Pahoinvointia?

Olen tässä etovan olon keskellä kovasti yrittänyt löytää ruokia, mitä pystyisin syömään..tuntuu, että ne mitä toisena päivänä pystyy syömään, ällöttää toisinaan päivinä.

Tässä kuitenkin sellaisia, joita itsellä mennyt alas etomisesta huolimatta: suolakurkut, näkkäri, hapankorppu, mandariini, omena, tuoremehu ja vaniljajädestä tehty pirtelö. Mitä te muut olette saaneet alas?

Voi että miten ihana tunne, kun tänään ei ole läheskään niin huono olo kuin esimerkiksi eilen! Toisaalta nythän voisi huolestua siitä, onko kaikki kunnossa, kun paha olo on yhtäkkiä vähentynyt o_O Meillä on tänään varhaisultra klo 15:30, joten silloinpa se viimeistään nähdään, onko siellä masussa ketään :grin Voimia kaikille pahoinvoinnista kärsiville!

Lisäksi pakko kompata vielä Minniliiniä, sillä se todella on erikoista, kuinka edellisen päivän herkku oksettaa seuraavana päivänä (ja toisinpäin!). Tänään söin hyvällä omalla tunnolla lounaaksi tonnikala-subin, vaikka omat henk.kohtaiset ruokarajoitukset eivät sallisikaan noin suurta vehnäleipäannosta :laughing002

Mähän en pysty syömään oikeastaan mitään mitä normaalisti :sad001 Pähkinät, hedelmät, kana, kasvikset, kaikki tuollainen mun normaaliin ruokavalioon kuuluva tökkii niin kovin. Tänään yritin syödä pari mantelia edes, mutta ei ne vaan mene alas.

Mutta juurikin leipä, sipsit, pizza, kalapuikot, nakit yms mitä en normisti söisi ikinä, niin nyt ne on ainuita mitä saan syötyä. Mutta ei niitäkään tosiaan kahtena päivänä peräkkäin saa alas..

Yäk, täällä yökitty nyt 2 aamuna tosissaan ja tänään vielä kiireessä ennen töihinlähtöä:sick009
Mitään lämmintä en oo pystyny syömään koko päivänä.
Nyt mies teki ruokaa ja mun ei tarvinnu ku kävellä keittiöön mis oli ruuan tuoksu ni aloin yökkäillä joten jäi se ruoka lyhyeen. Jääkaspilla en voi ees haaveilla käyväni kun heti ottaa hajut nenään niin pahasti!
Nyt haaveilen siitä et kunhan mies on kunnolla tuulettanut ton keittiön niin tekisin itelleni purtelön banaanista, mustikoista ja maustamattomasta jogurtista..

Mulle iski kauhee väsymys ennen joulua mut aattelin sen vaa olevan joulustressiä kunnes sitten joulun jälkee heti ku apteekki aukes kävin hakemas testin ja plussahan sieltä pamahti ja heti plussauksen jälkee ollu yhtä helvettiä pahoinvoinnin kans.. Mikää ei maistu mut jotsi pientä suolasta helpottaa hetkeks joten sipsit on ny pop mut sit taas nehän ei pitkälle kanna ja turhia kaloreitaki viel.. Yogurtti varmaa menis alas ku se on kylmää mut allergian takii en pysty niitäkää pahemmin syömää..

Yöööh, eilisen päivän hyvä olo kostautuukin näköjään tänään. Jollain muullakin taisi käydä näin, että yhtenä päivänä olo on hyvä, mutta seuraavana päivänä olo muuttuukin jälleen etovaksi. Jääkaapissa nenään haisee jatkuvasti lisäksi mustikkakeitto, joka vielä pari päivää sitten oli suurinta herkkuani :confused:

Täällä kahden tuskaisen ällötyspäivän jälkeen on ollut vähän parempi olo nyt illasta. Saa nähdä kestääkö. Aamulla oli oksennus todella lähellä :confused: Sain tänään syötyä uuniperunan niin se helpotti oloa. Pari päivää oon elänyt appelsiinimehulla, mandariineilla, suolakekseillä ja keitetyillä makarooneilla. Kamala kierre kun vatsa on niin tyhjä, että siihen koskee, mutta mitään ei voi syödä kun kaikki oksettaa. Mä olin suunnitellut syöväni terveellisesti ja monipuolisesti raskausaikana, mutta nyt tuntuu tärkeältä vaan saada jotain vatsaan.

Mulla on kanssa ollut etomista nyt parisen viikkoa. Aluksi olin huolissaan kun ei mitään pahaa oloa ollut, mutta tulihan se sieltä! En oo kertaakaan oksentanut, mutta koko ajan on ällöttävä olo eikä oikein mitään tee mieli. Ja ei ainakaan samaa ruokaa kahta kertaa, vaikka olisi ihan ok maistunutkin ensimmäisellä kerralla. Ällötys myös yleensä pahenee iltaa kohti. Ennen raskautta oon syönyt tosi terveellisesti ja sama suunnitelma oli tietenkin myös raskausajalle, mutta eipä olekaan niin helppoa noudattaa. Kaikki kasvikset, pähkinät, kalat ja lihat ällöttää, vaikka ennen en oo millään tavalla nirso ollut vaan kaikesta tykännyt. On tää outoa :grin. Parhaiten maistuu hyvin miedon makuiset ruuat, kuten pasta. Sipsejä ja hampurilaisia kyllä tekisi mieli, mutta niitä nyt ei ihan hirveästi haluaisi vetää. Piimää on mennyt litratolkulla ja se on kyllä parasta! Myös avokadoista tehty tahna on vielä toiminut (nachojen kanssa), niin siitä nyt sentään saa jotain vitamiineja ja omegakolmosia. Toivottavasti nää ruokaällötykset menisi jossain vaiheessa pois, niin olisi vähän helpompaa syödä terveellisesti.

