Painoarviot

Hm. Nyt on viikkoja 35+3 ja vauva on 2944g. Vielä yksi kontrolli äippäpolilla diabeteksen suhteen ja samalla päätetään että tuleekos seuraavalle viikolle käynnistys eli rv 38 viikolle. Oli niin säihkysilmä se lääkäri kun selitteli mun pehmentymisestä että.. hyvä vain olla valmiina koitokseen jos käynnistämään rupeama.
 
Ihan hyvänkokonen vauva runoilijatar! Mukavee se käynnistäminen olis jos ei itekseen tuu, ja jos paikat on valmiit nii ei se käynnistys paha oo :) mulla kävi eilen huonees likka joka tuli ballongilla käynnistykseen, ballonki tipahti 2h päästä ja se pääsi saliin 5h päästä :D
 
Mulla jouduttiin käynnistelee monta päivää ennen kun tuo vika muksu päätti tulla pihalle ..olis kyllä huomattavasti helpompaa jos itekseen lähtis synnytys käyntiin eikä tarttis läääketieteellisesti vauhdittaa oksitosiinilla ym.. mulla pe poli ja molemmat vauvat oli viimeks perätilassa,saa nähdä onko kääntyneet joten vähä jännittää synnytys ellei lääkäri määrää sektiota asentpjen takia niin pitäis synnytyksen onnistuu . Käynnistystä suunnitellaa sit johki viikoille 38 elleivät synny ennemmin ja jos tolle viikolle päästän niin pojat on noin kolme kiloisia kummatkin syntyessään. Nyt viikkoja 35 et enää olis kolme viikkoo odotusta jäljellä,huikeeta.
 
Ei tuo Runoilijatar89 sinun vauva mahdottoman iso ole kyllä. Ei siis liian iso!

Mulla tänään 36+0 arvio 3100g. Pieni pää vauvalla. Vartalo oli kehitykseltään isompi kun viikot mutta eipä tuo lääkäri siitä huolissaan ollut.
 
Mulla samanpainonen ku Hempalla, eli rv 36 3100g, ja tuosta se lääkäri kyllä mulle huomautti että nyt pitäis jättää herkuttelu, että vauva ei kasva valtavaksi :/
 
Kotikissa, nää on just näitä lääkärikohtaisia eroja. :/ minusta lääkäri oli vähän välinpitämätön. Sanoi vain että laskettuna painoarvio on noin 3800g eikä tarvitse enää uudestaan mennä painoarviossa käymään tässä raskaudessa.
 
Tänään oli ultra. Seurannassa olin esikon perätilan ja lapsivesien vähyyden takia. Nyt 34+4 tämä tulija on kääntynyt raivotarjontaan ja vettäkin oli paljon. Painoa oli 2500g ja pituus 49 cm. Esikko oli syntyessään 2780g ja 49 cm. Eli aika paljon isompi kaveri on tuloillaan :)

Vähän ahdistaa toi raivotarjonta, mutta kai se sieltä ulos tulee noinkin päin. Peppu edellä tekee tilaa paljon pehmeämmin, uskon. Edellinen synnytys oli niin nopea ja helppo, ja ennen kaikkea niin hyvässä seurannassa, että olisin perätilan ihan mielelläni tuupannut nytkin. Mutta kunhan nyt menisi hyvin loppuun asti, sillä tarjonnalla nyt niin väliä. Nyt siis nyt se 34+4.
 
Muokattu viimeksi:
Täällä eilen rv 36+2 synnytystapa-arviossa vauvan paino oli 2600 g. Tasasesti kasvaa omalla käyrällään, vähän keskikäyrän alapuolella.
 
Vähän ahdistaa toi raivotarjonta, mutta kai se sieltä ulos tulee noinkin päin. Peppu edellä tekee tilaa paljon pehmeämmin, uskon. Edellinen synnytys oli niin nopea ja helppo, ja ennen kaikkea niin hyvässä seurannassa, että olisin perätilan ihan mielelläni tuupannut nytkin. Mutta kunhan nyt menisi hyvin loppuun asti, sillä tarjonnalla nyt niin väliä. Nyt siis nyt se 34+4.
Ihanan optimistinen näkemys perätilasta:joyful:! Vaikka onhan se niin että se mikä itsellä on toiminut niin tuntuu oikealta! Mutta kyllä se rt-kin on ihan hyvä asento tulla maailmaan:happy:.
 
Mulle sano lääkäri että tää ei heitä ku 100g, kahtena päivänä 2 eri lääkäriä sai saman ja käsikopelolla arvioitti saman. Mutta onhan täs viikkoja aikaa kasvaa :)
 
Takaisin
Top