Painon ja kehon muutokset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin vaaka näyttää 80+ kg. Eli samoissa luvuissa mennään, kuin esikoisen kanssa. Nousu ei ole nyt toisella kierroksella ollut ihan yhtä paljon, sillä lähtöpaino oli muutaman kilon enemmän - jäi tietysti esikoisen odotuksesta. Mutta kyllä tuonne +20 kg joukkoon näemmä mennään tälläkin kerralla, jos ei ihan mene rikki, niin todella lähellä kyllä. Tässä raskaudessa olen vain syönyt paljon terveellisemmin, herkkuja todella vähän ym. verrattuna ensimmäiseen kertaan. Joten tiedä sitten. Mun kroppa näemmä tykkää varastoida. Viikon verran on nyt ollut hillitön tankkaus. Kaikki menee: ruoka, kasvikset, salaatit, pullat, jäätelö, sipsit. Kaikki vain maistuu älyttömän hyvältä suussa, eikä kylläisyyden tunnetta oikein tule.

Tänään rv 36+5

Mä77, mullaki ollu ihme tankkaaminen..kaikki tuntuu menevän ja nälkä on koko ajan:joyful: tässä just mietin et mitähä herkkuja tänään loihtis:hungry: painoo tullu about 10 kg...rv37+6. Jospa sitä ei enää nii kamalasti tulis :shy:

Mulla ei viime viikon neuvolassa ollukkaan tullu painoa kuin 100g kahdessa viikossa! Neukkutäti oli tyytyväinen ja minä myös :D Nyt on painoa kertyny oman punnituksen mukaan 14,2 kiloa. Neuvolan mukaan muutama sata grammaa enempi. Ens viikolla vielä neuvola kun viikkoja 39+ jotain, toivottavasti painonnousu pysyy maltillisena nää viimiset viikot!

Mulla noussu tähän mennessä vähän vajaa 10kg ku mennään 38+2. :) täytyy sanoa kyllä että ihan sopiva nousu on ollut, kun esikoiselta tuli 17kg......

Mulla olis saanu kätilön mukaan paino nousta Max.5kg koko raskauden aikana kun omaa massaa on ennestään, mutta juu tuotahan on tullu +11kg, mutta kun itse voin hyvin ja jaksan liikkua (edelleen kuljen kantritanssiharkoissa) ja joka päivä käydään kävelyllä ym.. niin en oo kyllä yhtään huolissani. Mötkylän synnyttyä alkaa uudelleen armoton salitreeni ja laitan itteni kuntoon :wink

37+3 olleeseen neuvolaan mennessä oli tullut 17,5 kg. Ei varmaan ehdi tulla 22 kiloa enää niin kuin esikoisesta...

Mulla tais tulla loppujen lopuks lähtöpainoon lisää se himpun verran reilu 10kg. Nyt synnytyksen jälkeen en oo vaakaa nähny nii en tiä mitä jäi synnärille.. Piika paino sen reilu 3kg + istukka + vedet nyt ainaki lähti.

Mun painonnousu tyssäs 4vk sitten lähes kokonaan ja sen jälkeen on tullut vain reilu puoli kiloa lisää. Kokonaiskertymä nyt 41+0 on leppoisat 11,4kg, joten edelleen ollaan alle oman "tavoitepainonnousun", joka oli 12kg :). Henkisesti olin varautunut kyllä +15kg: oon, koska oma lähtöpaino ei ollut mikään suuren suuri. Tänään näkee sit neuvolassa, että onhan bebe kuitenkin kasvanut (sf-mitan perusteella).

Täällä jännätään torstaille että paljon sitä ylimäärästä jäi synnärille:joyful: turvotus on lähteny laskee kivasti jo onneks...haluun samalle puntarille mitä käytin raskausaikana, eli neuvolan, viimeks kun kävin niin raskauden aikana tulleita kiloja oli sen about 12kg:sorry:

38+0 ja 21 kg. Ei siinä. Melko painava olo... Kadehdin teitä vähemmällä päässeitä :D Se on tää tasapaksu turvotus, joka toivonmukaan jää matkalle.

37+0 ja 22-23kg. 8kg turvotusta ilmesty pääsiäisenä. Ennen sitä oli rauhallinen painonnousu :'D

38+6 ja tasan 8 kg tullut ensimmäisestä neuvolasta. Oon tosi tyytyväinen tähän ja vähän ihmeissänikin :D Vähän on ehkä peffa levennyt mutta sehän kuuluu asiaan muutenkin. Muuten en huomaa missään ylimääräistä.

Mulla nousi raskauden aikana 53->70kg, nyt 2vko synnytyksen jälkeen painoa 60kg. Mutta kyllä huomasi heti synnytystä seuraavana päivänä kuinka paljon oli oikeesti ollu turvotusta kun ei omaa naamaa peilistä meinannut tunnistaa, ja suihkussa oli lantio ja peppu niin kaposet että hirvitti :grin sormia on kanssa tullut tuijoteltua että tältäkö ne on aina näyttänyt, kaipa siihen isompaan kehoon sitten tottui ja alkoi tuntumaan niin omalta että on vaikea palata tähän normaalitilaan..
Se oli kyllä ihana yllätys että tennarit mahtuu taas jalkaan :p

Itsekin jännällä odotan sitä että mitä se paino/kroppa on kun saan vaavin ulos... lihakset on varmaan aikalailla hävinnyt kun ei tässä oikein mtn liikuntaa oo tullut harrastettua o.O noh pikku hiljaa takas kuntoilun pariin... raskaammat saa odottaa jälkitarkastusta mut lenkkeilemään ja crosstrainerille heti kun tuntuu hyvälle;)

Rv 38+1 ja kiloja tullut tasan 20kg!! :bored:
En ois uskonut, että näin paljon tulee painoa! Noh, toivottavasti jää paljon synnärillekkin sitten :hilarious:

Mitenhän noitten vatsalihasten kanssa kun on tuo erkanema. Milloin tietää että uskaltaa ruveta rehkimään vatsalihaksia ja millaset ne oli ne liikkeet jotka ois passeleita saadakseen ne kohilleen ettei erkanemaa jäis? Millasia kokemuksia teillä aiemmin raskaana olleilla on vatsalihaksista?

Takaisin