painon nousu ja mahan kasvu

Koko raskauden aikana tullut 6,5kg painoa ja siitä kaks kiloo on tullut viimeisen kahden viikon aikana. Aikamoinen painonnousu käynnissä :wideyed:. Nyt rv 29+1
 
Nyt painoa tullut +3kg. Viime raskauksissa painoa on tullut 14kg kummassakin, toivottavasti ei enää tuota 11kg muutamassa jälkellä olevassa kk. Äitiyskortit kun kadonnut, eikä muista yhtään. Nyt huomaan, että maha on suurempi kuin aiemmissa raskauksissa (myös sf-mitta). Mutta raskausarpia ei ole yhtään :0 aiemmin vatsaan/reisiin tuli erittäin suuria arpia ja paljon. Hoikahko elopaino ollut ennen raskautta, mutta paino oli takaisin normaalissani jälkitarkastukseen mennessä. Nestekertymät ftw
 
Tänään uskaltauduin vaa'alle. Alkupainosta näyttäisi tulleen 7,9 kg, vielä siis ihan karvan vajaa seuraava kymmenluku (jota ei koskaan ole minun vaakani näyttänyt, onneksi...). Hiukan hirvittää, mutta ei sentään siis sitä 10 kiloa vielä, jota kauhulla uumoilin. Nyt kun vähän ehtisi treenailemaan, niin ehkä se paino pysyisi aisoissa. Takamukseen ainakin näyttää ilmestyneen läskiä/selluliittia, joka ois kiva saada pois, asap.. :D
 
^^ mulla sama. Näkyy kyllä jaloissa, ettei oo todellakaan samaan malliin pystynyt treenaamaan ja esim. kyykkäämään tai tekeen maastavetoja. Sellua tullut ja lihakset hävinnyt. Nyt alkais todellakin tehdä mieli jo kunnolla salille.
 
^^ mulla sama. Näkyy kyllä jaloissa, ettei oo todellakaan samaan malliin pystynyt treenaamaan ja esim. kyykkäämään tai tekeen maastavetoja. Sellua tullut ja lihakset hävinnyt. Nyt alkais todellakin tehdä mieli jo kunnolla salille.
Minoon ollut 2 vkoa kipeenä, ja yhä jatkuu. Toinen antibioottikuuri nyt päällä. Et ei oo asiaa treenailemaan vielä pitkään aikaan. Kakkaa. No....kai se tästä.
 
Viime viikolla kun tuli täyteen vko 30 oli paino +8kg verrattuna ennen raskautta, suurin osa tullut viimeisen parin kuukauden aikana. Toisaalta tuntuu paljolta ja pelottaa kuinka paljon vielä mahtaa tulla (niistä pitäisi päästä eroonkin, eikä olisi varaa ostaa ns turhaan uusia vaatteita), toisaalta olen samaan aikaan helpottunut, ettei vielä tuon enempää, kun en kuitenkaan ole pystynyt käytännössä koko raskauden aikana liikkumaan ja urheilemaan oikeastaan ollenkaan, mutta herkkuja olen kuitenkin syönyt jonkin verran.

Tekis jo mieli ostaa valmiiksi jotain imetyspaitoja&-liivejä, kun netistä löytyi jotain kivoja fiksulla hinnalla, mutta minkäköhän koon sitä arpois? :confused004 Monet on joko niin ankeita, etten haluaisi ostaa edes halvalla ja toisaalta paremman näköiset maksaa monesti liikaa. Joko muut olette uskaltanu hommata?
 
Mulla on esikoisen jäljiltä imetysvaatteet tallessa. Paidat ja mekot on samaa kokoa ku muutki normi vaatteet, liivit on joko isompaa kokoa tai samaa mitä normi liivit. Riippuu niin valmistajasta ja siitä onko kyseessä kaarituelliset/topatut vai mitkä. Ainaki kahet liivit on isompaa kokoa, ihan vain sen takia et imetyksen alussa rintojen koko kasvo mulla ihan hervottomasti. Sitte ku maito tasaantu ni ne toiset jäi vähän liian isoks. Osa liiveistä on kaarituellisia, joita käytän päivällä ja yöks on kaarituettoman liivit.
 
Mullakin on esikoisen jäljiltä imetysvaatteet tallella. Ja tosiaan ovat samaa kokoa kuin normaalistikin vaatteet. Imetysrintsikat tietenkin reilusti suuremmat.

Joitakin kannattaa ehkä hankkia valmiiksi mutta sitten kun imettää huomaa minkälaiset imetyspaidat ja -rintsikat on parhaimpia. Tein ainakin itse pari hutiostosta ennen esikoisen syntymää.
 
29+5 ja painoa on tullut nyt tasan 10 kg, melko lailla 500g viikossa-tahdilla.
 
