Painon nousu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nennahh
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
huomenna ois kanssa neuvola ja hiukan jänskättää tuleeko noottia painosta :confused004 4-5kg tullu,et ei mitenkään ihan älyttömästi,mut silti..
:laughing002herkut on kyllä maistunu

Mulla ylihuomenna neuvola ja luulen,että painoa on tullut reilu pari kiloa kuukaudessa lisää.Edellisellä käynnillä rv 20+2 oli tullut pari kiloa lähtöpainosta,mutta nyt tuntuu,että paino nousee vielä nopeammin...Ruoka maistuu kyllä hyvin,mutta liikun ainakin tunnin päivässä koiran kanssa niin ilmeisesti tähän painonnousuun pitää vain sopeutua!Toivottavasti terkka on samaa mieltä...

Kuukausi sitten lääkärikäynnillä painoa oli tullu 10kg (aamupaino) eikä terkka tai lääkäri maininnut asiasta mitään. Tänään 20+2, paino +15 kg (päivällä) ja kauhea saarna että enempää ei saa sitten tulla.. kiitti vaan jopas helpotti oloa :(

Kyllä minun työkaverille tuli 30kg ja siskolle 27 kg ilman mitään raskausdiabetesta. Pakkohan niitten on neuvolasta ohjeistaa ku se on niitten tehtävä mutta voisivat monestikkin olla hienovaraisempia. Ei tuommosta kyllä voi vaatia että paino ei saa enää nousta ku vasta puoliväli.

Mut ne on myös huolissaan niin äidin kuin vauvan voinnista. Liika painonnousu ole tässäkään asiassa hyvä. Eikä voi vedättyä siihen, että kun nyt oon raskaana niin on ihan ok että paino nousee 30kg.. Hyvää ne vaan tarkoittaa ja ajaa molempien etua.

Tänään neuvolassa kysyin painostani, ei kuulemma mitään hätää ja murehdin turhaan. Oon vaan tosi tarkka painostani, kun siitä aiemmin kiusattu ja ex ukko sai mut uskomaan kaiken maaliman jutut siitä miltä näytän... Noh, nyt oli tullu noin 4,5kg. Toisaalta vähän, mutta järkytyin, nyt siis rv 22+4.

Mun äiti kertoi että kun hän odotti mua, olivat olleet neuvolassa huolissaan kun ei äitin paino ollut noussut kuulemma tarpeeksi. Siis et kasvaako vauva ja syökö äiti tarpeeksi. Aloin vaan miettiä et sanovatko mulle samaa ensi viikolla kun edelleen mennään miinuksella ekassa neuvolassa mitattiin painoon nähden. Viime viikolla toivoin jo et olisi edes siinä alkuperäisessä painossa kun kotona mittasin mutta paria kiloa vähemmän se näytti. Huolensa kullakin, muut painii kun kiloja tullut lisää ja mä taas toivon et niitä tulisi :) Voisitte muutaman tänne lähettää :D

Freya osoite?? :D tosin munkin kuuluis olla tyytyväinen. 5kg ja kaksoset. Not Bad ha?? No mut silti jatkoa ajatellen niin osoite kiitos?? :D

Mä tossa pohdin neuvolassa tota mun painon nousua ja kun ei tahtonut laske sitten millään. Totesin sille vaan yht'äkkiä, että oon alkanu juomaan maitoa ihan törkeesti, vaikka juon rasvatonta niin siinä on silti kaloreita yllättävänkin paljon. Aloin siinä oikein miettimään niin mulla voi helposti mennä litra maitoa päivässä. :oops: Th sanoikin, että jos joisin sen lasillisen ja muuten sitten vaikka vettä tai mehua, jos juon mehua niin juon Fun Lightia niin siinähän nyt ei oo juuri mitään. Ajattelin myös, että pienennän hieman annoskokoja etten syö ihan niin paljon kerralla. Kas kummaa mulla tippu paino heti, toki se on vielä +2kg siihen lähtöpainoon. Mutta th oli yllättävän kannustava ja sanoi, että on tosi hyvä jo se ettei mulla ole raskauden aikana paino noussut muutenkaan tämän enempää. :)

