Pahoinvointi

Tänään aamulla luulin jo että onko helpottamassa, mutta ei.. töissä "aamukahvin" eli veden ja hedelmän jälkeen tuli aamupalat ulos ja toisen kerran vähän myöhemmin, kun olo ei mennyt millään pois. Lauantaina ois polttarit jossa oon kaasona, niin hirvittää kyllä vähän miten pärjään :depressed: ei oo onneksi tarvinnut kuin aamupäivisin oksentaa ja yleensä vaan kerran, mutta kun niitä välipaloja pitäis olla koko ajan naamaan vetämässä ettei olot iske! :banghead: tänään 11+3
 
Mulla myös jatkuvaa pahoinvointia, aamulla oksennan sappinesteet ja sen jälkeen on yötä päivää huono ja kuvottava etova olo.. Tänään soitin äitiysneuvolaan ja pyysin jotain apuja pahoinvointiin jotta pystyn olemaan töissä.. Lääkäri oli sitten kirjoittanut mulle postafen tabletteja.. Hain ne apteekista mutta luettuani netistä... Joo! En käytä! Life luontaistuotekaupasta kipaisin sitten kysymään apuja, homeopaattiset tipat käytössä raskauspahoinvointiin .. On ne jo ehkä hiukan helpottanut oloa..
 
Onko täällä jonkun tarvinnut hakea sairaslomaa töistä pahoinvoinnin takia? Mulle työnantaja sanoin että mene työterveyslääkärissä käymään.. Mitetin miten kauan ne kirjoittaa saikkea?
 
Huono olo vaivaa täälläkin. Vaikka kuinka syö tunnin-parin välein. Yökkinyt olen, muttei oksennus ole tullut. Onko kellään vinkkiä mikä auttaisi? Mitä esim syötte ennen sängystä nousua aamuisin? Ennen meikkasin jne laittauduin ekana ku heräsin töihin, nyt ei onnistu vaan on syötävä ja maattava ja sitten varovasti ylös... Ja pahoinvointia koko päivän ajan...
 
Mulle ainakin määrättiin vaan 2-3 päivää aina kerrallaan.. Ei kuulemma määrätä enempää..
 
Kuukauden pahoinvointia putkeen, nyt tuntuu et alkaa hiljalleen helpottaa.. Vai uskaltaako toivoakaan. Oksennus ei ole tullut montaa kertaa, mutta olo silti tosi huono ja silmät valolle herkät. Nyt kuitenkin parina päivänä jo parempi olo, viikkoja kai 8+5 (vasta). Mua on auttaneet parhaiten vähän väliä syödyt ei-makeat välipalat kuten piimä tai luonnonjogurtti. Ja marjat. Mutta tää näkyy kyllä jo nyt kiloissa, apua. Tsemppiä kaikille kanssakärsijöille!
 
Täälläkään ei helpotusta näy. Kymppiviikko alkaa ja pahaa tekee silti... päivän parin helpotusta väliin ja taas alkaa alusta. On muuttanut pahoinvointi muotoa, sellaista ällöttävää etomista. Ei enää hajuista jne tuntuu tulevan ällötys minusta syvemmältä. Pää kipuilee ja yskittää oksennukseen saakka.
 
Mulle tämä mennyt viikko (rv 10+0-10+6) on ollut kaikkein pahin pahoinvoinnin kannalta, vaikka olinkin rv8+ viikon sairauslomalla samasta syystä. Olen oksentanut tosi rajusti monta kertaa päivässä, aikaisin aamulla alkaa ja myöhään illalla vielä nukkumaanmenon jälkeen iskee oksennus. Viilit ja piimät auttoivat alussa, mutta nyt ne aiheuttaa heti oksennusreaktion. En oikein keksi mitään syötävää, joka pysyisi sisällä ja sitä olisi kiva syödä. Toivon, että parin viikon päästä olo olisi jo helpottanut.,..
 
Voi kuolema tätä oloa :yuck: Oksensin aamulla kotona. Oksensin päästyäni toimistolle pariin otteeseen. Onneksi siellä ei ollut muita kuin minä... Kävelin tuskaisena toiselle toimistolle ja hoidin paperiasioita. Kävelin kotiin ja jokaisen puskan kohdalla meinasin oksentaa. Selvisin kuitenkin sen 500m kotiovelle ja saman tien pöntöön kurkkimaan. Kun ei ole enää mitään mitä oksentaa, niin yökkään ilmaa ja veristä limaa. Onkohan toi veri paha juttu?
 
Voi ei, voimia Titem! Ei onneks itsellä noin pahasti sentään!
Kävin juuri työterveyslääkärillä, kirjoitti saikkea 4päivää...
 
Täällä pahoinvointi alkoi vasta viikko sitten eli joskus 8+ viikolla. Jatkunut nyt viikon ja saapas nähä kuinka pitkään vielä jatkuu. Oksennus tulee päivittäin tai monesti päivässä. Kerkesin jo ajatella että säästyn tältä mut kyllähän tän kestää ku vertaa teihin joilla alusta asti ollut hirveää oksentelua yms :sad001 tsempit kaikille jospa tää pahoinvointi kaikilla loppuisi pian! :)
 
Itellä on nyt ollut pari päivää paremmin pahoinvoinnin kannalta.. Nytkin on vaan pientä ällötystä eikä oikein edes kunnon pahoinvointia. Kyllä se tosin tästä taas kohta alkaa että turha sitä melkein on miettiä millainen päivä on tänään tulossa.

Muoks. Joo pay back.. Nauti toki hyvästä olosta aamulla mutta älä missään nimessä luule että se jatkuu koko päivän. :sad001 ei toki ollu suunnitelmia tälle päivälle eiiiiii.
 
Muokattu viimeksi:
Täällä kans kärsitään pahoinvoinnista... Esikoisen (poika 10kk) kohdalla oli aika lievää, liekö tää sitten tyttö?

Vuoron perään, yököttää, kiertää mahasta, huimaa, särkee päätä ja jostain päin "sykkii" ja tuntuu että pohkeiden suonet halkeaa... En oksentanut oo onneks. Väsyttää niin että tuntuu kuin joku olis laskenu jonkun painoviitan harteille.

Esikko on touhukas vauveli ja painaakin sen 10kg, ei jaksais kanniskella kauheesti. Niin oma valintahan tää on. Purnaan silti! >: )
 
Eilen aamulla oli ekaa kertaa huono olo, ei tarvinnut oksentaa, mutta ei kaukanakaan ollut.. Toivottavasti jäis tohon yhteen kertaan.. eilen oli siis 8+4
 
On tää kyllä ihan pyllystä tää raskaus! Onneksi ei esikoisen raskaus ollu tällänen, ois voinu jäädä sisarukset saamatta! :D
 
Mehujää on hyvä helpotus alkuraskauden pahoinvointin. Minulla 3 raskaus ja 2 eka raskauden aikana olen sen 3kk oksentanut joka päivä kokoajan mutta mehujää pysyi sisällä ja helpotti oloa ☺
 
Mulla tuntuu pahoinvointi pahempana vapaapäivinä, eilen oli kauhee päivä. Piti aamulla heti oksentaa ja sit vielä just ennen nukkumaanmenoa... Vinkkinä muille: EI kannata syödä greippiä jos on oksennus-vaara! :D
 
Takaisin
Top