Painon seuranta raskausaikana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jouduin siihen sokerirasitustestiin ton painonnousun kanssa vaa onneksi sitä ei koskaan oo ollu

Mutta onneksi paino synnytyksen jälkeen tullut ihan rytinällä alas eikä oo mistään raskaudesta kiloja jäänyt.. mutta luulen että kolmannen raskauden kohdalla hankalampaa saada pois. Ja miten ne kaikki ruokahimot saakaan kuriin :(

Mua ihan oikeasti pelottaa lihominen raskausaikana.:eek: Viime viikolla oli monena päivänä ihan järjetön himo kaikkeen roskaan eli berliininmunkeista pizzaan, ja joitain himojani jopa toteutin. Ennestään on jo tuota elopainoa ihan riittävästi... Jumpata aattelin niin kauan kuin hyvältä tuntuu, mutta riittääkö se pitämään ylimääräiset kilot loitolla.

Ruokavaliota yritän itekki, mut nyt kyllä vähän huono kun ei oikeen maistu. Tai välillä maistuu vaan joku tietty.. Mut kiva 7+0 ja +1,6 kg :eek:. Toivon et ois lähinnä turvotusta..

Ruokavalio pitäis kyllä saada kuntoon. Oon ootellu, että posteljooni tois ne neuvolan ohjeistukset (mitä ei saa syödä jne) niin jos niiden pohjalta sais väsättyä jonkun kivan ruokavalion :) Oon kyl päättänyt etten anna itteni stressaa paino/syömis/liikunta-asioita liikaa. Mutta kohtuus kaikessa tai jotain:grin

mannikka, täällä huomenna 7+0 ja suunnilleen samaa plussamäärää näyttää vaaka, +1,4kg :D Mutta joo, itse ainakin laitan osan turvotuksen piikkiin ja tisseissä varmaan ainakin puolet tosta....

Täällä torstaina 7+0 ja mulla lähtenyt 1,5kg viikon sisään. Kyllä mulla nyt kuitenkin ruokaa jonkun verran pysyy sisällä niin siksi olen vähän huolissani tosta painon putoamisesta.

Mä en kyllä tän pahoinvoinnin kanssa pysty kauheasti mitään ruokavalioo noudattaa, saati treenaamaan. Kai se on sit taas yritettävä kun saa tän pahoinvoinnin pois.

Täälä kans mietityttää raskauskilot, molemmista aiemmista raskauksista tullut n.25 kg. Mulla on ollut alkuraskauksissa painon nousu melkosta, ollut niin etova olo jatkuvasti, että liikunta jäänyt ja olen syönyt mikä on maistunut, sit kun huonot olot on lähtenyt, niin painoa tullut maltillisesti, loppuraskauksissa painoa taas tullut aikalailla. Terveellisesti olen kummiskin syönyt ja herkkuja kohtuudella.

Mulle on myös tullut jo painoa, pari kiloa. on varmaankin turvotusta, mut kyllä ärsyttää nää kilot. Ja oon nyt ajatellut alkaa syödä terveelisesti, ja eipä ole oikein herkut edes maistuneet, eilein maistoin mummoni tekemään sokeri munkkia ja palan vain sain syötyä kun aikasemmin oli mun herkkua. Toivon vaan että tää ettei herkut maistu niin jatkuisi niin ei tulisi niitä lisä kiloja. Itse kun oon niin ongelmissa omien kilojen kanssa. Kun ei ne vaan tipu. Ja siis en aikonu mitään laihdusta nyt aloittaa, mutta jos kiloja tippuis raskausaikana tai niitä tulisi vain vähän olisi mulle kyllä hyvä juttu.

Miulla taas viimeeks alkuun tippu paino ja sit puolenvälin jälkeen nous vauhilla.. Mites nyt ku alkaa painonnousu jo täs vaihees :/

Se on varmaan sitä turvotusta. Mulla on vielä pysynyt paino samana mutta saa nähä alkaako taas alusta jo paino nousee ku eilen tuli mässättyä sipsiä ja tänään hain karkkia :D Harmittaa ku monta kuukautta pitäny itsekuri, syöny terveellisesti ja ihan satunnaisesti herkutellu

Mulla on poistunut kaikki turvotus ja nyt on -2,5kg vähemmän kuin ennen raskautta. Kävin tänään kilpirauhaskokeissa, ettei vaan johdu liikatoiminnasta tämä painon putoaminen.

Ton laskurin mukaan mulle tulis tähän vielä reilu 10kg lisäpainoa.. Kuulostaa hurjalta!! o_O

Koitin katsoa sopivaa ketjua, kirjoittelen nyt tähän. Miten teillä muilla painonnousun kanssa? Aloin edellisen neuvolan jälkeen pohtimaan, painon nousua, menee nimittäin alarajoilla. Edellisen synnytyksen jälkeen palauduin muutamassa viikossa takaisin normaalimittoihin.

Mutta se imetys, miten saisi tarpeeksi energiaa korvaamaan energiavajetta? Syön useinkin kolme lämmintä ruokaa päivässä ja normiaamupalan, herkuttelu jää siten aika vähiin. Oma vinkki painonnousun hallintaan onkin säännölliset ruokailut ja terveellinen puhdas ravinto. Toisaalta imetyksen aikana sai vetää herkkuja kaksin käsin, se oli kivaa. Varsinkin jouluna suklaakonvehteja :) mutta silti oli jatkuvaa energiavajetta.

Miulla on tullut vaan pari kiloa painoa, tosin en nyt ole käynyt hetkeen vaa'alla. Vähän ihmetyttää, olin varautunut siihen, että kiloja tulee ja paljon. No, kuten armas miehenikin totesi, tulihan niitä viime vuosien aikana ennen raskautta ihan riittävästi... Joten ehkä sekin vaikuttaa :)

Mulla on nyt viikot 27+1 ja painoa tullut aikalailla tasan 5kg. Lähtömitat oli 167cm/51kg, eli painoa saakin toki tulla jonkin verran. Tahti tuntuu olevan aikalailla sama kun esikoisen kohdalla, jolloin mulla oli tullut 10,5kg synnärille lähtiessä. Ehkä ihan himpun verran ripeämmin on nyt noussut, mutta toki tähän loppuaikaan sisältyy vielä monia erilaisia vaiheita kun paino rykäisee kunnolla ylös tai vastaavasti ei nouse useaan viikkoon juuri yhtään.

Mulla on tullu nyt 11 kg. Painoa toki saa tulla ku olin aika hoikassa kunnossa ennen raskautta mut alkaa kyllä hirvittää et paljonko vielä tulee. Nyt taitaa olla rv 30 vasta. teillä muilla tullu niin vähän, kade ☺

Takaisin