Mulla rv 30 ja kiloja tullu 20.. ihan kauhea olo. Mut tää tapahtuu aina mulle raskaana. Ja sit ne lähtee heti synnytyksen jälkeen vaikkei mitään tee. En tiiä mikä näissä mun raskaushormooneissa on vikana
 
Muista tullu vähän alta 30kiloa aina ja siihen taitaa taas mennä
 
Semmonen 7 kiloa on tainnu tulla painoa. Nyt menossa rv. 30+3. Esikoisesta tuli 16, kuopuksesta 6-8 kg. Hyvä vaan, mitä vähemmän tulee.
 
Rv 28+3 ja painoa tullut noin 2kg. Oon kyllä niin onnellinen että oon saanu pidettyä painon kurissa, on siis tota ylipainoa iha tarpeeks jo ennestään. :oops: Paino putosi alussa 3kg, tasaantui samaan lukemaan joskus rv 22 kuin oli ihan raskauden alussa ja nyt siihen päälle tullut toi 2kg. Esikoisesta 5 vuotta sitten tuli 20kg :rolleyes:
 
Mamma96, saanko kysyä oletko lähtöpainoltasi missä luokassa painoindeksin osalta? Itselläni bmi alle 20, eli olen hoikka, ja esikoisesta tuli 17 kg. Kaikki lähti 4 kk:ssa. Tunnen erään ihmisen joka todella siro ja pieni hoikka nainen ja raskauksissa tullut 30 kg ja sit ne vaan lähtee itsestään pois. Jännä tää naisen kroppa :)
 
Mamma96, saanko kysyä oletko lähtöpainoltasi missä luokassa painoindeksin osalta? Itselläni bmi alle 20, eli olen hoikka, ja esikoisesta tuli 17 kg. Kaikki lähti 4 kk:ssa. Tunnen erään ihmisen joka todella siro ja pieni hoikka nainen ja raskauksissa tullut 30 kg ja sit ne vaan lähtee itsestään pois. Jännä tää naisen kroppa :)

Lähtöpaino oli 48 ja painoindeksi muistaakseni 19 tai 18. Ja luulen itekki et johtuu tosta ku oon kyllä aivan siima sit normaalisti :"D
 
Mä luulen kans et täällä paukkuu 20kg jollei enemmänkin kun ollaan loppusuoralla!
Nyt rv27+4 ja painoa tullut jo 12kg, nyt en edes oo vähään aikaan uskaltanut käydä vaa alla kun tota painoa vaan tulee jostain! Se ei haittaa kun normaalipainoinen, mut isompi työ palautua kun mulla noi kilot ei niin vaan sitte lähde. Nuorimman odotuksessa painoa tuli myös ainaki 20kg, ja kyllä kesti päästä omiin mittoihin. Tosin en voinut imettää, niin kai sekin palautumista hidasti.
 
Mulla oli viime neuvolassa (rv 28+jotain) tullu painoa 0,5 kg/vko ja varaneuvolatäti (oma oli lomalla) sanoi että hänestä tuo ei ole paljoa. Jälkikäteen tietenkin jäin pohtiin et onko toi nyt kuitenkin jotenkin ylärajoilla. Aiemmin ollu painonnousu tosi maltillista, yhteensä tullut nyt 8 kg,joskin kaikki tässä viime aikoina ku liikunta vähentynyt ja ostettiin vohvelirauta.. :D muutenki ollu vappua ja kaikkea juhlaa ja herkkua... :p

Edit: en jotenki osaa kirjautua foorumille ku viestin lähettäjä on tollanen ihmeanonyymikirjaunletka joten lisään allekirjoituksen

T. Rotokastinen
 
Mä luulen kans et täällä paukkuu 20kg jollei enemmänkin kun ollaan loppusuoralla!
Nyt rv27+4 ja painoa tullut jo 12kg, nyt en edes oo vähään aikaan uskaltanut käydä vaa alla kun tota painoa vaan tulee jostain! Se ei haittaa kun normaalipainoinen, mut isompi työ palautua kun mulla noi kilot ei niin vaan sitte lähde. Nuorimman odotuksessa painoa tuli myös ainaki 20kg, ja kyllä kesti päästä omiin mittoihin. Tosin en voinut imettää, niin kai sekin palautumista hidasti.

Mulla tulee varmasti yli 20 kiloo. Nyt raskausviikko 31 ja kiloja tullu 17. Mä niiiiiiiin toivon et imettäminen onnistuis. Ihan vauvan vuoks ja myös itseni takia.
 
Hmm... Eilen tuossa vetäsin yhdet äitiysfarkut jalkaan ja tuntu, ettei se resoriosa meinaa mahtua/nousta enää vatsan päälle o_O
Mitäs sitä sitten pukee loppuajasta päälleen, jos ei kohta äitiyshousutkaan mahdu?! Vai voiskohan sitä resoria jotenkin muokata itse isommaksi...
 
Mulla on kanssa jäämässä yhet äippähousut pieniksi just siitä resorikohasta, ja ne on ollu mun lempparihousut alusta asti. Onneks kesä lähestyy niin voi hyvin jo legginsejä käyttää, niitä onkin tullut osteltua monet kesäksi :cool:
 
Takaisin
Top