Painonhallinta raskaana

Mulla on tullut reilussa 23 viikossa vajaa 5kg. Neuvolan papereissa luku on 6,5kg kun siellä on aloituspaino vähän eri mitä oikeasti sen päivän paino kun plussasin (neuvola halusi painon ennen hedelmöityshoitoja). Mut jotain tuota luokkaa siis paino noussut. Mulla on reilusti ylipainoa. Heti plussan jälkeen taisi nousta pari kiloa, sitten oli jouluun asti samassa, jouluna tuli jotain vajaa 2kg lisää joka pysyi helmikuuhun asti ja yhtäkkiä raskauden puolivälin aikoihin nousi nykyiseen. Tästä se varmaan sitten kiihtyy 😄

Mulla on tullut 2,5kg lisää kun kävin aamulla vaa'alla, +2kg näytti edellinen puntarointi neuvolassa jo jonkun aikaa sitten. Veikkaan että tähän syynä se, etten ole ehtinyt salille muuton ja muiden kiireiden vuoksi lähemmäs neljään viikkoon ja lihaksista lähtenyt kaikki se ns ylimääräinen neste. Tänään taas paluu edessä treenin pariin niin palaa pian sille ns perus tasolle paino ja lisänä tietty sitten raskauden lisukkeet!

Mä liityn tänne. Itellä kokemusta siitä että painoa tullut ihan reippaasti raskauksien aikana ja sitä on ollu tosi vaikea pudottaa. Mullakaan imetys ei karista kiloja. Mutta oon myös aika pitkä ja mun raskaudet on ollu hyvin lähellä toisiaan.

Ekasta raskautuessa olin aika hoikka. Painoa tuli vähän vajaa 30 kiloa, josta noin 10 kiloa putosi. Sitten aloinki oottaa seuraavaa, josta tuli 20 kiloa. Ne 20 kiloa tosin putosivat. Nyt oon jälleen raskaana ja aikeissa pitää paino kurissa. Oon vasta tosi alussa, ja vaikka turvotusta on vatsan seudulla, niin paino on tippunut 1,5 kiloa. Jostain syystä mun ei tällä kertaa oo tehny yhtään mieli makeaa tai oikeen muutakaan epäterveellistä.

nyt viikolla 26 ja painoa tullut 5,8 kiloa alkupainoon tähän mennessä. Alkuraskaudesta kun oksensi kokoajan painoa tippui kolme kiloa, mutta joulun ja tammikuun aikana sai sen miltein kiinni, niin etä vko 16 oli nollissa ja sen päälle on tullut tämä 5,8 kiloa eli käytännössä yhdeksän kiloa raskauden aikana jos miinuksia ei oteta mukaan. vko 16-22 oli tullut kaksi kiloa ja nyt 22-26 liki kolme. Mielestäni ruokavalio ei ole muuttunut mitenkään, mutta nyt ei pysty enää liikkumaan kovinkaan paljoa verrattuna entiseen, kun selkä ei tullut kipeäksi pelkästä kävelystä. Saa nähdä mihin asti päädytään loppuraskaden aikana.:No Evil Monkey:

Takaisin