Painiarvioita

Voi äippä, toivotaan että kaikki menee hyvin! Ja se on tosiaan hyvä, että ootte tarkassa seurannassa.
Meillä oli tänään kokoarvio rv 37 ja pikkuinen poika tulossa (mitat vastasi viikkoja 34+4), painoarvo 2,5kg. Se jäi itsellä mietityttää kun reisiluun mitta oli huomattavasti viikkoja pienempi (vastasi 33+6). Terkkari kyllä sanoi ettei oo syytä huoleen, mutta..
 
Voi äippä, toivotaan että kaikki menee hyvin! Ja se on tosiaan hyvä, että ootte tarkassa seurannassa.
Meillä oli tänään kokoarvio rv 37 ja pikkuinen poika tulossa (mitat vastasi viikkoja 34+4), painoarvo 2,5kg. Se jäi itsellä mietityttää kun reisiluun mitta oli huomattavasti viikkoja pienempi (vastasi 33+6). Terkkari kyllä sanoi ettei oo syytä huoleen, mutta..
Olitteko siis ihan ultrassa? Onks katottu istukka ja ne virtaukset?
 
Ahven, oma neuvolaterkkari ultrasi. Ei katsonut istukkaa ja virtauksia, teki ainoastaan kokoarvion. Lääkäri oli sitä mieltä,ettei tarvi tarkempaa ultraa tehdä, ei edes kontrollia..
 
Ä86, no eiköhän se lääkäri sit tiedä :rolleyes: itse kyllä ehkä vaatisin että kattois uudelleen viikon parin päästä.
 
Tsemppiä äippä5, onneksi jo hyvät viikot sielläkin jos kahden viikon päästä jotain huolettavaa ilmenee. Tarkkaa seurantaa vaan ja mee tosiaan näytille jos mietityttää. Onneksi poitsu sielläkin ollut aktiivinen niin huomaat jos jotain muutosta (ja onhan sulla muutenkin tuota kokemusta :D) tavanomaiseen.
 
Äippäx5, kuinka matalalla kynnyksellä ne lähtee käynnistelemään tuollaisessa tilanteessa?
 
Äippäx5, kuinka matalalla kynnyksellä ne lähtee käynnistelemään tuollaisessa tilanteessa?

Jos nyt oikein ymmärsin että jos toi jätkän kasvu alkaa laahaamaan yhtään enempää tai virtauksissa alkaa tulemaan jotain ihmeellistä niin sit aletaan varmasti ulos häätämään... kun tosiaan vielä hänen puolen virtaukset sun muut on vallan mainiot niin eivät tunne tarvetta lähtee ulos ottamaan! Käskivät vaan mun omaa verenpainetta seurata ahkeraan jopa päivittäin ja vauvan liikkeitä kans et jos jommassa kummassa alkaa tulla poikkeamaa niin sit heti lähtö näytille:/
Nyt tää päivä mennyt sit hysteerisenä vauvan potkuja laskien, monottaa taas menemään ihan hulluna:wink jospa tässä nyt päästäis sinne seuraavaan ultraan ja alan siellä sit lääkärin kaa puhumaan että jos alettas rv 38 käynnistelemään... lääkäri vaan meinas kans sitä että kun kattoo tota meidän vauvojen kokoja niin täähän menis just hyvin siihen samaan haarukkaan! Pieniähän nää kaikki on ollu:) yritän kovin olla stressaamatta koko asiaa... eipä tähän oikein ite voi mitään vaikuttaa:/
 
No niinhän se on, että jos ei mitään voi tehdä niin turha stressata....helpommin vaan sanottu kun tehty. Onneksi ollaan kaikki jo niin hyvillä viikoilla ettei tarvii kuukausitolkulla jännittää tilannetta o_O
 
Täälä jouduttiin yllätykseksi eilen sairaalaan vuodelepoon. Kävin ylimääräisellä käynnillä yksityisellä lääkärillä kattomassa mitä vauvalle kuuluu, kun siitä povataan geneettisesti isoa. Supistuksia eikä kipuja mulla oo ollut koko raskauden aikana nimeksikään. Tuli ilmi, että kohdunkaulaa jäljellä vain sentti. Laittoivat heti lähetteen sairaalaan ja nyt vaan maataan ja vauvan keuhkoja kypsytellään mahdollista käynnistyvää synnytystä varten. Vauvalla kaikki hyvin, hyvät vaihtelevat sykkeet ja liikkuu normaalisti. Ei se sälli mikään pieni ole rv 33+6 oli eile ja painoarvio 2800g. Lääkäri sai kaikki mitat yli yläkäyrän (toki sairaalassa saivat hieman pienemmän arvion 2400g). Vauva on perätilassa eivätkä tässä vaiheessa uskalla yrittää käännöstä, ettei synnytys käynnisty. Olis kuulemma hyvän kokoinen perätilasynnytykseen alateitse, mutta itseä hieman mietityttää. Onneksi ei ihan vielä tarvi tietää. Nyt siis lepäillään vähintään iltaan asti sairaalassa ja toivotaan, että pieni sais vielä kehittää keuhkojaan masussa edes rv 35 yli.

