli nyt olis sit niinku 4 päivää synnytyksestä ja painoa tänään 75,2kg (eilen sairaalan vaaka näytti 76,4kg).
Imetys onnistuu täysin, joten toivossa on hyvä elää, että tuo tuosta vielä putois vähintään sen 5-6kg, että oltais normaali painossa.
 
Poika nyt viikon ikäinen ja painoa tippunut 12kg. Raskausaikana tuli 17kg että jos nyt edes sen sais pois.. imetys ei oikein luonaa ja olen jo miettinyt että lopetan koko homman. Poika voi olla yli tunninkin tissillä ja siltikin syö 60-80ml vielä korviketta pullosta...Eli eipä taida tisseistä tulla mitään :/ Kokeilin aamulla täysillä tisseillä kuinka plajon tulee kun pumppaa tyhjäksi ja sain yhteensä kummastakin tissistä 20ml ulos...eipä taida maito nousta.
 
Ballo, meillä saatetaan kans olla vaikka tunninki tissillä ja ku oon toisen antanu täyttyä yön eli oon vaan toista antanu nii en oo pumppaamalla saanu ku n 50ml mutta hyvin kuitenki maito loppuviimein riittäny. Kannattaa varmaan antaa vauvan vaan olla rinnalla ja iho kontaktia nii saattaa lähteä nousuun paremmin.. Niin joku sanoi joskus.. Navat vastakkain.. Jos on noustakseen tuo maito vaan...
 
Useinhan sanotaan, että pumppaamalla ei saa yhtä tehokkaasti maitoa, kuin mitä vauva saa imemällä. Eli ei siitä voi kaikkea päätellä. Toisaalta ei kannata vauvaa nälässäkään pitää, eli korviketta vaan, jos on siihen tarve.

Mulla painoa tuli n. 13 kg, josta synnärille jäi n. 5,5 kg. Nyt 1vk 5 pv synnytyksen jälkeen jäljellä enää 5 kg. Ja tavoitteena, että pääsisi niistä eroon samassa ajassa kuin tulivatkin, eli en pidä mitään kiirettä. Mullahan lähtökohtana oli normaalipaino. Ekan kanssa lähtivät kilot ainakin ihan itsestään.
 
Voin ylpeänä kertoa et mulla painoa tuli raskaus aikana 12kg ja nyt 1kk synnytyksen jälkeen paino tippunut 19kg.emoticon  Mut on sitä vieläkin rutkasti mistä tiputtaa. Pitää toivoa et imetys veisi vielä monta kiloa. Ja lenkkeiltykkin on neitin kans ahkeraan.
 
Täällä tuli rskaus-aikana 20kg, eilen kävin vaa'alla ja 12kg oli lähteny, mitään muuta en oo tehny kun imettäny ja pari vaunulenkkiä heittäny :)
Siihen päälle ois vielä ainakin 4kg edellisen raskauden jäljiltä, sit olisin tavotepainossa :}
Eiköhän ne tästä putoo ajallaan kun ei ressaa :)
 
Ballo: Elä luovuta imettämises.. Itselläni kesti viikon ennen kun sain maidon nouseen rintoihin .. Ajoin kanssa tuolla menetelmällä että annoin korviketta kun ei tissit riittäny nyt ihan parin päivän sisällä näistä tuli kunnon suihkulähteet.. Mulla on tissilaputkin 2 per rinta ja silti kastuu paita.. Esikoista en imettäny just koska en jaksanu odottaa että maito nousee rintaan nyt päätin olla sitkeempi ja onnistuin..

