Painon nousu

Lähtö paino oli 52kg ja 170cm ja nyt painan 59kg :) Eli 7kg tullut tähän mennessä, jihuu :)
Olen aina ollut liian laiha, ihan geeni juttu ja NAUTIN olostani hieman pyöreänä.
Edellisessä raskaudessa lihoin lähemmäs 30kg (eikä ollut diabetesta) ja oli hienoo, kunnes se tippu syntymän jälkeen puolen vuoden sisään kaikki pois ja siitä vielä 5kg..Eli kun lähtöpaino oli taas sen 52kg niin painoin 47kg..Olin ihan järkyttävän näköinen tapaus sillon. Kuitenkin poika oli syntyessään 3200g...Nyt ois tavote pitää ainakin 10 raskaus kiloa..mutta katsotaan taas. Tasan ei käy onnen lahjat..
Ihanaa olla naisellisen näköinen kerrankin kun rinnat ovat suurentuneet ja takapuoli leventynyt (Selluliittia..mutta aivan sama..se on silti kiva:))<3 Kun ennen häpeilen ja välttelen yhteisiä sauna ja suihku juttuja, niin nyt voisin hyppiä ilkosillaan vaikka missä..:D
 
Vitsit, en oo uskaltanut edes kayda vaa-alla viime aikoina. Silloin kun oli jotain 8 viikkoa kasassa oli tullut 2 kg lisaa.. Varmaan vahan enemman nyt. Edellisilla kerroilla on tullut 13 kg lisaa, toivottavasti ei enempaa tallakaan kertaa. Aina on helpolla ne ekat 10 kg havinneet, mut ne vikat 3 kg onkin sitten olleet sikeita..

Talla kerralla lahtopainoa sen 57 og ja pituutta 160 cm. Treenasin myos paljon pahaan oloon saakka, joten osa painosta luullakseni lihasta. Naytin suht samalta kun aiemmin 54 kg ja ei lihasta, joten kylla se lihas painaa enempi kuin laski.

Pelottaa, etten enaa kolmatta kertaa saa painoa alas. Mulla on varottavia esimerkkeja suvussa.
 
Mulla on viikkoja 18 ja kiloja tullut 3. Siinä toisin on kolme liikaa, kun olen reippaasti ylipainoinen :(
Neuvolassa sanottiin, et ennen puoltaväliä tulleet kilot on 'äidin', mutta en toisaalta yhtään ihmettele, sillä kävin parin viikon sisällä 5 kertaa ulkona syömässä.
Toivottavasti ei lähde ihan hanskasta meinaan nyt alkoi loma :)
Tulleet kilot on kyllä jotenkin jääneet tohon mahan päälle.
 
Täällä rv 20+6. Painoa ei ole tullut lisää yhtään eikä vauvamasusta ole tietoakaan! :/
Kukaan ei ole siis todellakaan osannut edes aavistaa raskauttani :D
Neuvolassa sanoivat että minulla voi pysyä maha pienenä pitkään kun olen niin pitkä. (179cm)
 
19+0 ja painoa tullut 9 kg. Alkuun nousi vauhdilla kun söin enemmän kuin normaalisti, kun koko ajan oli nälkä ja heikotti. Masun ympärys ennen raskautta n. 70 cm ja nyt 94 vm. Olen 177 cm ja paino nyt n. 78 kg.
 
rv 22+5 ja painoa tullut muistaakseni 1,6kg. Pituutta löytyy 178cm
 
Mulla ennen raskautta paino oli 55-56kg kiikun kaakun aina, olen 164cm.

Rv 9+0 57,4kg
Rv 15+5 57,8kg
Rv 22+0 60,7kg

Ei tullu ainakaan vielä (?) mitään sanomista painosta. Itselläni meinas itku tulla kun vaa`alle menin neuvolassa. Meinasin huijata hetken sitä tätiä, koska sain ite käydä vaa`alla ilman että hän katsoi mutta sain purtua huulta ja sanottua "karun" totuuden. NO, raskauteen kuuluu painon nousu ja se on normaalia. Myönnän, oon syönyt kauheasti herkkuja mutta nyt loppu.
 
