Painoarvioita.

Eileen synnytystapa-arvioinnissa (viikkoja 37+0) painoarvio 2.9 mutta lääkäri sanoi, että todennäköösesti se painaa viä tuotakin vähemmän sillä vaikuttaa mittojen ja tunnustelujen perusteella sirolta pienokaaselta [:)]

Mä oon kans aivan varma että tulee "iso" vauva, painoa nelisen kiloo ja varmasti pitkäkin, siltä ainakin tuntuu.. [8|]
Jotenkin tuntuu kummalta miten pitkä se voiskaan olla kun toisen puolen kylkiluissa on kiinni pylly ja toiselle puolelle tuntuu potkut ja pää on kumminki alhaalla ja mulla on PITKÄ selkä.. [8|] jaiks!! Tule ulos jo muru!!! [:)]

ultra oli 37+5 ja lääkäri arvioi painoksi tällähetkellä 3440g ja sanoi että syntymäpaino on arviolta 3800g eli ihan potra poika tulossa.

Mulle arvioitiin reilu kaks viikkoo ennen synnytystä vauva painoksi 3076g, sit synnytyspäivänä 3700g ja hän oli sitten 3880g. Eli pieleen meni ja koska käsittääkseni painoarvio tehdään mittailemalla vauvaa ja meidän vauva on vielä painoonsa nähden aika pitkä (53 cm), niin en tiedä mistä noi arviot tulee. Neuvolan täti tosin käsillä kokeilemalla sanoi, että hän ei usko, että vauva on ainakaan alle 3,5 kg eli hän sitten kuitenkin osasi arvioida tilannetta aika hyvin. Mutta älkää siis kauheesti stressatko, noi on täysin arvioita ja voivat heittää suuntaan tai toiseen!

Heips, meillä tosiaan painoarvio oli 2900-3100g ja sanoivat ultrassa, että painoarvio voi aina heittää noin 10%, eli ei ole niin tarkka. Samoin sanoivat, että jos vauva liikkuu paljon ja ei saada kunnon mittaa reisiluusta, niin silloin painoarvio heittää myös.

Mulla oli maanantaina synnytystapa-arvio ja pojan painoksi lääkäri sanoi 3093g ja laskettuaika olis 27.11
Lääkäri sanoi ettei enää mee ku max kaksviikkoo niin poika on maailmassa [:)] Saas nähdä paljonko on syntymäpaino, jännityksellä odotan [:)]

Rv 38+5 painoarvio hurjat 4062g! Toivotaan, että ultra näyttäisi reilusti yläkanttiin![:D] Käynnistys 39+4 jos ei muuten synnytys ota tulta alle..

Mulle sanoi neuvolantäti että ultrallakin tulee virheitä suuntaan tai toiseen, pahimmillaan annettu sellanen kilon heitto!! [8|]

Meillä ultralla arvio 40+4 3,5kg ja neukkutäti sano että ompi neljä... saa nähdä... [8|]

Juu, tuolla meidän polilla sanoivat, että iso pipo olisi omiaan vääristämään lukuja ylöspäin esimerkiksi[:)] Toki sitä isompaa pipoa punnatessa voi ehkä toivoa että olisi kuitenkin se pienempi pipo ja isompi ruppi[:D]

Takaisin