Joo mulla oli Imme ikävä kyllä just noin et et pari kertaa meni tollain joka toinen päivä-meiningillä ja silloin olikin sit taas entistä pahempi olo :confused:.

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin ja muiden vaivojen kanssa taisteleville.

Toisaalta kadehdun teitä jolla on pahoinvointia,vaikka tiedänkin että on todella ikävää kärsiä päivästä päivään kun on paha olo.mutta,mutta :sad001

Minua jännittää huomenna palata joululomalta töihin.. Kotona on ollut helppo elää pikkuellotuksen kanssa, kun voi milloin tahansa ottaa vähän välipalaa ja olo pikkuhiljaa helpottuu. Töissä sitten mentävä muiden aikataulujen mukaan. Pitää yrittää varata käsilaukkuun jotain naposteltavaa pahan hetken sattuessa :/

Mulla ollu nyt viimeset 2 aamuna oikeenki hyvä olo. Pitäisiköhän huolestua oireiden hiipumisesta??!! Toisaalta taas eilen semmonen tuttu nippailu alavattassa tuntu eikä vuotoa ole tullu. Nyt ois rv 8+1, että ei kai oireiden vielä pitäs helepottaa...

Isle; Mulla samoja ajatuksia :confused: Oireet vähentyneet roimasti viikossa :sad001
Vaikka ei se oksentelu ja etominen ole niin rakastettavaa :oops:

Isle ja Diku täällä myös oireet vähentyneet, tai lähinnä pahoinvointi jäänyt pois. Nyt oksettaa enää jos maha pääsee liian tyhjäksi tai syö liikaa kerralla. Yritän nyt vaan pitää mielessä, että ekassa raskaudessa ei edes etonut kertaakaan.

Niin, no ei kyllä pahoinvointia ikävä tulis. :D Jospa se kuuluisi asiaan että ei jatkuvasti samanlainen olotila ole...

Islelle ja Dikulle (ja muille vastaaville) lohdutusta: Mulla ei ole aikaisemmissa raskauksissa etonut paljoa. Pientä kuvotusta mutta sekin on muistaakseni mennyt aika aikaisilla viikoilla jo ohi, ja syömällä pieniä hedelmävälipaljoa pitkin päivää.

Nyt tää kolmas raskaus on jotain aivan omaa luokkaansa. Pari viikkoa etonut todella vahvasti, mutta nyt viikon sisällä mennyt NIIN karmeaksi. Tänään koitin syödä kanakeittoa lounaaksi, mutta kahden lusikallisen jälkeen oli pakko lopettaa ja nekin tuli heti perään ylös. Nachot, sipsit ja suolakeksit, sekä mandariinit, viinirypäleet ja omenat, sekä hedelmämehu - niillä elän tällä hetkellä.

Onneksi on vielä vajaa viikko vapaata. Toivon niin, että tämä olo helpottuisi, ennen kuin palaan töihin. Ei siellä kestä erkkikään tällä ololla! :oops: Eilen jo etsin netistä tietoa, ja muistaakseni terveyskirjaston mukaan raskauspahoinvointi on pahimmillaan 9.-11. viikolla ja helpottaa yleensä viimeistään 14. viikolla. Itsellä on nyt vasta 8. viikko menossa, joten kauhulla odotan, että tästäkö tämä vielä pahenee... :eek:

Mulla alkoi edellisessä raskaudessa pahoinvointi vissiin viikolla 8 ja kesti tasan 2vko. Oksensin yötäpäivää eikä sängystä päässyt ylös. Nyt alkoi paha olo viikolla 6, nyt viikko mennyt ja 3 viimestä päivää olen vaan maannut sängyssä kun olo niin huono.

Mulla on ollu sellanen allo olo jo ainakin pari viikkoa ellei enemman, mutta tanaan sitten vasta oikeasti oksensin ekan kerran. Ironista, etta aamulla viela ajattelin, etta ihan kuin olo olis vahan parempi, soin pari banaania ja vahan salmiakkia, sitten aloin kattomaan telkkaria ja yhtakkia tuli kiire vessaan. No, voin kertoa etta banaanista ja salmiakista tulee ihan hyvanmakuinen kombo. :grin

Mulla kävi katapultti eilen samoin, edellinen päivä vähän parempi olo ja sit aamulla nousin aamupesuille ja sit kävelin keittiöön et oisin tehny aamupalaa niin ihan yhtäkkii hirvee olo ja samantien vessaan jossa laatta lens kyllä monta kertaa. Tänään kokeilin sitä et söin voileivän ennenkuin nousin ylös sängystä niin ei tullut oksennusta! Mut etomista on vähän väliä, tuntuu et pitää tunnin välein syyä jotain et pysyis tää olo kurissa :eek:

Mulla ollut niin huono olo että en ole jaksanut kirjoittaa edes tänne. Yritän ajatella muuta mut sitä pahoinvointia on vaikea huijata. Se tulee kun haluaa. Makuu asento pitää sen pois. Kauanhan tätä kestää...

Takaisin