Ennen raskautta painoin noin 60 kg, ja olen 160cm. Vähän ylimääräistä joo, en vaan ole saanu aikaseksi pudottaa :D
Ekassa neuvolassa rv 9+6 paino oli 60,6kg. Tokassa rv 14+6 60,4kg. Nyt tällä viikolla oli neuvola rv 19+5 ja painoa oli nyt parisen kiloa tullut, 62,4kg. Eli pari kiloa puoleen väliin mennessä tullut, ei ollenkaan niin paljon kun pelkäsin. Toivottavasti pysyykin kohtuullisena tuo painonnousu loppuraskauden ajan :)
 
22+1 ja 6kg. Hups, pitää kohta alkaa vahtimaan itseä jos tätä vauhtia alkaa paino nousta. Jos mulla oli nyt vaan joku pyrähdys, ainaki maha on kasvanu yhtäkkiä niin että vasta reilusti löysät paidat kiristää Minkäs teet ku vaavi kasvaa :)
 
Onneks on pysynyt siinä 1-2 kilossa painon nousu ja rv on 21. Mulla on ylipainoa ja tavoite ois tietenkin tässä raskaudessa, että paino nousis vain vähän. ruoka maistuis kyllä vaikka kuinka hyvin. Alun pahoinvoinnin aikana halusin vain syödä kaikkea suolaista, rasvaista ja epätervellistä. Onneks se on ohi, sillä nyt maistuu salaatit, kasvikset, hedelmät, rahkat jne... Kaikki tämä terveellinen ällötti alussa. Kovasti saan tehdä töitä syömisteni kanssa, mutta olen erittäin tyytyväinen tämän hetken tulokseen. sa nähdä nouseeko paino sit jossain vaiheessa reilummin. Toivottavast ei!
 
Mulla oli eilen neuvola ja järkytys oli kova ku nousin vaa'alle. Laihdutin ennnen raskautta 10 kg ja vielä olis ollu pudotettavaa mut sit pahaolo pisti syömää vaan sitä mitä sai alas. No sit ei ollu pahaa oloo ja söin ihan kaikkea! Nyt on tullu 5kg takasin!!! Ja alkaa lukemat näyttää niin hurjalle taas että otin itteäni niskasta kii, säännölliset ruoka-ajat myös mulle, samoin ku esikoisella on ni nyt ne on mullaki. Pullaa ja piparia syön vain jos mennää kylää johonki ni sen yhen kappaleen. Kerran kolmee viikkoo pidän herkkupäivän. Otin rasvattoman rahkan taas käyttöö mikä täyttää mun masun välipalalla ja iltapalalla. lounaan ja päivällisen  kans viel sumplin että mitä syön ku en ihan laihduttamaa aijo. Mut luulen että tuolla muutoksella saan ainaki pidettyä ton painon tässä niin että ainoot kilot mitä tulee niin olis vauvasta. 
 
22+1 ja nyt vaaka näyttää +5 kg lähtöpainoon. BMI ennen raskautta 20 niin kohtuullisissa lukemissa kai tässä vielä mennään vaikka miehelle olenkin vitsaillut, että miltä hänestä tuntuu ku on oma kotinorsu! :D Aluksi paino ei juuri noussut, viimeisen 5 viikon aikana tullut 3 kg.
 
Mulla on nyt sitten tullut alun  painonlaskun jälkeen kiloja 1,5 viimesen 6 viikon aikana. Eli ihan ok painonnousu - toistaseks. Ylipainoa löytyy vähän, joten ihan hurja painonnousu nyt raskauden aikana ei olis kyllä kauheen suotavaa. Ja vielä kun nuo makeat herkut maistuvat, niin... Täytyy vaan yrittää ravistella itseään niskasta ja muistella parin tutun kohtaloa, jotka olivat syöneet raskausaikana mitä mieli teki ja lopputulos oli sen mukainen. Toinen oli luullut, että kaikki ylimääräset kilot lähtisivät synnytyksen ja imetyksen myötä, mutta eipäs vaan lähteneetkään.
 
mulle tuli esikoisen aikana 12kg, lähti synnytyksen jälkeen 15kg ja 2-3 kk päästä sain saman 15kg takas :D nyt on pakko saada kilot pois, siis nuo jo olleet kun saa muksun pihalle.. tässä raskaudessa on tullut vasta 1½kg painoa
 
Mulla on nyt tullut viikkoon 22 ja risat mennessä 6 kg. Lähtötilanne oli normaalipaino BMI 22, joten olen oikein tyytyväinen tuohon painonkehitykseen. Semmoinen 1 kg kolmessa viikossa voi vielä tulla ja jäädään 12 kg kokonaisnousuun. En ole kyllä pitänyt yhtään tiukkaa linjaa vaan syönyt surutta mitä mieli on tehnyt, siihenkin nähden ihan hyvä tilanne. Kummallisesti pyräyksinä paino tuntuu nousevan, mutta kyllä ummetuskin näkyy vaa'alla.
 
