Painiarvioita

Vauvalla kontrollissa kaikki hyvin. Painoarvio nyt 2,9kg. Edelleen vahvasti perätilassa ja kohdunkaulan tilanne sama kuin pari viikkoa sitten eli sentti jäljellä. Sektiota siirrettiin viikolla eteenpäin 19.9 jolloin rv 38+5. Toivotaan, että tyyppi jaksaa tuonne asti vielä sinnitellä masussa :)
 
Meidän pieni tyllerö oli tänään taas ihana oma itsensä ultrassa ja herisytti nyrkkiä. Painoa näytti olevan vajaa 3700 grammaa ja viikot nyt 38+5. Alle nelikiloinen on siis toivottavasti ennen laskettua. Saatiin samalla käynnillä kutsu käynnistykseen, jos ei ennen sitä lähde syntymään. Olin ihan äimänä, kun käynnistyspäivä olisi lauantaina 22.9., joka on toki myös meidän la. Ajattelin, etteivät viikonloppuna käynnistä, jos vaikka henkilökuntaa on silloin vähemmän paikalla... mutta rakas vauvani, ole kiltti ja synny ennen käynnistystä :smiley-angelic001
 
Faak. Tänään oli viimeinen neuvola, jonka seurauksena synnärille sulkemaan raskausmyrkytysepäily pois. Kaikki tällä hetkellä ok, verenpainetta pitää mitata kotona. MUTTA siis painoarvio 4200 g!! Rv 40+4. Ronklas sisältä ja kandikin kävi vielä tutkimassa, kaulaa 0,5cm ja väljästi kahdelle sormelle auki. Mitkäköhän tsäänssit olisi että käynnistyy nyt ja saisin tän jytkyn ulos ennen kun kasvaa yhtään enempää? (Käynnistys sitten ensi viikon pe jos sinne saakka kestää). Kellään kokemuksia miten sisätutkimus edistää jo kypsää tilannetta? Vähän vuotanut verta...
 
Imme sulla aika kiva tilanne että kuitenkin käynnistäisivät ennen kuin menee yli! Oliko sulla paikat jo kypsät? Mua pelotti tuo painoarvio vaikka lääköri sanoi että älä säikähdä, voi heittää jopa 700g. Yritin ottaa iisisti kunnes tajusin että se arviohan voi sitten heittää myös siihen toiseen suuntaan. Jaiks.
 
Tutuuh, oho!! Onneksi painoarvio voi heittää suhteellisen paljonkin, joten kannattaa ajatella, että oikeasti mahassa asustelee 3,5 kiloinen vauva :grin äläkä missään nimessä anna ajatusta sille että siellä mahassa olisikin 5 kiloinen vonkale!! Mitä lääkäri sanoi käsikopeloinnin jälkeen lapsen koosta? Joskus tuntuu, että käsin koplaamalla saavat yllättävänkin hyvän tuntuman vauvan koosta.

Mulla tehtiin viime viikolla suht hyvään kypsyyteen kohtalaisen raju sisätutkimus, mutta se ei kyllä aiheuttanut edes pientä verenvuotoa. Tosin sulla kypsyys on huomattavasti parempi, kuin mulla, joten voisin kuvitella, että Tutuuh sulla siitä koplaamisesta voisi olla jotain hyötyäkin. Tänään pyörittelivät kalvot myös, muttei yhtään niin rajusti, joten en odota mitään tapahtuvan tuon käsittelyn jälkeen.

Olen kuitenkin ymmärtänyt, että jos kohdunsuulla tilanne on ns. valmis ja sen tilannetta hieman ärsytetään, alkaa siitä erittyä jotain hormonia, joka voisi kypsytellä paikkoja entistä enemmän. Lisäksi ainakin jossain ryhmässä (olisiko aktiivinen synnytys) on huomattu, että konhdunsuun manipulaatio on auttanut synnytystä käynnistymään. Oliko Tutuuh niin, että oot käynyt lisäksi vyöhyketerapiassa nyt lähiviikkoina? Onko niiden käsittelykertojen jälkeen ollut supistuksia tai muuta?

Mä kammoan sitä käynnistystä. Kyllä, se on varmasti vauvan parhaaksi, mutta hitsi en siihen puuhaan kyllä haluaisi. Pannahisen radi vain tuli ja sotki koko homman. Mä ennemmin hautoisin tuota vauvaa mahassa vaikka 42+0 asti, jos saisin sillä myös luonnollisen käynnistymisen kuin että joutuisin taas käynnistykseen.
 
