Painoarviot

Rv 33+6 2200g.
Tiistaina synnytystapa arvio rv 35+4. Jolloin tulee uus arvio :)
 
Meilläkään ei tehdä painoarvioita automaattisesti. Ilmeisesti vaan jos on epäilys ettei vauva mahdu syntymään alateitse tai on jotain muuta hämminkiä. Ei meillä tehty esikoisen kohdalla eikä ilmeisesti tehdä nytkään.
 
Ei tuo kutsu oo automaatio, vaan terkkari teki lähetteen kun niin monella käynnillä keskusteltiin vauvan koosta. :) Hän halusi tehdä lähetteen silläkin uhalla, että se hylätään ja kappas sitä ei hylätty vaan sain ajan. :)

Eli kannattaa jutella siel neuvolassa. Toki eri kunnilla/kaupungeilla on eri käytäntöjä mutta aina kannattaa kysyä ja edes esittää kovin huolestunutta :D
 
Ei meilläkään täällä todellakaan tehdä automaationa. Minua alusta asti on huolettanut mahtuuko vauva syntymään ja siitä syystä olen menossa synnytystapa-arvioon.
 
Meilläkään ei automaattisesti tehdä mutta koska asia huoletti mua, terkka lupasi, että lääkäri voi normitarkastuksessa katsoa ultralla kokoarviota. Sitten jos aihetta niin saan lähetteen synnytyssairaalaan. Mutta tämäkin oli mahdollista vain siksi, että olivat nyt vuodenvaihteessa saaneet ultralaitteen neuvolaan. Ennen heillä ei ole laitetta ollut. Mulla lääkäriaika siis ens ti ja silloin viikkoja 35+5. Vähän kyllä jänskää jo.
 
Mulla on ens viikolla neuvola ja neuvolalääkäri, lääkäri ultraa. Saapa siis nähdä, tuleeko painoarviota :)
 
Täällä rv 35+4 oli vauvan painoarvio noin 2500g :) Syntymäpainoksi veikkasti neuvolalääkäri noin 3500g suurin piirtein.
 
Eilen äippäpoli arvio pojan tämän hetkiseksi painoksi 2700g. Toivottavasti raskausmyrkytys ei pahene ja selviäisi vielä ilman käynnistystä.

Muoks. Arvio saatu rv 36+1
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on huomenna synnytystapa-arvio ja samalla arviodaan kokoa. Aika jännää! Viimeksi on ultrattu rakenneultrassa :)
 
Muokattu viimeksi:
Tänään oli synnytystapa-arvio. Nyt rv37+2 ja 2894g. Arvioi syntymäpainon olevan noin 3,5kg (painotti kyllä että on vain arvio), eli ihan normaalin kokoinen. Pitäisi mahtua myös syntymään alakautta, helpotus!
 
Me ei saatu painoarviota kun vauvan pää oli niin alhaalla, lääkäri ei saanut otettua mittaa. Kuitenkin mennään koon puolesta keskikäyrän yläpuolella ja vauva vaikuttaisi olevan noin viikkoa suurempi. Nyt siis 36+1. Hieman yllätti nämä uutiset ja sain varmistukseksi lähetteen äippäpolille jossa katsotaan koko vielä lähempänä laskettua aikaa. Lääkäri painotti kuitenkin ettei huolissaan tarvitse olla. Lantioni on kumminkin tilava joten alatiesynnytys on mahdollinen, siitä kertoi myös se että vauvan pää on niin alhaalla.
 
Rv 34+0 arvio 2,9 kg eli laskettuna aikana jättiläinen ja vaikka tämän arvion saannista aikaa jo kaksi viikkoa olen yhä järkyttynyt. Viikon päästä tarkistetaan painoa uudelleen....
 
Millä viikoilla olet JustMom10 kun painoa arvioidaan uudelleen? Mulle tulee uusi aika rv 38-39. Kovasti lääkäri kyseli multa että onko suvussa ollut isoja vauvoja ja onhan niitä ollut erityisesti miehen puolelta. Tai lähinnä ovat olleet keskivertoa pidempiä. Veikkasi siis että olisi perinnöllistä. Aion silti laittaa syömiseni tarkkailuun jos se hillitsisi kasvua.

Edit. Käyhän viikkosi ilmi viestistäsi JustMom10, unohda turha kysymykseni :)
 
Muokattu viimeksi:
Aion silti laittaa syömiseni tarkkailuun jos se hillitsisi kasvua.
Sokerin olen kuullut kasvattavan varsinkin loppuaikana, mutta saitko johonkin muuhunkin ruoka-aineeseen ohjeita?

Itse olen pyrkinyt rajoittamaan hieman sokerin syöntiä (eli ei aina kun mieli tekee), mutta kyllä sitä välillä tulee herkuteltua.:)
 
Takaisin
Top