Mä kamppailen tän painoasian suhteen ehkä enemmän itseni kanssa, onnistuin ennen raskautta jo tiputtamaan painoa tosi hyvin ja nyt olen hyvin kriittinen sen suhteen jos se alkaa nousemaan. Vähän ennen häiti ja jälkeen se nousi hieman, etten ole tällä hetkellä siinä missä mulla paino oli alimmillaan projektin aikana. Noh, jospa se tästä. Ja mulle tuli silloin neuvola käynnillä aika hyvä fiilis muutenkin. :headphone:

Turhaan minäkin olin painostani huolissani. Neuvolassa sanoivat että koska lähtöpaino on ollut matala, niin painon nousuni on ollut ihanteellista, 8 kg ja rv. 23+0. Sanoi että tuskinpa tällä vauhdilla ylitän 15 kg, sillä paino usein nousee viimeisellä kolmanneksella hitaimmin, jos on alun perin hoikka. No sehän nähdään :D Nyt ei onneksi tartte enää itkeä ja koko ajan vaan syödä, jottei joutuisi koko ajan oksentamaan (ensimmäiset 3 kk oli kyllä tosi ikävät; kaamea ähky koko ajan eli pakkosyömistä) eli nyt oon päässyt normaalimpaan tilaan eli ruokaa vain parin kolmen tunnin välein = silloin kun sitä tekee mieli :D

Niin ja ollaan sikäli nyt armollisia itsellemme, et kyllähän sen painon saa pudotettuuu pois. Sitten joskus, kun aika on kypsä. Mulla on molemmissa raskauksissa tullut kyllä viimeisillä 10vkolla eniten. Vaikka muistelisin, et sikiö kehittyy eniten oliko keskiraskaudessa. Ööö???? Täytyypä taas vähän lueskella.

Mulle mies sano eilen, että lä murehdi tommosta. Pudotat sitte painoa kun vauva on syntyny. Noh, niinhän se on, turha murehtia. Mutta hei, tosta maidosta pakko kysyä. Voiko se oikeesti nostaa painoa? :o Mä juon nimittäin rasvatonta maitoa noin 1,5l päivässä...

No ohan siinä ihan turhaa energiaa niiku neuvolassa mulle sanottiin... Ja sen jälkeen, kun aloin sitä juomaan enemmän niin alkoi paino nousemaan.

mulla on nyt 22 viikko menossa ja tullut jo 8-9kg. vähän itseä stressaa painonnousu, mutta neuvolatäti sanoi että helpommin tulee painoa kun oon juuri ennen raskautta laihduttanut (mä laihdutin 10kg)..... Se ei oo lainkaan sanonut että liikaa painoa, on vaan sanonut että olen sopusuhtainen eikä tarvii olla huolissaan mutta silti itseä vaivaa. varsinkin kun oma äiti on kovin puhumaan ettei kovin saisi tulla kiloja... mutta olen erittäin herkkä lihoamaan. tiedän, syön useammin nykyään, välipaloja tarviin, muuten en jaksa. mutta teen liikkuvaa työtä ja lenkkeilen koiran kanssa. Huomenna mennään koiran kans hiihtää:)

Edes jotain iloa tuosta maidon määrästä :grin En kyllä voi vastustaa kylmää maitoa ruoan kanssa...saati puuron kanssa jota niin himoitsen! :hungry: Jos se nostaa mun painoa niin sille ei maha mittään, maito on se josta en kyllä luovu :grin

Mä oon kan alkanu juoda maitoa ihan hirveesti! Enkä yhtään oo aatellu että se vois vaikuttaa painon nousuun mutta tottahan se. Ruuan kans kylmä maito on vaan niin hyvää!

Mä myös luotan tuohon neuvolantätiin senkin puoleen, että se hoitaa neuvolapalveluiden ohella diapeetikoita, joten se varmaan myös tuosta ruokapuolesta jotain tietää.

Kalsiumia saan noista raskausajan vitamiineista, jugurtista ja juustosta maidon lisäksi niin ei oo sitä pula jos yritän vähän rajoittaa tuota maidon juomista. :)

Takaisin