Mä en ole vielä puntarilla käyny ku o patterit vehkeestä loppu ja sairaalassa ei punnittu... Täytyypi kattoo jos viikonlopuks sais hommailtuu ne patterit et pääsis kattoon miltä paino näyttää.. Lähtöpaino raskauteen oli 86,4kg ja viimeisen kerran kun kävin puntarilla neuvolassa painoa oli  97kg.. Mulla tavoitteena olis päästä takas alas siihin 65kg:hen jota joskus maailmassa olin esikoisen jälkeen.. Ennen esikoista painoin 53kg mut sillo olin alipainoinen ku pituutta kuitenkin mulla kokonaiset 173cm
 
Vieläkään en oo sitä patterii saanu vaihettuu tuohon puntariin joten en vieläkään tiedä paljon painan :D mutta otin yli viikko sitten lauantaina mittanauha käyttöön ja mittasin perseen ympärys ja vatsan.. no viikossa oli lähteny 4cm pepusta ja 2,5cm vattasta.. Jeij eli alas mennään... Jännä nähä taas lauantaina paljonko mitta näyttää.. jos yrittäis muistaa se patteri ostaa kaupastakin niin näkis paljon viikon aikana lähtee kiloja.. nyt en oo edes tehny muuta ku imettäny ku ollu niin tylsä ilma koko ajan ettei oo voinu pikkusen kans lähtee tuonne kärräileen.. Mutta kohta on taas lämpimät kelit niin sit voipi mennä.. (ainakin säätiedotus niin lupaili)...
 
Olen kyllä tyytyväinen jo nyt!
Kilojahan tuli joku 11 kg josta synnärille jäi 6 kg. Viikko synnytyksestä ja enää 1 kg päästä aloituspainosta . Minullahan on nyt siis elämäni mahdollisuus saada pois hieman painostani, jos vaikka pääsisin yhden tai kaksi vaatekokoa pienemmäksi.

RonjaM 
 
Mulla toi paino tuntuu kokoajan vaan katoavan.. Tosiaan niinku jossain muualla jo mainitsin niin korkeimmillaan raskaana painoin 111kg (ennen synnytystä lähti pari kiloa) ja nyt on melkein 30kg lähteny.. en ees muista koska oisin ollu näin "kevyt".. varmaan enneku ukon tapasin.. emoticon
 
Mulla tuli joku 16 kg, eli paino oli siinä 80 kieppeillä synnärille lähtiessä. Tänään paino 70,5 kun synnytyksestä 1,5vk. Ruokahalu on ollut huono, mutta olen kyllä syönyt kunnon ruokaa joka päivä, eli syömättömyydestä ei johdu. Namujakaan ei tee mieli, joten ehkä se edesauttaa! :) Eilen söin väkisin mansikkaviinerin kun pappa oli ostanut, en hennonnut sanoa ei...

Mä toivoisin kanssa, että saisin vähän ylimääräistä pois, mulla nyt ei ylipainoa oikeastaan ollut ennen, lähtöpaino jotain 64kg, mut alle 60kg olis kiva. :) Pituutta on kummiskin vaan 160cm niin ei siihen viitti hirveästi ylimääräistä kerätä, kun kilokin näkyy (ainakin omaan silmään). Mut jos tää näin helposti etenee niin hienoa. En todellakaan meinaa mitenkään laskea kaloreita tai laihduttaa, mikä oli harrasteeni ennen raskautta, jos luonnollisesti lähtee niin hyvä. Ja kun vielä pääsee tästä liikkeelle niin saa vähän lihastakin! Kammo löysyys ympäri kehoa... :D Mut tosiaan 14 v bulimian syövereissä uineena aattelin nyt irrottaa siitä lopullisesti ja käyttää hyväkseni tätä 9kk taukoa syömisten laskemisessa, en todellakaan aio palata vanhaan.

"Hassu" juttu kävi tässä alkuviikosta kun naapurin mummo kysyi että eikö ollutkin ihana saada se kamala paino pois, ja lisäsi vielä että "olet sinä vieläkin vähän paksu". Tais olla tiistaina eli synnytyksestä alle viikko. En keksinyt mitään vastaansanomista, aloin vaan itkeä. :D Hiukan herkässä.... Mut perkeleen mummot, vähän rajaa!
 
Takaisin
Top