Painon nousu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nennahh
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siis mun mielestä aika maltillista ollut meillä kesäkuisilla tuo painonnousu. :) en oo ainakaan lukenut vielä, et joku ois kerännyt 20kg. :D

Mulla on aikaisemmissa raskauksissa tullut noin 13kg (normaalipainoinen olen lähtötasolta) ja molempien aikasempien raskauksien jälkeen on parin viikon sisään ne kilot lähtenyt ja imetys kuihduttanut sit turhanki hoikaksi. Nyt kaksosraskaudessa olu tullut viikoilla 28+3 kokonaiset 14kg mut maha onkin jo isompi kuin aiemmissa raskauksissa viimeisillään. Huoleti otan vastaan mitä tulee. Imetys kyllä vie extrat pois jos jää.:) ihmettelen vaan voiko tästä vatsanahka palautua mitenkään vai jääkö tuohon vatsaan ikuinen nahkainen kengurutasku roikkumaan?:D

No mulla on varmaan kesäkuisten enkat. Neuvolassa maanantaina rv 31+1 olin possuillu jo +14kg! Ei kyllä näy juuri, tissit on valtavat mutt ainoo selkee läski on tullu selkään yksinä jenkkakahvoina. Jalat ja perse ei oo juuri levinny ja kaikki ihmettelee kun sanon paljoko oon lihonu kun ei kuulemma näy. Mut johkin sitä on tullut kerättyä ei siitä mihinkään pääse ja ittee harmittaa. Oon ollu joskus kolme vuotta sitten ylipainoinen 30kg jonka tiputin ja ei oo takaisin tullu ja nyt pelkään että saan aloittaa alusta. Oon meinaan osan näistä kiloista saanu ihan syömällä. Huoh...

Mä kävin aamulla vaassa niin -2 kg taas, 15 kg nyt ja illalla todennäköisesti taas se 17 kg :D Mulla ei ainakaan pahasti näy tuo paino missään, kokeilin mun hillfigerin lempifarkkuja niin 2 cm oli vaan lantiolta ettei menny kiinni :D

Uskalsin käydä tänään pitkästä aikaa vaa'alla ja täytyy sanoa että oli positiivinen käynti :D 32+0 ja painoa tullut 6,7kg :)

En oo uskaltanut astua vaa'alle, varmasti reippaasti yli 10kg jo.. Maanantain neuvolaan pidän tiedon itseltänikin salassa, pelottaa aina nousta vaa'alle etenkin neuvolassa xD Sokeriarvot onneksi hyvät (kahdesti jo rasituksessa käynyt) ja syömiseni eivät mene överiksi (herkuttelenkin vain viikonloppuisin yleensä) niin tuskin mitään huolenaihetta...

Esikoisenkin aikaan paino nousi raskausaikana kaikenkaikkiaan 12kg vaikka alkoi menemään plussan puolelle vasta 23 viikon paikkeilla. Ehkä mä vaan olen tällainen raskausajan massankerääjä :p

Mä varmaan vedän enkat, 16kg. Ennen raskautta laihduin 10kg niin tosi kiva kun paino vaan nousee ja nousee. Mutta kyllä ajoon tehdä töitä että saan taas puettua mun lempijuhlamekot ylleni<3

Mulla nyt tullu noin 10kg ja rv 31+0. Nestettä kertyny runsaasti ja turvottaa sormia ja jalkoja het aamusta :/ Kengät ei meinaa kunnolla mahtua ja sormia pakottaa. Mutta...ei enää pitkä kauas :D

Se muuten varmaan pitää aika lailla paikkaansa kun terkka sanoi, että jos painonnousu on sitä sisäistä turvotusta niin lähtee pian/heti synnytyksen jälkeen pois, mutta jos se on ruokapuolesta aiheutuvaa niin siinä sit saa alkaa oikeen laihduttaa niitä pois :D

Mä olin ihan varma että on vaan syöny tän +7kg mutta yhtenä yönä olin unissani keventyny lähes 3kg! Et on pikkasen turvotusta vaikka miusta ei tunnu siltä. Mä en muista tai malta millään juoda tarpeeksi ja mulla onkin paljon kramppeja, suonenvetoja ja päänsärkyäkin (ei ole raskausmyrkytys!) ja tuntuu et jopa pissa on normaalia paksumpaa :D

Mun lähtöpaino oli 55kg (164cm). Nyt oon vk 29+1 ja painoa tullu +10-11kg. Neuvolatäti oli ihan kauhuissaan ja sanoi, että nyt ei sais tulla enää yhtään lisää! Olin vähän loukkaantunut ja ihmeissäni, että pitääkö mun nyt yhtäkkiä lopettaa syöminen kuin seinään? Kukaan lääkäri tai terkkari ennen tätä ei ole sanonut mitään vastaavaa, vaikka paino on noussut ihan tasaisesti koko ajan ja oli lääkärillä käydessäni jo +9kg! Mitä ootte muut mieltä?

Oon saman pituinen ja esikoiselta mun lähtöpaino oli 60kg ja koko raskauden aikana tuli reilu 15kg. Musta se oli ihan OK. Katoin neuvolakortista että 30+2 on ollut +10,5kg. Eli aika samoissa. Kertaakaan ei sanottu että olisi liikaa. Mun mielestä pienemmällä alkupainolla painoa saa tulla enemmän kuin jos on ylipainoinen.. Mun paino oli 5kk synnytyksen jälkeen vähän alle lähtöpainon. Kiitos imetyksen :) Tarvitset ravintoa myös sitä imetystä varten.

Ihan normaalia painonnousuahan tuo on kun on noin maltillinen lähtöpaino. Elimistö vissiin useammin hoikemmilla odottajilla huolehtii vauvan ravinnonsaannista ja kilojakin tulee enempi. Mulla on tullut aikalailla se 13kg aikaisemmissa raskauksissa. Ja loppuraskaudessa syöminen on usein vähäsempää kun kohtu painaa vatsalaukkua ja on tukala ja täysi olo herkemmin... Näin ainakin mulla mennyt...:)

Takaisin