Mulla olui lähtöpaino n. 51kg, pituutta 157cm.  Nyt rv 24 ja painoa tullut kaikkiaan 7,9kg. Aluksi painoa tuli hyvin vähän, ja sitten alko tulemaan reippaammin lähempänä rv 20. Osa syynä kyllä leikkauksesta johtunut 4vk.n sairasloma, jonka aikana ei oikein pystynyt liikkumaan. Neuvolassa sanottiin viime viikolla, että onhan tuo painon nousu vähän ylärajalla, mutta ei kuulemma syytä vielä huolestua, kun olen kuitenkin niin hoikka ollut ennen raskautta.
 
Mä käyn lähes joka aamu vaa'alla. Tänään aamulla (24+2) painoa on tullut 10 kiloa, lähtöpaino 55 kg ja nyt siis 65 kg (pituus 165 cm). Viimeksi neuvolassa th sanoi, että nyt voisi koittaa pitää sitä samoissa lukemissa, ja se olikin seuraavana päivänä jo vähemmän ja pysyi siinä jonkin aikaa, kai siinä neuvolapäivänä näkyi kaikki ummetuksetkin;) Tänään taas tullut pieni pompahdus... Hirveen vaikea tietää mitä viitsii syödä, että ei sitten kuitenkaan laihduttamiseksi mene. Toisaalta haluaisin myös nauttia elämästä ja syödä kylässä keksin tai kaksi. Paino ei mielestäni näy muuta kuin mahassa, joka sekään ei ole mikään löllö vaan ihan pinkeä. Kai se sitten on jakautunut tasaisesti kaikkialle ja pikkuhiljaa huomaamattani olenkin paisunut joka puolelta. Tätä menoa varmaan tulee 20 kiloa täyteen. Aluksi olikin koko ajan nälkä ja söin usein, nyt syön mielestäni aika normaalisti.
Ahdistaa vähän että tuleeko taas sitten huutia neuvolassa... Mulla tulee siitä kauhee stressi, että nyt olen syönyt ja ollut väärin ja miten mun pitäisi sitten olla ja kenen vuoksi. Esikoista kun odottaa niin ottaa kauhean tosissaan kaikki neuvolan sanoman.
Työni on fyysistä ja olen sen vuoksi aika poikki ja siellä seison ja liikun koko päivän joten illalla tai aamulla (vuorotyö) ei tule kauheasti liikuttua, koirien kanssa käyn lenkillä mutta sekin on hidasta vaappumista. Uimista voisi tietysti harkita mutta haluan ensin odottaa lääkärineuvolaan, joka on pian, että tietää että paikat on varmasti kiinni. En muutenkaan kauheasti tykkää missään kloorivedessä lillua, mutta se voisi olla selälle hyvä liikkumismuoto. 
En stressaisi tästä painonnoususta näin paljon, jos siitä eivät neuvolassa tai mies kotona huomauttelisi (hän siksi että mulla olisi vähemmän pudotettavaa).   



 
viimeksi ku neuvolassa käytiin 22+3 viikolla ni paino oli noussu 4kg si lähtöpainon! eli ihan hyvällä mallilla ainakin vielä! (ruoka ja makea on alkanut maistumaan ehkä vähän liiankin hyvin nyttemmin...)
 
Kotivaaka näytti tosi pitkään samaa lukemaa. Jokunen viikko sitten lukema alkoi uhkavasti nousemaan. Neuvolassa todettiin että paino on noussut vasta 3,5kg ja ollaan kuitenkin jo yli puolenvälin. Painon ei tarttis kauheasti nousta kun tuota elopainoa on jo muutenkin riittävästi. Esikoista odottaessa paino nousi lähes 20kg, tällä kertaa yritän pysyä kaukana tuollaisesta lukemasta!
 
Takaisin
Top