Painoarvioita.

Meillä painoarvio viikolla 34 oli vähän vajaa 2500g. Lääkäri ei oikein luotettavasti saanut päätä mitattua, kun se oli hassussa asennossa. Muuten kasvu meni nätisti keskikäyrillä koko painon, pään, reiden yms. suhteen. Ja edelleen meille on tulossa EHKÄ tyttö. Tyttöjä on kuulemma vaikea varmuudella tunnistaa...

Minä jouduin pienen sf-mitan 27 ja raskausmyrkytysepäilyn vuoksi ultrattavaksi rv 33 ja painoarvioksi tuli 2100 g. Lapsi oli onneksi kehittynyt ihan juuri kuin pitääkin ja napavirtaukset olivat normaalit, vaikka tuo jämähtänyt sf-mitta turhaan säikäyttikin. Äitiyspoliklinikan lääkäri sanoi sf-mitan olevan huono mittari, mutta, että neuvolat joutuvat sitä käyttämään, kun ei niillä parempaakaan mittaria ole. Raskausmyrkytyksesen olemassaolosta ei vielä ole varmuutta, kun ei valkuaista ole kuitenkaan virtsassa, vaikka muut lievän myrkytyksen oireet löytyvätkin. Tilannetta seurataan toistaiseksi verenpaineen kotimittauksilla ja neuvolassa.

Kiva kuulla, että on tullut noin hyviä painoarvioita[:)] Minä en ole tosiaan rakenneultranjälkeen saanut muuta arviota kuin sen neuvolatädin käsikopeloarvion nyt alkuviikosta, n 2 kg. Oon kyllä samaa mieltä, että tuo sf on huono mittari, koska kun vertasin tätä mun nykyistä rv 33 sf-mittaa 31 cm ->arvio 2 kg, esikoisen todelliseen syntymäpainoon rv 36 sf 30 cm ->paino 2850g, niin huomaa että on aikalailla reippaasti eroa vaikka lähes samat sf-sentit! Ja kun olin silloinkin samankokoinen lähtöpainoltani, niin pitäisi olla suht verrattavissa. Että on kovin suuntaa-antava tuo sf-mitta.

Jännityksellä ootan maanantai aamua, että saadaan taas painoarviota pojusta.. :)

rv 35+6 painoarvio 2,5 kg.

Kuulemma juuri sopivan kokoinen,mutta mukavasti siellä keskikäyrän alapuolella mennään. Käy hyvin! :)
Meilläkin jämähtäneen sf-mitan takia lähetettiin polille. Siellä lääkäri sanoi samaa,ei oo sf-mitta kovinkaan kummoinen mittari ja meilläkin ollut eri mittaaja... Pääasia,että kaikki oli juuri niin kuin piti! <3

RV 36+5 eli eilen, painoarvio 3000g.
Syntymäpaino voiki olla sitte jotain ihan muuta..

Eilen, 39+0, tämän hetkinen painoarvio 3,5kg.
Syntymäpainoksi lääkäri veikkaili 3,6 tai 3,7 kg.

Meillä painoarvio viikolla 36 oli 3.2kg, että ei ihan pieni poika tulossa [:)] Toivottavasti ei mene kovasti yli ettei ihan jättiläiseksi kasva [:D]

Rv 34+1 kävin äitipolilla supistelun takia ja silloin arvio 2390g
Rv 35+6 eli tänään arvio 2696g

Mulla Sf-mitta 34, raskausviikkoja 37+1 ja painoarvio tällä hetkellä 3,1kg. Esikoinen syntyi rv:lla 41+6, sf-mitta 36 ja painoa 4,140kg

Rv 35+4 olin lääkärillä ultrassa ja painoarvio 3,5kg ja syntymäpainoksi sitten arvioitiin 4,2kg. Mutta onneksi kohdunsuu oli jo sormelle auki, niin lääkäri totesi että todennäköisesti tulee ennen laskettua aikaa ulos. Yliajalle ei kuitenkaan tämänkokoista päästetä.

Mitä olette mieltä, että voiko kohdunsuun tilanne ennustaa sitä, milloin vauva tulee pihalle? Mulla on kanssa ollut jo 1 cm auki kohdunsuu, kaula lyhentynyt tosin vain sentin...
Että voiko silti mennä yliajalle?

Nää on aina tämmösiä mystisiä juttuja.

Mulla ollu vkosta 34 kohdunsuu hiukan auki ja nyt se on puolitoista sormea auki.. 5 viikon aikana oli kaula lyhentyny 1,5cm että ei tässä mitenkään hirveetä vauhtia olla edetty :D 

Takaisin