Painon nousu

Mulla on ainakin niin kova nälkä koko ajan, että tulee syötyä paljon kerralla.. Ja tulee niitä herkkujakin syötyä :/ sitten sitä selittelee itselleen, että voihan sitä nyt vähän levähtää, kun lapsi nukkuu vaunuissa ulkona ja itse jää vaan sisälle loikoilemaan. Pitäisi yrittää nyt tehdä sellainen ryhtiliike! :)
 
Raskausaikana parhaimmillaan painoin 72kg ja alkupaino oli 62kg ja tällähetkellä painoa 60kg eli 2kiloa vähemmän kun alussa mutta lihakset lähteneet ja rasvaa tullut tilalle..

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Mua alkoi ärsyttää tuo maha niin oon nyt päivittäin tehnyt vähän lihaskuntoa. Ja toinen syy taustalla on selkäkivut, kun tyttöä kantelee päivän ja kantoasennot on mitä on - ja keskivartalon antama tuli olematon. Nyt jo tuntuu, että alkaa vähän helpottaa, vaikka muutaman viikon vasta tehnyt! Ja painoa pitäisi kanssa pudottaa, mutta otan nyt maltillisesti ja keväällä alkaa sitten juoksukoulu! :smug:
 
Täällä meni vihdoinkin farkut jalkaan! Vielä tuo löysä vatsanahka vähän häiritsee käyttöä mutta kyllä tää tästä.
 
Millä ihmeellä te olette päässeet takaisin lähtöpainoon? Itselle kertyi raskauskiloja 20, nyt jäljellä 16kg.. Lenkkeilen päivittäin, olen jättänyt makeat ruokavaliosta kokonaan pois ja syön muutenkin terveellisesti ja säännöllisesti. Lisäksi täysimetän. Mutta silti maha ei vaan katoa. Nyt jouduin lopettamaan minipilleritkin kun aiheuttivat huimausta, pahaaoloa ja hiustenlähtöä. Katsotaan josko niiden vuoksi paino ei ole lähtenyt laskuun..
Olisi ihanaa tehdä ja harrastaa, mutta jo kaksi kuukautta vaivannut ranne vähentää mahdollisuuksia rajusti. Nyt odotan käsikirurgille pääsyä, josko hän löytäisi syyn kipuun.
 
Mä luulen että kroppa jotenkin haluaa pitää kiinni rasvavarastoista imetyksen aikana..En sitten tiedä onko tässä mitään totuuspohjaa mut jotkut sanoo että vasta imetyksen loputtua on paino alkanut pudota.Ja toiset taas sanoo että putoaa imetyksellä vain.Mulla paino junnailee..
 
Niinhän ne sanoo. Miullekin moni sanonu et kyl ne siitä. Ärsyttää vaan niin kerpeleesti kun ei mahu omiin vaatteisiin. Hävettää pitää äitiysvaatteita vielä 5kk synnytyksen jälkeenkin.. Ei siis sillä että olisin koskaan mikään kovin laiha ollut. Olen vaan pitkään taistellut painoni kanssa ja juuri ennen raskautta olin jo suht tyytyväinen itseeni.
 
Niinpä. Ja mulla kyllä menee tota makeaa :sad001 mut jotenki oon ollu tosi väsynyt ja sitä tulee vaan ahmittua makeaa väsymykseen ja ehkä se on myös sellasta tunnesyömistä. Tyttö vaatii jatkuvaa syliä ja kantamista ja kitinää on todella paljon. Kotona kaikki leväällään ja tuntuu, että kaikki hommat jää puolitiehen eikä oo aikaa levätä. Sitten sitä vaan herkuttelee :/
 
Toi vaatehomma oli kyllä ihan käytännön syistä masentavaa aluksi!Nyt alkaa jo olla koossa sen verran sopivia vaatteita ettei tarvitse koko ajan tuskailla kun ne ainoat mahtuvat ja vielä imetykseen sopivat vaatekappaleet on pyykissä.
 
Hilpertti, mä en todellakaan ole päässyt lähtöpainoon ja sen lisäksi on vielä reilusti ylipainoa muutenkin. Aloitin nyt uudenlaisen elämän ja remontoin ruokavalion isolta osin. Haluan takaisin normipainoon ja sinne on kyllä matkaa. Makeat olen jättänyt pois kokonaan, pakko vieroittaa itseni herkuista jos haluan pudottaa painoa. Vaikeeta se kyllä on mutta tänään puntarin lukema oli jo tippunut. Jee jee! Mun tavote on tän vuoden aikana päästä normipainoon.

Liikunta on vähän hankalampi juttu kun mulla ei oikein ole mahdollisuutta nyt päästä salille tai jumppaan. Mies on aika myöhälle töissä. Yritän tehdä kävelylenkkejä mahd.paljon ja kyllä lasten kanssa tulee ulkoiltua päivittäin. Siinä vaan ei tuu hiki kunnolla. Onneksi mies hommasi kotiin käsipainot.
 
