Painiarvioita

Ruuth: minulla 9.7 painoarvio 2,1kg ultralla ja sitä edeltävästi sf 34. Minulla on lapsivettä todella runsaasti ja olen aika lyhyt että eteenhän se kaikki tulee kun kohtukin kallistuu eteenpäin..
Nyt sf viikko sitten 38, viikon päästä ultra.
Vien varmaan voiton kaikista tuolla sf mitalla..:laughing001

Mutta vakavasti puhuttuna ketään se sf mitta ei kiinnostanut ä-polilla kun tuijottavat enemmän painoa ja mihin kohtaan käyrää se istuu.
 
Mulla sf kulkee +1 käyrällä ja ultran painoarvo menee taas -1 käyrää. Vettä on normaalisti, eli sf mitasta ei välttämättä voi ihan hirveästi päätellä ellei oo selkeitä poikkeamia?
 
Mul ois kasvu/istukka kontrolli torstaina ja voi juma kun jännittää... pelottaa toi istukka hommeli ihan kamalasti!
 
Mulla sf kulkee +1 käyrällä ja ultran painoarvo menee taas -1 käyrää. Vettä on normaalisti, eli sf mitasta ei välttämättä voi ihan hirveästi päätellä ellei oo selkeitä poikkeamia?

Jep, mä pidän sitä enemmän vaan sellasena kasvunkehitysmittarina, en minkäänlaisena arviona vauvan koosta. Mut mielenkiintosta kuulla, että miten mitat käyttäytyvät toisiinsa nähden :)
 
Mulla sf-mitta menee keskikäyrän alapuolella, vauva puolestaan ultran perusteella keskikäyrän yläpuolella. Nyt en valitettavasti muista tarkkoja mittoja (eikä ne kyllä ole edes vertailukelpoisia, koska synnärillä eivät mitanneet sf-mittaa painokontrollissa).
Ainoa, mitä sf-mitta voi kertoa on se, että kasvaako vauva ns. tasaisesti. Tosin tämäkään ei päde, jos vauva vaihtaa asentoa kohdussa. Meillä vauva on poikittain joten sf-mitta siksi kai alakäyrillä.
 
Mie en oo saanut yhtään painoarviota koko raskauden aikana, vaikka radi nakki napsahti, eikä ole ollut mitään ylimääräisiä ultria tai neuvoloita. Elokuun alussa on kyllä äippäpolilla käynti (kai synnytystapa-arviointi tai joku vastaava) ja samalla viikolla nla. Olisi ihan kiva ollut saada aikasemminkin joku painoarvio, varsinkin kun esikoista tässä odotellaan. :)
 
Mulla on vallimainen istukka joka saattaa estää pikkusta saamasta tarpeeksi ravinteita ja sen takia haitata kasvua... jännittää!
 
Juu on... se istukka todettiin sillon rakenne ultrassa ja nyt sit kattoovat mikä buugi vauvalla! Niin toivon että saa kaiken tarvittavan ja olis kasvanut niinku pitää! Huomenna olis kotineuvola niin jännä nähdä mitä Th sanoo sf mitasta... nt ja RU oli kasvanut viikkoja vastaavasti!
 
Mie en oo saanut yhtään painoarviota koko raskauden aikana, vaikka radi nakki napsahti, eikä ole ollut mitään ylimääräisiä ultria tai neuvoloita. Elokuun alussa on kyllä äippäpolilla käynti (kai synnytystapa-arviointi tai joku vastaava) ja samalla viikolla nla. Olisi ihan kiva ollut saada aikasemminkin joku painoarvio, varsinkin kun esikoista tässä odotellaan. :)

Onko sinulla lääke vai diettihoitoinen? Mitenkäs sinun sf mitta menee? Vaikka itse en tuohon mittaan niin perusta..itselläni se kulkee käyrällä +1000.. mutta vauvan paino keski ja yläkäyrän välissä. Toisaalta helppo sanoa etten perusta siihen mittaan kun painoa tosiaankin oikeastikin seurataan. Esikoisesta oli samat hommat. Siellä oltiin ihan omilla käyrillä mutta paino meni kuitenkin ok-linjaa.
 
Diettihoitoinen, ei oo noissa kotimittauksissa oikein mittään sanomista edes. Muutama pieni ylitys kun on välipalan ja päivällisen väli jäänyt paastoarvolle liian lyhyeksi ja ruokavaliota en oo kyllä muuttanu juurikaan mikskään.. :D Sf-mitta ollu rv 27+0 25cm rv 30+1 29,5cm ja rv 32+1 28,5cm. Eli keskikäyrällä (tai sen lähellä) tuo sf-mitta paitsi tuolloin rv. 30+1 kävi yläkäyrällä. :)
 
Sillukka: ok. Voihan olla että diettihoitoisilla joilla kotimittaukset ei juuri ylitä rajoja ei ole automaattisesti painonseurantaa ultrineen..mutta en kyllä yhtään tiedä onko se siis noin. Ymmärrän kyllä että olisi mukava tietää minkä kokoinen baby on tulossa.:)


Tämä siirtyy odotuksineen muille maille näiltä palstoilta joten toivon teille radilaisille oikein hyvää loppuodotusta ja tsemppiä radin kanssa, kyllä me hyvin selvitään naiset!:smiley-angelic003
 
Niin, sitäkin miettinyt, ja uskon että neuvolassa oltaisiin kyllä mainittu ylimääräisistä ultrista, jos ne olisi nähty tarpeellisiksi. Mutta tosiaan, enköhän miekin sen ekan painoarvion tuolla elokuun äippäpoli käynnillä saa kuulla. :) kiitos ja tsemppiä myös siulle ja toki muillekin! :)
 
Mulla on ruokavaliohoitoinen radi ja ihan pari ylitystä tullut, niin en mene ä-polille ollenkaan eli ei mitään painoarvioita, ylimääräisiä ultria, synnytystapa-arvioita tms. Mennään siis ihan normaalin neuvolaohjelman mukaisesti.
 
Musta on hassua ettei kaikilla radilaisilla ole esim rv 32-36 tienoilla kokoarviota. Facen radin vertaistuessa joku just kirjotti, että hoitanut radiaan ruokavaliolla ja ylityksiä vain pari. Silti vauvan koko on saattanut olla painoarviossa aika huikea. En tosin sitten tiedä kuinka yleistä tuo on sitten.
 
Mulla ei olla tehty kun kerran koko arvio ultralla mutta se ei ollut radin takia vaan ison sf mitan takia... nyt tämä tuleva ultra ei oo radin takia!
 
Tää näyttäis olevan taas paikkakuntakohtaista, koska mulla on ruokavaliohoitoinen radi (3 ylitystä tullu maaliskuusta alkaen ja kaikki ruokien jälkeisiä), mut oon silti menossa painoarvioon torstaina. :) silloin rv 34+6
 
Ei mullakaan esikoisessa, jossa ruokavaliohoitoinen radi, ollut mitään painoarviota vaikka oma paino nousi loppuraskaudessa 1kg/vko tahtiin. Kyl meinaa jännitti kuinka iso vauva syntyy, mut neuvolatäti ihan tunnustelemal antoi tarkemman arvion painosta kuin yliaikais-kontrollin ultra.
 
Takaisin
Top