Painoarviot

Tänään kävin ultrassa kun minulla insuliini hoitoinen radi aloitettiin rv28+0. Paastoarvot olivat sen verran koholla et aloitettiin sitten lääkitys. Tänään 30+5 ja painoarvio oli 1728g ja keskikäyrällä mentiin, kaikki siis hyvin. Uusi käynti rv 36.

Tänään käyty äippäpolilla ja painoarvio oli 1500g ja nyt rv 30+0. Arvioi kokoakin vaikka kävin ihan muusta syystä näytillä.

Mulla on kolmen ja puolen viikon päästä synnytystapa-arvio. Jännityksellä odotan minkä kokoinen vauva on sisällä... :nailbiting:

Ei suostunut neuvolalääkäri tekemään painoarviota vaikka kysyin :wideyed: Sanoi vain, että vasta rv 37-38 voidaan painoarvio tehdä. Just joo...

Fitnessmamma Meillä ei ole edes neuvolassa ultraa! Onneksi tosiaan pääsen synnytystapa-arvioon, muuten kyllä olisi todella pelokas olo synnytyksen suhteen. Olen lyhyt ja maha on ainakin omasta mielestä jo nyt todella iso. Vähän sitä katsoo sillä silmällä, että tuolta alhaaltako tuon pitäisi mahtua pihalle.. :nailbiting:

No ei noista nlalääkärin ultrista oo muuta hupia ollu kun on vaan päässy vilkasee mitä Sintti puuhaa.
En ihan hirveesti anna arvoa noille vilkasuille, sillä kuvanlaatu on tosi huono ja jos jotain huolta olisi vauvan voinnista olisi kuitenkin jo neuvolassa lähete erikoissairaanhoitoon.
Mun mielestä todella typerää, ettei mitään arviota painosta voi tehdä, kun kerta on ultrat ja kaikki käytössä.

Luotan tosiaan paljon enemmän terkkariin ja hänen arvioihin kuin tuohon tämän pitäjän neuvolalääkäriin :rolleyes: Terkkari on luvannut jossain vaiheessa tehdä koko arviota "käsikopelolla", saas nähdä millainen arvio tulee.

Älyttömän hyvä kyllä, että on annettu aikoja synnytystapa-arvioihin :) Ettei tartte suotta näin loppuvaiheessa stressata vauvan koosta.
Mulla on varmaan nyt joku seesteinen ja tyyni vaihe menossa :D En ota stressiä vauvan koosta tms. ja koen tän mahan (tällä hetkellä) ihan ok kokoiseksi ja sitä mulle on muutkin sanoneet. Mieli voi nopeesti muuttua jostain typerästä ajattelemattomasta mahakommentista ja sit taas otan pulttia vauvan koosta :grin

Tänään ultrassa käytiin.
Rv 32+1 ja painoarvio 2098g.
Normaalin ja yläkäyrän välissä kasvaa tasaisesti. :)

Ainoastaan vatsanympärys vähän suuri. Sen takia ultra rv 36 ja jos kasvanut samallalailla niin käynnistys rv 38. :confused:

Yhtäkkiä saattoi raskausviikot vähentyä.. :eek:

Mä kävin ultrassa 32+0 ja painoi tasan 2kg ja mulle taas sanoi että kasvaa ihan keskikäyrällä... :wideyed:

Täälläkään ei ole saatu painoarviota vielä.. Tänään neukkutäti kyseli, antoiko lääkäri arviota, kun viime kuussa oli tutkimus. Ainoastaan sf-mitta on otettu, ja sekin vasta kahdesti. Sen mukaan meillä kasvetaan vähän keskikäyrän alapuolella, mutta ainakin toisella noista kerroista kaveri oli poikittain. Että olisi kyllä ihan mielenkiintoista tietää edes vähän suuntaa, minkäkokoinen kaveri sieltä on tulossa :rolleyes:

Mulla tänään rv35+6 ja vauvan painoarvio 2660g. Vielä kuulema kasvaa n. 600-800g. Minusta kuulostaa suurelta, itse painoin syntyessäni 2300g ja jotenkin odottelin pientä vauvaa. :dummy1::facepalm:

Oletko Laurentsia syntynyt etuajassa vai ollut muuten pieni? Mutta 3200-3500 kokoinen vauvahan on vielä ihan pieni/normaalin kokoinen :) ka muistaakseni 3500 luokkaa.

Sain eilen rv36+6 painoarvioksi 2700g. Syntymäpainoksi arvioitiin 3300g, saman verran kuin esikoinen suunnilleen syntyessään. Molemmat ovat kasvaneet keski- ja alakäyrän välillä. Laurentsia, meidän vauvat ovat suunnilleen samaa kokoluokkaa, joten eiköhän arvioidut syntymäpainotkin(lasketun päivän mukaan) mene aika yksiin.. :)

Minulla on maanantaina synnytystapa-arvio niin mielenkiintoista tulla vertailemaan painoja sitten. :)

Ihan normaaliaikainen olen ollut. Mun isä ollut myös syntyessään saman kokoinen. Miehen puolella taasen isompia vauvoja joten oliskohan odotettavissa isin tyttö :happy:

Maanantaina synnytystapa-arvio täälläkin. Vähän jännittää että minkä kokoinen tyyppi siellä majailee

Takaisin