Paino ja sen hallinta.

20+6 ja mulla tullu painoa joku 7kg. Toisaalta hyvä et tullu. En oo niin rääpäle enää.
 
Nyt on mullakin lähtenyt paino nousuun (ja maha kasvanut ihan hirveällä vauhdilla)! Rv 22+4 ja kiloja tullut yhteensä 5,4kg! Näistä siis 4,8kg viimeisen 7vkon aikana. :)
 
Mulla nyt rv 21+2 ja tullut 5,8kg lisää. Puolen välin jälkeen noussut vaan 0,3kg, eli 5,5kg ennen puoltaväliä. En tajuu mistä se on oikeen tullu ku oksensin niin hulluna ja kun söin niin en nyt millään karkki ja kokis linjalla ollut :D enivei, näillä mennään.

On tää naisen kroppa vaa ihmeellinen, tosi nopealla ajalla kuitenkin paino vaihtelee paljon ja tuottaa yhden henkilön lisää ja palautuukin siitä kohtuu normaaliin. En vaan jaksa olla ihmettelemättä, naisten pitäis kunnioittaa kroppaansa enemmän, onhan tää tosi iso rulijanssi kropalle kuitenkin :D
 
Mites muilla on nyt painoa tullut? Täällä kotivaaka näyttäis että olisi yhteensä tullut 11,5kg. Ja nyt viikot 29+6.
 
Jotain kympin luokkaa on tullut lisää. Ei kiitos yhtään enempää.. :D Musta tuntuu et mun maha repee kohta joka suuntaan... :/
Niin ja rv 30+1 menossa.
 
Olisko 3 kiloa tullu lisää. Ja seki taitaa olla meidän joulukinkku joka jäi jäseniin :D
 
Mites muilla on nyt painoa tullut? Täällä kotivaaka näyttäis että olisi yhteensä tullut 11,5kg. Ja nyt viikot 29+6.
Pakko kommentoida: SAMA tismalleen! Viikkoja tänään 29+6 ja 11,5kg tullut. Tuun päivän perässä!:wink
 
Mulla ekassa raskaudessa tuli painoa yli 20kg lisää (olin 50kg ja synnytykseen mennessä 74kg) ja se tippui synnytyksen jälkeen alle 2kk aikana kaikki pois. siitä suurinosa taisi olla nestettä :/ Nyt painoin alkuraskaudessa 56kg ja nyt rv 28 vaaka näytti 61kg Tässä ihmettelen hidasta painon nousua :O mutta kun tätä lukee niin ilmeisesti se on ihan normaalia :D ! turhaan stressannut.
 
30+2 ja tullut painoa se 12-13kg. Viikkopaino oli nyt viimeks +390. Esikoisesta tuli 22 kg (aloitusbmi 20) tytöstä 12 kg (aloitusbmi 22.5) , toiv nyt jotain noiden väliltä (nyt aloitus bmi 20. 5)kunhan ei menis toi 20 rikki:bored:
Itse haaveilin alunperin että 15 kg, saa nähdä , taitaa mennä yli :hilarious:
 
Painoa on tullut vain 1,5 kg (rv 27+1). Alussa paino laski ja nyt olen töissä niin kiireinen, että syöminen on päivisin aika niukkaa. Mitään huolta ei ole, koska BMI on kuitenkin yli 24 eli läskeistä on varaa lähteä. Oletan, että paino lähtee tästä vielä jyrkkään nousuun.
 
Painoa on tullut tähän mennessä (rv 29) n. kahdeksan kiloa (mikä ei sinällään ole paljon), mutta viimeiset 5 kg on tullut viiden viikon aikana kilo per viikko vauhtia o_O. Onko kukaan muu huomannut ruokahalun/painon/turvotuksen lisääntyneen äkillisesti näillä viikoilla?
 
Ei oo täällä tuollaisesta kokemusta. Itsellä nousee paino tasasen varmasti n 200-500g/vko. Mut yhdellä kaverilla kans oli yhtäkkiä tullu 4kg painoa 3viikossa, eikä sillä mitää huolestuttavaa ollu.
Ootko huomannu että olis jaloissa tms turvotusta kovasti? Silloin ehkä huolestuisin, ettei vaa mitään raskausmyrkytystä kehitä.. Siinä oireena mm turvotus, proteiinit virtsassa, verenpaine koholla, ylämahakivut...
 
