Painon nousu

Mulla edellisestä raskaudesta jäi 2-3 kg, joita en ehtinyt karistamaan. Tosin lähtötilanne oli aika hoikka. Nyt pitää olla tarkkana, että paino ei turhaan nouse liikaa. Mulla ei ainakaan tippuneet kilot imetyksen aikana huomaamatta....

Nyt ei varmaan vielä paino noussut, vatsaa vaan vähän turvottaa.
 
Tänään on tuntunut vähän turvotus (ja ummetus :shifty:) alkavan. Salilla huomasi, kuinka tiukkojen jumppavaatteiden läpi maha pullottaa "kivasti". Ärsyttää, kun esikoista odottaessa painoin alussa 6 kiloa vähemmän kuin nyt eikä painokaan noussut koko raskausaikana kuin jotain 10 kg. Samoihin vaatteisiin pitäisi silti mahtua niin voi tulla vähän ahdasta pitemmän päälle. :wtf:
 
Mulla painoa tullut aina maltillisesti, ekassa raskaudessa n. 10 kg ja seuraavissa (joissa lähtöpaino suurempi) alle 5kg. Nytkään ei olisi syytä tulla paljoa, raskausdiabetes ekaa raskautta lukuunottamatta ollut joka kerralla ja insuliineille joutunut, joten sama varmasti nyt edessä. Tiukan ruokavalion takia painoa kertynyt yleensä vasta vikalla kolmanneksella.
 
Vatsa on koko ajan turvonnut, mutta luulen painoni tippuneen jätettyäni herkut pois ja korjattuani ruokavaliotani. En siis omista vaakaa. :) Toki raskaus on ihan vasta alussa!
 
Vielä ei onneksi ole tullut painoa lisää ja mulla on oikeastaan painonpudotus käynnissä. Täytyy nyt ottaa maltillisesti ja tarkasti omaa kehoa kuunnella. Mutta ei tässä pitäisi mitään ongelmaa olla, kun ruokaprojekti ei pyri millekään kalorivajeelle, vaan puhtaaseen ruokaan ja herkuttomuuteen. Aiemmissa raskauksista on 20kg tullut molemmista.
 
Mulla on paino noussut jo useamman kilon, kun en ole saanut syömisiini oikein mitään rotia. Jostain täytys vähän selkärankaa löytyä, ettei karkaa aivan käsistä ja ihan muista syistä ku raskaus. :banghead:
 
Mulla on jo nyt vatsa turvonnut ja kaksi kiloa tullut painoa, vaikka menossa vasta rv 4+1. Tämä kyllä menee varmasti ohi. Edellisissä raskauksissa on tullut 12 kg, 9 kg ja 7 kg. Olin ennen esikoisen raskautta todella hoikka, nykyään normaalipainon yläpäässä. Jokaisesta lapsesta jäi pari raskauskiloa, mutta enemmän niitä on tullut raskauksien jälkeen :rolleyes:.
 
Toistaiseksi olen laihtunut kilon tai kaksi, koska ruoka tai herkut ei maistu pahoinvoinnin takia. Vatsa tosin ei ole yhtään pienempi vaan turvonneen näköinen.
 
Toistaiseksi paino on ihme kyllä pysynyt aika lailla samana, vaikka oon syönyt reilusti enemmän kuin ennen. Turvotusta kyllä on. :confused:
 
Mulla on paino pudonnut kilon, kun en yritä pakottaa itseäni syömään. Mieluummin näin, kun pysyy vatsan turvotus ja tukkoisuus paremmin kurissa.
 
Täällä paino on pudonnu 1kg, vaikka syön hurjasti ja usein. Nopea aineenvaihdunta on muuttunut vielä nopeammaksi, huomaa ihan käytännössä odotan vaan, että paino alkaisi nousta! Ja saisi raskauden jälkeen jäädäkin kiloja, ei haittais ollenkaan.
 
En ole aivan varma lähtöpainosta, mutta ei ainakaan ole tullut lisäkiloja.
 
Minulta on lähtenyt muutama kilo pois. Naamasta ja solisluista huomaa myös hoikistumista. Mutta vyötärö tuntuu kadonneen jonnekkin. Mahtava turvotus myös löytyy.
 
Turvotusta on vatsan seudulla ja reisiin tuntuu kertyneen ylimääräistä. Paino noussut toistaiseksi joitain satoja grammoja.
 
Minulta on lähtenyt muutama kilo pois. Naamasta ja solisluista huomaa myös hoikistumista. Mutta vyötärö tuntuu kadonneen jonnekkin. Mahtava turvotus myös löytyy.

"Kiva" etten ole ainoa jolla pudonnu, kävin vaa'alla ja nyt yhteensä lähtenytkin jo 2kg :sad001 stressiä aiheuttaa, että onko kaikki hyvin masuasukilla. Josko ensi viikon nt-ultra toisi mielenrauhaa
 
"Kiva" etten ole ainoa jolla pudonnu, kävin vaa'alla ja nyt yhteensä lähtenytkin jo 2kg :sad001 stressiä aiheuttaa, että onko kaikki hyvin masuasukilla. Josko ensi viikon nt-ultra toisi mielenrauhaa

Esikoisen raskaudessa mulla laski pahoinvoinnin takia paino yli 7kg. Olin tosi huolissani erityisesti vauvasta, mutta kaikki terveydenhuollon ammattilaiset joiden kanssa puhuin vakuuttivat, että vauva ottaa kyllä kaiken tarvitsemansa. Eli ei huolta! Enemmän se voi olla sinulle itsellesi rankkaa, jos olo on huono.

Jos vaikuttaa että on nestehukkaa niin tiputus tekee ihmeitä. Kävin kerran rv15 esikoisen raskaudessa kun pahoinvointi oli niin hurjaa ja paino vain laski. Sain samalla reissulla pahoinvointilääkkeet, joita tarvitsin rv20 asti. Onneksi ei sentään loppuun asti.

Tsemppiä!
 
Turvotusta on, paino tippunut 2 kg pahoinvoinnin takia eikä ole noussut sen jälkeen. Rv 12
 
14+4 Paino on vihdoin lähtenyt nousuun, kun pahoinvointi on poistunut kuvioista. Alussa paino tippui pari kiloa ja nyt on yksi kilo tullut takaisin. Maha pömpöttää tiukoissa kesävaatteissa ja osaa housuista ei pysty pitämään, sillä painavat vatsaa.
 
Takaisin
Top