Mullahan oli siis neuvola tiistaina ja sielä tuijoteltiin taas pelkkää sf mittaa, mikä on kokoajan liikkunut keskikäyrää. Ja koska mitään kipeitä supistuksia ei ole ollut, niin eivät sitten lähettele äitipolille kontrolliin. Onneksi olin ite varannu ton yksityisen lääkärin. Tänään olis pitäny lähtee viikonlopuksi mökille ja varmasti olis tullu tehtyä pitkiä lenkkejä koirien kans. Varmasti olis käynnistynyt mun säkällä sielä.
 
Huoh, vähintään viikko sairaalassa :arghh: Vielä ei alotettu supistuksenestolääkitystä, kun mun verenpaineet niin alhaiset. Vauva tukevasti perätilassa ja koska pään ympärysmitta niin iso, niin ei lähdetä synnyttämään alateitse ainakaan, jos ei käänny. Väläyteltiin sektiota myös jos olis pää alaskinpäin.
 
Tsemppiä liisi, vitsi mikä tsäkä että kävit siellä yksityisellä. Yritä nyt ajatella vaan et onneks huomattiin ja saadaan keuhkot kypsyteltyä ettei tuu pikku keskosta ainakaan. Onni onnettomuudessa, eikö :Heartred
 
Tsemppiä tosiaan Liisi!

Me käytiin kans painoarviossa. Nyt siis 36+1 ja lapsi mitattiin 3311 grammaiseksi. Aika hyvän kokonen, mutta samoissa mitoissa mentiin esikoisen kanssa. Me ollaan molemmat sen verran pitkiä ja oltu isoja vauvoja, että tää on meille kuulemma ihan normaalin kokonen lapsi. Mietin vaan, että 50-senttiset ihanat pienet vaatteet voi varmaan pakata pois kaapista ja sairaalakassista :D
 
Tsemppiä Liisi! Onneksi satuit käymään yksityisellä. Pidetään peukkuja, että pieni vielä hetken vatsassa olisi :)
 
Liisi olipa hyvä että menit yksityiselle! Jaksuja vauvan kasvatteluun, jospa hän vielä hetken jaksais masussa oleskella! Ja toivotaan et pyörähtää vielä ympäri...
 
Onni kyllä että menit Liisi yksityiselle!! Toi on just pahin pelko ettei tavallisilla neuvolakäynneillä huomata jotain kuten vauvan asentoa tms...... toivottavasti saat aikasi kulumaan sairaalassa! Päivität sitten ahkerasti tänne kuulumisia :)
 
Onni kyllä että menit Liisi yksityiselle!! Toi on just pahin pelko ettei tavallisilla neuvolakäynneillä huomata jotain kuten vauvan asentoa tms...... toivottavasti saat aikasi kulumaan sairaalassa! Päivität sitten ahkerasti tänne kuulumisia :)

Komppaan tätä. Moni juttu jää huomaamatta, mut onneks ilmeisesti harvoin mitään vahinkoa tulee, vaikka ei tiedä missä mennään. Tsemppiä Liisi!
 
Supistuksenestot mennyt nyt suoneen eilis yöstä lähtien. Edelleenkään en tunne supistuksia, mutta käyrälle ne piirtyi. Nyt ei vielä oo aamulla käyriä otettu, mutta olo on huomattavasti parempi kuin eilen. Yöllä katottiin kohdunkaula ja mitta oli 0,8 senttiä. Vauvan peppu sielä painaa. Nyt tiputetaan estolääkkeitä suoraan suoneen kaks vuorokautta ja toivotaan, että ihmeitä tapahtuu ja tilanne rauhoittuu. Vauvalla sinänsä kaikki hyvin. Hyvät sykkeet ja liikkuu :Heartred
 
Mulla oli eilen polin kontrollikäynti. rv37+2 painoarvio oli 3385g (esikoinen syntyessään rv41+1 3500g ja toinen rv39+6 3330g) eli samoissa lukemissa mennään.
Lääkäri myös pohti, että koko vastaa aikalailla mun ensimmäistä laskettuaikaa (29.8) mikä np-ultrassa siirrettiin 5.9 (silloinkin vastasi siis isompaa mutta koska np-ultra oli mulla niin myöhään niin ne laitto mitat vastaamaan ylärajan viimeisiä viikkoja, että saivat koneen laskemaan mulle tulokset ja siitä tuo 5.9 tuli), joten saapi nähdä syntyykö tää jo elokuun puolella :)
Seuraava kontrolli on rv40 jos en oo ennen sitä synnyttänyt... Luulen, että siinä kohtaa kinuan jo käynnistystä koska mä en jaksa enää odottaa :D
 
Takaisin
Top