Paino arvio

Mini80

Jostain jotain jo tietävä
Heips
Oletteko saaneet vielä millaisia paino arvioita tulevasta vaavista?

Itse kävin tossa 4D ultrassa viikolla 25 ja siellä totesi, että lapsi menee käyrin yläpäässä, mutta juuri ja juuri
käyrillä.
Ja että jos tätä rataa kasvaa niin syntymä paino tulisi olemaan jotain 3.9 kg:eek:
Varmasti monelle normaali painoinen lapsukainen, mutta minä tälläisenä hukkapätkänä 141cm
kyllä kauhistuin tuota lukemaa.. ensimmäinen lapsi painoi 2,885 ja toinen painoin 3,225
niin nyt taitaa syntyä joku hulk :)
2 ekalla lapsella tosin eri isä, eli se tietysti voi selittää jotain.

kohdunpohjan korkeuskin vetelee yläkäyrällä juuri ja juuri, ettei yli mene, ja laskettu aika on vasta
21.11 mutta lääkäri epäili et vois tulla aikaisemmin.
 
Mini80, ihana, olet mun 7v:n kokoinen :Heartred
Noista painoarvioista... Riippuu hyvin pitkälti kuka sen antaa, ainakin täällä meillä. Neuvolalääkärit on lähes aina sanoneet et suht normikokoinen tai vastaavaa. Kätilöt on veikanneet isompaa ja sitten sairaalassa kokoarviossa annetut mitat on pitäneet aika hyvin kutinsa..
En enää muista tarkalleen arvioita, mutta molemmista aiemmista ipanoista sanottiin et ovat yli nelikiloisia ja niin ovat olleet, eka oli 4,5kg ja toinen 4,1kg, molemmat n.55cm että kohtuu isoja on olleet, mut ei olla miehenkään kans mitään lyhkäsiä; kumpikin päälle 180cm...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Sf-mitta on täälläkin yläkäyrällä ollut koko ajan, mutta rakenneultran painoarvio viikoilla 19+5 oli 310g, eli täsmälleen keskikäyrällä. Olen ihan tyytyväinen, etteivät nuo luvut mene aina yksiin :grin.
Uuden arvion vauvan koosta saan varmaankin reilun viikon kuluttua (viikoilla 26+3), kun meillä käsittääkseni neuvolalääkärin vastaanottoon kuuluu myös ultra :).
 
Täällä oli rakenneultrassa 20+ jotain painoarvio 350g. Nyt viime su rv 30+0 ä-polilla painoa oli n. 1200g. Mitään arviota vauvan syntymäpainosta en oo vielä saanut. Milloin sitä arvioidaan? Meillä ei rv 35 neuvolalääkärissä ultrata. :sad001
 
Minulla edellisessä raskaudessa vatsanmitat ja kohdunpohjan korkeudet olivat koko ajan alakäyrillä. Sitten viimeisessä lääkärintarkastuksessa lekuri tempas "kivan" 4,5kg arvion. Ensimmäistä odotin ja olin aivan itku kurkussa tästä arviosta. Neiti oli kuitenkin syntyessä vain 3,5 kiloinen. "Pientä" heittoa voi siis aina olla ja on mittaajasta kiinni. Itse huokaisin, että onneksi näin päin :) nyt mitat ovat olleet aikalailla samoja kuin edellisellä, mutta nähtäväksi jää... :)
 
baabuska, onneksi tosiaan noin päin! Mulle tehtiin esikoisesta paino-arvio kaksi päivää ennen syntymää ja se heitti kilolla just toiseen suuntaan. Arvio tehtiin käsikopelon, sf-mitan ja ultran mukaan. Arvio oli 4,1kg mutta yli 5kg syntyikin :D No okei, sillon ei kyllä naurattanut ketään!

Koko arvio tästä uudesta tulokkaasta tehdään viikolla 36. Tosin jostain kumman syystä en niin niihin luota :wink


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
27+1 painoarvio oli 1048g, syntymäpainosta ei ollu mitään puhetta. Seuraavan kerran painoarvio ym tehdään mulla viikolla 32, raskausdiabeteksen takia.