Painoa on tullut tähän mennessä (rv 29) n. kahdeksan kiloa (mikä ei sinällään ole paljon), mutta viimeiset 5 kg on tullut viiden viikon aikana kilo per viikko vauhtia o_O. Onko kukaan muu huomannut ruokahalun/painon/turvotuksen lisääntyneen äkillisesti näillä viikoilla?

Mulla sama, 7 kiloa tullu joista 3 viimiseen 4 viikkoon. Eli massakausi menossa. En olis huolissani, ihan normi että paino nousee jossain vaiheessa enemmän. Kovin yksilöllistä silti.
 
Ja siis piti jatkaa, että todellakin ruokahalu on muuttunu, loppu oksentelu ja paha olo ja tilalle tuli jäätävä nälkä, joka vaatii että syön tasasesti ja paljon kunnon ravintoa. Ja näin teen. Kuuntelen mun kroppaa.
 
Viime lääkärikäyntiin mennes (27+5) oli tullut 10.7kg nyt rv 29+3.. ei oo vaakaa kotona niin ei pääse seuraamaan painoa kotona :rolleyes: itsellä tekee pahaa iltaa kohden.. odottelen vielä toisen raskausdiabetes testin tuloksia, kun ensimmäisessä jäin kiinni.. joten johtuuko huono olo siitä jos onkin radi tällä kertaa? :depressed:
 
-miRi-, LaFuturaMama ja matukka90: Ei ole raskausmyrkytystä, se tutkittiin kun verenpaineet oli koholla, silmissä näkyi tähtiä ja proteiinit oli kahdella plussalla. Sokerirasitustestiinkin jouduin kertaalleen aiemmilla viikoilla, joten ei pitäisi olla radia ja matukka90:n mainitsemaa pahaa oloa iltasella ei ole mulla esiintynyt. Ehkä nyt on vaan sitten tuo LaFuturaMaman mainitsema massakausi meneillään :). Täytyy kyllä vähän seurata tuota painoa, kun vielä on se 11 viikkoa laskettuun aikaan jäljellä... (tai tätä menoa 11 kg :eek::grin)
 
Mulla tullut nyt painoa n. 13kg.. kuulostaa kamalalta, mutta ei tunnu yhtään että olisi niin paljon tullut.. ei näy kyllä muualla kuin vatsan seudulla.. missään muualla ei turvotusta tms. Ja hyvin jaksaa vielä touhuta ja kuntoillakkin pari kertaa viikossa.
 
Joo-o, en oikein jaksa ymmärtää miten joku selviää muutaman kilon painonnousulla.. Mulla viikkoja tänään 33 ja hävettää oikein myöntää, mutta n. 16 kiloa on tullut. Ihmettelen että olenko todellakin syönyt noin paljon karkkia, se siis paheeni. Ensimmäisestä "päätin" etten lihoa, mutta kas kummaa synnytykseen lähtiessä +18,6 kiloa. Se ei riitä tähän raskauteen. Apua. Ja pahinta, tai parhainta, on että neuvolassa ei ole sanottu mitään eikä lääkärissä...
 
Joo-o, en oikein jaksa ymmärtää miten joku selviää muutaman kilon painonnousulla.. Mulla viikkoja tänään 33 ja hävettää oikein myöntää, mutta n. 16 kiloa on tullut. Ihmettelen että olenko todellakin syönyt noin paljon karkkia, se siis paheeni. Ensimmäisestä "päätin" etten lihoa, mutta kas kummaa synnytykseen lähtiessä +18,6 kiloa. Se ei riitä tähän raskauteen. Apua. Ja pahinta, tai parhainta, on että neuvolassa ei ole sanottu mitään eikä lääkärissä...
Täällä 33+0 neuvolassa 15kg, "tavoitteeni" oli 10-15kg. Hah, taidan täräyttää yli 20 kiloon! :grin Ensimmäinen raskaus. Täytyy vaan toivoa että imetys vie mahdollisimman hyvin kiloja, jos ei niin hyvin käy niin tiputellaan ylimääräiset sitten muilla keinoin.
 
Takaisin
Top