Paino arvio

Aamulla käytiin ultrassa ja sisätutkimuksessa. Painoarvio nyt 2800g ja laskettuna 3900g. Nopean kasvun kausi nåhtävästi osui edelliseen 2-4 viikkoon. Nyt vauhti hidastunut.

Vauvan pää oli niin alhaalla, etrei sitä saatu mitattua kunnolla. Samoin tarjoutuva osa tuntui sisätutkimuksessa. Lääkäri sanoi, että voi tulla milloin vain. Nyt ei olla enää Naistenklinikan seurannassa ennenaikaisuuden tai painon takia. Tuntui hassulta, kun lääkäri sanoi, että nyt vaan nautit olostasi ja viimeisistä päivistä masun kanssa :)
 
Tänään rv 37+2. Eilen käytiin ylimääräisessä ultrassa ja painoarvio tällä hetkellä 2,7kg, kulkee keskikäyrän alapuolella mutta itsekin olen ollut syntyessäni 2880g. Lääkäri meinasi, että jos kasvaa tasaiseen tahtiin ja syntyisi laskettuna aikana, niin paino olisi vähän ylitse 3kg. Kelpaa mulle =)
 
Tytyllä tänään rv 34 +3 painoa 2777g, rakenteellisesti kaikki näyttää olevan kunnossa. Pää hiukan pienempi. Syntymäpaino arvio 3700g, ei mikää junttapulla. Mikä huojentaa kyllä omaa oloa ja synnytys jännitystä/pelkoa. Lääkäri oli täysin sitä mieltä että minun pituuteni vaikuttaa sf-mittaan, kun mahalla ei ole muuta mahdollisuutta ku kasvaa ulkonevasti. Ihana oli nähdä pikkainen, paransi mieltä paljon♡
 
Rv 36+1 ja tännää oli tosiaan lääkärineuvola. Lekuri ultras ja totes että 3100g painais poika, kahto meikän värkit ja puhu jotain että pää tuntuu(???) Mutta paikat on kiinni. Kahto uuvelleen painon pojasta ja sitte tuli 3400g. No uuvelleen pittää mennä 4.11 jos ei oo syntyny ennen lääkäriä :-)
Lääkäri tuumas että jos yli LA:n menee nii tulee 4kg.
Hmm, mietein vaa jos vauva kasvaa joka viikko 200g olettaen ja laskettuun on 4vk nii sehä saattaa sillo jo 4kg :-D noh, empä minä mikkää lääkäri oo, ja tässä pöättelin huonolla matikalla, joten mistäpä tuota tietää loppuusa minkäkokone sieltä tullee :-D se on ny varmaa ettei alle 3kg jää :-D
 
Heh, tänään neuvolassa lääkäri saneli konsultaatiopyyntöä ja totesi sinne: "vauvan paino kysymysmerkki". Että siinäpä meille painoarviota kerrakseen :D
 
Tänään saatiin eka painoarvio rv 36+5 ja painoa ultran mukaan tällä hetkellä 3500g! Jos laskettuun aikaan köllöttelee mahassa niin yli 4kg voipi olla syntymäpaino. Parin viikon päästä mennään synnytystapa-arvioon.
 
Mua itseäni on ärsyttänyt tosi paljon nämä muiden ihmisten kommentit vauvan koosta. Herranjumala miten iso se on jo, kauheeta! Apua! Voi ei!

Tekis mieli sanoa, että joo, kiitos vaan kommenteista, mulla on nyt tosi luottavainen mieli synnytystä kohtaan ;P
 
Painoarvio 2437g ultrassa rv 36+1 ! Lääkäri arvio painon olevan n. 3kg laskettuna aikana. Pikkuruinen poitsu siis tulossa. Lääkäri sanoi pienen koon johtuvan geeneistä. Itse olen syntynyt 2 ennen laskettua aikaa ja painanut n. 2,5kg ja lapsen isä kuulemma n. 3,4kg :) saas nähdä kuinka hyvin arvio pitää paikkaansa ? :wink
 
Tänään käyty ultrassa! Rv 36+0 ja painoarvio 2,3 kg sektio päivänä veikkais olevan noin 3 kg. Itse en kyllä usko ennen kun syntyy, esikoisesta arvio heitti KILOLLA! Mut olisihan se jännää että tulee niin pieni vauva, tosin tämä on tyttö ja tulee kolme viikkoa aiemmin kun esikoinen eli varmasti on esikoista pienempi joka oli siis syntyessään reilu 5 kg ja 56cm pitkä. Tämähän tuntuu niin miniltä jos jää 3 kg kokoiseks :D
 
Mulla oli painoarvio ultralla (3 kertaa mittas ja käsikopelolla sama) 3800g rv 37+5 ja vauva syntyi rv 38+4 4510g. Tiedä menikä arvio pieleen vai voiko vauva kasvaa noin paljon....
 
Marieli, mullahan esikoisesta tehtiin painoarvio yliaikaiskontrollissa rv 41+5 (Ultralla mittailtiin ja käsipelillä) ja arvio oli 4,1 kg. Kaks päivää myöhemmin syntyi reilu 5 kg poika. Tuskin kilolla kasvoi kahdessa päivässä :D En siis juuri luota noihin enään... Nyt sanottiin tästä uudesta tulokkaasta että oli rv 36+0 pieni ja siro ja paino-arvio oli sillon 2,3 kg. Kuulemma sektio päivänä (kahden viikon päästä) on max 3 kg, mutta saapi taas nähdä :D
 
kävin eilen paino / synnytystapa uudelleen arviossa,
vaavi tällä hetkellä jo 3.3 kiloa ja uusi aika 10.11 ja silloin jos vielä on kovasti spurtannut niin
leikkauspöytä kutsuu mua,
jotta ei tarvitse tästä lyhyenlännästä kropasta ihan kovin suurta ruveta tynnään pihalle :)

Poika syntyi 5 päivää yli lasketun ja oli 50g kevyempi silloin ja sekin oli kyllä jo työlästä, että toivotaan että ei nyt mitään kovin kovaa kasvua enää tälle tulis
 
Takaisin
Top