Lunttaan aina vanhoista korteista poikien painoarvioita :p
Esikosta ei tehty kuin kaksi arviota, 30+2 1800g ja 36+6 3,8kg. Syntyi 37+2 3745g.

Kuopus 27+0 1300g, 31+1 2125g 35+0 3041g ja viimeinen 38+5 4,4kg. Syntyi 38+6 4360g.
 
Ultrassa oli painoarviot ihan normikäyrissä, mutta vielä ei ole annettu painoarviota näin vikalla kolmanneksella. Sf-mitta oli viime neuvolakäyntiin mennessä ollut ihan normikäyrällä, mutta sitten humpsahti ylärajalle neuvolalääkärin käynnillä. Ollaan itte aika keskimittaisia (~170cm molemmat) joten tuskin kovin iso vaavista kuitenkaan tulee, mutta hurjan nopesti hän kasvaa ja se hieman hirvittää.

En tiedä miten noihin arvioihin pitäisi asennoitua. Kaverille olivat kuopuksesta sanoneet, että on tosi paljon esikoista (3500g ja 50cm) isompi. Kaveri reppana ehti jo maalata kauheat kauhukuvat yli nelikiloisesta vauvasta ja lopulta kuopus oli vain 100g ja 1cm esikoista isompi. Että en oikein tiedä kuinka tarkkoja ovat, mutta kai ne jotain osviittaa antaa.
 
Mulla nyt 29+1 ja seuraava neuvola 1.9. Arvioitu paino 20+1 rakenneultrassa 407g, eli kokonsa puolesta edellä. Ei puhettakaan mistään kokoarvioinneista tai ultrista, vaikka mulla on raskausdiabetes. Neuvolakäynnillä aion vaatia että tekisivät ultraan lähetteen että saan vähän mielenrauhaa, menköön sit vaikka omakustanteisena jos ei muuten käy.
 
Painoarvio 25+2 oli 779g ku meinas pihalle tulla. Ei ihan oo tarpeeks iso:/


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
mulla oli maanataina 27+0 ja painoarvio 1100g

esikkolla oli 41+2 arvio 4300g ja synty sit 4180 sillon kätilö ei kyl uskonu et siihe mahaa voi mahtuu yli 4kg vauvaa

kuopuksesta ei tehtykkää lainkaa
 
Vuhuu ensimmäine painoarvion sain eilen! 28+2 ja 1100g :-) meijä pieni ukkeli :)

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Meidän tytteli oli ottanut kasvuspurtin rakenneultran jälkeen, viikkoja 26+3 ja painoarvio 1100 grammaa. Reilun viikon on hän siis edellä kasvussaan, o-ou o_O. No, onneksi koko ja synnytystapa arvioidaan vielä lopummalla raskautta uudelleen..
 
Kävin siellä painoarviossa viikol 33+3 sillä hetkellä pikku ukko painoi 2600g
kohdun suu aiki 1cm ja pituutta 1,5 cm.
sanoi nyt että jos menee laskettuun aikaan asti mitä epäilee, niin olisi jotain 3500/3600g ja kuulemma
pitäisi normisti mahtua syntymään.
Nyt sitten vai odotellaan :wink
Niin ja sain uuden ultra jan tasan viikolle 37 jos nyt olen tuolloin vielä yhtenä kappaleena.
kun pitää nykyään noit sokruja mittailla, onneksi niissä ei ole ole ollut mitään häikkää nyt
 
Mulle tehtiin vain summittainen painoarvio neuvolalääkärin yhteydessä, keskikäyrää kun suunnilleen mennään sf-mitan puolesta, niin painoksi arvioitiin laskettuna aikana 3700 g. :)
 
Lääkäri arvioi painon tunnustelemalla, ei sen kummempia ultrauksia. Laskettu aika 4.11. ja lääkärin mielestä olis sillon tällä tahdilla n. 3,5 kg.
 
Takaisin
Top