Millä ihmeellä te olette päässeet takaisin lähtöpainoon? Itselle kertyi raskauskiloja 20, nyt jäljellä 16kg.. Lenkkeilen päivittäin, olen jättänyt makeat ruokavaliosta kokonaan pois ja syön muutenkin terveellisesti ja säännöllisesti. Lisäksi täysimetän. Mutta silti maha ei vaan katoa. Nyt jouduin lopettamaan minipilleritkin kun aiheuttivat huimausta, pahaaoloa ja hiustenlähtöä. Katsotaan josko niiden vuoksi paino ei ole lähtenyt laskuun..
Olisi ihanaa tehdä ja harrastaa, mutta jo kaksi kuukautta vaivannut ranne vähentää mahdollisuuksia rajusti. Nyt odotan käsikirurgille pääsyä, josko hän löytäisi syyn kipuun.

Mitä pillereitä söit? Itsellä kanssa kokoajan huimausta, pahaa oloa ja hiukset tippuu päästä ja lisänä päänsärkyä. En vain tiedä että johtuuko kaikki tämä synnytyksen jälkeen kun verenpaineeni laski hurjasti, ennen yläpaineet olla 115-120 ja nyt yläpaine 95 ja alapaine seilaa 50-65 välillä. Itse syön tällä hetkellä cerazettea

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla cerazette aiheuttaa pahoinvointia. Säikähdin sen takia olevani raskaana. :D En onneks..
 
Mulla on ollut ihme aamupahoinvointeja,pillereitä en syö enkä kyllä raskaanakaan ole mut ihan samat olot!Kestänyt kuitenkin sen verran kauan ja epäsäännöllisesti ettei vatsataudistakaan pitäis olla kysymys.En tajua mistä johtuu..
 
No kas, mullakin oli täs hiljattain samanmoista oloa kuin raskaanaollessa. Alkoi kunnolla huimata kaupassa kun lähdin huonoilla syömisillä vielä liikkeelle. Ja Cerazette täälläkin.. hiuksia lähtee paljon myös mut niin oli viimeksikin ilman pillereitä.
 
Cerazette ei toiminu mulla ollenkaan. Mulla oli jatkuvaa tiputtelua, aknea, painonnousua, mielialan laskua, hiusten rasvoittumista, ym. Söin siis sitä muutama vuosi sitten. Oireet hävisi kuukaudessa pillereiden lopettamisen jälkeen.
Täälläkin aamupahoinvointia, mutta se on useimmiten johtunut nälästä. Eli iltapala tulee syötyä suhteessa liian aikaisin, ja kun imettää, niin energiantarve kasvaa. Eli kannattaa kokeilla juoda heti herättyään esim lasi tuoremehua ja katsoa tuleeko pahoinvointia. Sama juttu kannattaa tehdä raskaana ollessaan, välttää oksentamisen. Tai itse en oksentanut tämän tempun ansiosta kertaakaan. Lasi tuoremehua siis, ja heti herättyään :)
 
Samaiset cerazetet oli miullakin. Lääkäri sanoi, kun ilmoitin oireitten takia lopettaneeni niiden käytön, että ei nyt siten ole muuta ehkäisykeinoa kuin kondomi. Muita minipillereitä ei määrää, koska niissä kaikissa sama vaikuttava aine.
Niin ja miullakin siis oli päänsärkyä, jonka luulin johtuvan niska-hartia jumista. Näin ei sit kuitenkaan ollut..
 
Mulla se huono olo tulee yleensä jotain tunti aamupalan jälkeen,samaa oli koko loppuraskauden.Nyt oon syönyt ihan hyvin iltapalaakin.Kummallista!Eipähän tuu vauvakuumetta...
 
No onpa Itu outo juttu. Voisko se olla kuitenkin sitten joku ruoka-aine?
 
En kyllä keksi mikä ruoka-ainekaan yhtäkkiä tuollaista aiheuttaisi kun en oo mitään uutta syönyt.Jotenkin se verensokereihin varmaan silti liittyy.Mullahan oli raskausdiabetes ainakin teoriassa mut sokerit oli usein syömisenkin jälkeen enemmänkin liian matalat.
 
Meidän puntari on vielä jossain piilossa muuton jäljiltä, mutta kilot on jääneet, kun ei vanhat vaatteet mahu. Käytän edelleen äitiysfarkkuja, kun pitää lähteä ihmistenilmoille. Kotona käytän lököcollareita... Ärsyttää suunnattomasti, mutta mulla vissiin kilpirauhasen vajaatoiminta selittää osan. Ja tietty oon herkutellut aika paljon, kun ei jaksa aina laittaa terveellistä ruokaa. Ja vaunulenkkejä ei ison ja vilkkaastiliikennöidyn tien varrella huvita tehdä eikä vauva kyllä edes pidä vaunulenkeistä (herää, kun hetken matkaa on körötelty). Kunto on ihan nollissa, kun flunssankin sairastin ja se vei viimeisetkin lihasvoimat. Masentavaa, mutta josko se kevät ja aurinko joskus tulisi, niin saisi itsensä liikkeelle paremmin.
 
Takaisin
Top