Niin no joo radi toki vaikuttaa käynnistykseen. Mutta eikös ole toisaalta kiva kun tietää päivän niin voi vähän varautua, esim. esikoisen suhteen? Itsekään en himoa siihen käynnistykseen ensi viikon pe, mutta viikonloppu olis ajankohtana hyvä olla pois kotoa ja ehtii vähän ajatuksia kasata siinä. Lääkärikin sanoi että hyvä kun on kypsä tilanne niin käynnistys yleensä sujuu paremmin. Ja varmasti sullakin Imme tilanne ehtii kypsyä (toki toivottavasti niin että lähtisi itsestään).

Käsikopelolla sanoi että "ei tämä ihan pieni ainakaan ole. Kokoarvio perustui siis kyllä käsin tunnusteluun sekä ultraukseen. Pitää nyt vaan suhtautua että mahtuu tulemaan silti hyvin, ilman komplikaatioita. Mutta kyllä jännittää. Siitä vyöhyketerapiasta ei ollut mun kohdalla apua synnytyksen käynnistymiseen. Aikaisempiin liitoskipuihin kyllä oli. Nyt on muutama napakka supistus tullut, joten peukut pystyyn :) ja sinne kovasti kanssa tsemppiä että lähtis nyt liikkeelle!
 
Tutuuh, onhan se kieltämättä esikoisen hoidon kannalta helpompi, kun tiedetään milloin käynnistellään. Tällä hetkellä meillä olisi hoitaja esikoiselle, mutten usko, että äitikään jaksaa vaivaisena hoitaa aktiivista esikoista montaa päivää minun ollessa käynnistyksessä :nailbiting: mutta nyt vaan kaikki ässät käyttöön itse kullakin! Siivota en tosin välttämättä jaksa :hilarious:
 
Imme ja tuutuh teilläpä hyvän kokoiset vauvelit tulossa:) mä voin vaan haavoilla ton koko luokan vauvasta:D
Jospa immellä synnytys lähtis itsestään käyntiin, onhan siihen käynnistykseen kuitenkin hyvin vielä aikaa:wink kaikki vippas konstit käyttöön :wink
Tuutuh sulla kyllä kuulostaa siltä että hirveän suurta yritystä vaatis että synnytys lähtis kunnolla pöhisemään:wink mulla toi muksu num 3 lähti neuvolan ronklaamisen jälkeen samana iltana käyntiin ja kunnolla lähtikin :wink
Voi näitä jänniä aikoja:D aamulla taas ekana kattelemaan että josko joku ois taas jakaantunut:)
 
Mä ajattelin ottaa s konstit käyttöön lauantaina, siivous/sauna/seksi (jos vaan mies tähän suostuvainen, sitä pelottaa vesien meno kesken aktin) mahdollisesti suklaa:D
Mun äiti tulee sunnuntai iltana meille että jos vaikka sit sunnuntaina olis lähtö niin kiva:wink
Treffit sovittiin miehen kaa maanantaille että jos se vaikka motivois pojua tulemaan sillon su:D
Uskon kyllä vankasti että ens viikolla on vauva sylissä...
Pakko, en jaksa enää olla raskaana:p
 
Meidän pieni tyllerö oli tänään taas ihana oma itsensä ultrassa ja herisytti nyrkkiä. Painoa näytti olevan vajaa 3700 grammaa ja viikot nyt 38+5. Alle nelikiloinen on siis toivottavasti ennen laskettua. Saatiin samalla käynnillä kutsu käynnistykseen, jos ei ennen sitä lähde syntymään. Olin ihan äimänä, kun käynnistyspäivä olisi lauantaina 22.9., joka on toki myös meidän la. Ajattelin, etteivät viikonloppuna käynnistä, jos vaikka henkilökuntaa on silloin vähemmän paikalla... mutta rakas vauvani, ole kiltti ja synny ennen käynnistystä :smiley-angelic001

Meillä on ultran mukaan aika samankokoiset vauvelit siis tulossa, mulla oli maanantaina ultra (39+2) ja painoarvio 3572g. Huomenna käynnistys jos saliin mahtuu...
 
Meillä on ultran mukaan aika samankokoiset vauvelit siis tulossa, mulla oli maanantaina ultra (39+2) ja painoarvio 3572g. Huomenna käynnistys jos saliin mahtuu...
Tsemppiä käynnistykseen! Toivottavasti synnytys lähtisi hyvin käyntiin kalvojen puhkaisulla ja säästyisit lääkkeelliseltä käynnistykseltä!!
 
Takaisin
Top