Mul oli ekassa raskaudessa radi ja lopulta r.myrkytys ja painoa tuli +26kg, niistä ei synnytyksen jälkeen lähtenyt kuin nesteitä jäätävän turvotuksen takia muutaman kilon edestä pois. Söin sillon ihan mitä lystäsin ja ihan millon huvitti ja en ottanut ollenkaan tosissani varoituksia korkeasta sokerista.
Tokaa kun aloin odottaa niin lähtöpaino oli 86kg ja radi diagnoosi tuli 12+3 käydyn rasitustestin jälkeen. Söin plussa testistä saakka säännöllisesti ja kohtuulisia annoksia, vaihdoin ruispalat täysjyvä kauraan, koska se nostaa hitaammin sokereita ja pitää pitkään tasaisena. Söin tuikitavallista kotiruokaa, en käyttänyt yhtään mitään joka olis keinotekoisesti makeutettu, enkä myöskään mitään rasvatonta kuraa. Eli söin ihan rehellisesti sokerilla olevia ja käytin ja voita ruoanlaitossa jne. ja paino nousi koko raskausaikana 4-5kg.
Mä oon tosi allerginen vähän kaikelle ja mulla on tosi tarkka ruokavalio muutenkin. Kävin viime kerralla ravitsemusterapeutin juttusila ja hän ei löytänyt mun ruokavaliosta yhtään mitään mitä pitäis muuttaa, käski lisätä yhden välipalan ei muuta.
Nyt tän kolmannen kanssa oon jo nyt alkanut varuiks seurailla sokruja ja ne on olleet välillä 5.3-5.4 eli mulle täysin normaalit. Mä syön edelleen mitä mieleni tekee, mutta mulla tosiaan allergiat rajoittaa.
Aamupalaksi yleensä syön joko 2 palaa leipää, päällä juustoa ja rehuja tai sitten kaurapuuron normaalilla mehukeitolla tai esim munakas ja tietysti kahvia.
Lounaaksi edellisen päivän ruoan jämiä, uunimunakasta tai ruokaisaa salaattia.
Välipaloja en osaa syödä vieläkään mutta voisin kuvitella et se olis vaikka rahkaa bonnen hedelmäsoseella
Päivällisenä ihan tavallista kotiruokaa, meil syödää paljon kasviksia ja salaattiakin syön liki joka ruoan yhteydessä.
Iltapalaksi syön useimmiten pari palaa leipää.
Herkkuja syön silloin kun mieli tekee ja mun ei niitä edes kauheammin mieli tee. Tällai söin edellisessä raskaudessa ja tosiaan painoa ei kertynyt kuin tuo muutama hassu kilo. Mä tosiaan vaihdoin ruisleivän tuohon kauraleipään, koska ruisleipä ei pidä sokereita niin kauaa tasaisina.