Pahoinvointi

Varovaisesti tänne kirjoitan (aijemmat raskaudet menneet kesken) nyt rv 7 ja aamusta ja illasta on tosi kuvottavia oloja jotka ei tahdo mennä ohi kuin vaan lepäämällä. muistakaa mammat että lepo on kaiken a ja o :)
 
Täällä myös on/off etovaa oloa, äklötystä ja kaikkea tuota rataa.. Ei auta enää säännöllisesti syöminen ja pienet välipalat.. Vielä en kuitenkaan ole kertaakaan oksentanut. 5+0 tänään.
 
Mulla alkoi huonot olot 4+ jotai ja nyt 6+5. Varmaan vielä monta viikkoa edessä jos hyvin menee. Mulla auttaa sen hetken herkkujen syönti ja ikkunat auki (raitisilma). Syödä pitää väkipakolla, koska se auttaa, kun syö vähä väliä.
 
Mulla aamuisin huono olo jos en heti syö jotain. Ja ainoa mikä menee aamulla alas (toistaiseksi) on kotitekoiset smoothiet. Valitettavasti myös kaikki makea maistuu. Päivällä syön aika kevyesti ja huomaan että annoskoko on pienentynyt. Illalla yleensä taas etova olo.
 
Mulla nyt 4+5 eikä vielä oo pahoinvointia lainkaa. Kolmas siis tulosa. Esikoisesta alkoi muistaakseni vk 5 oksentelu ja kesti 17 viikolle. Sillon mua autto pahoinvointirannekkeet. Tai siis helpotti, en ehkä oksentanu päiväsä ko 5 kertaa. Esikoinen siis tyttö. Kakkonen on poika ja eka kerran häntä ootessa oksensin vk 10. Ja ehkä 10 kertaa koko raskauden aikana. En tiiä jos nyt tulee tyttö et onko samallaista ko esikoisesta. Vaikka en kyllä tiiä tuostakaan että onko sukupuolella merkitystä. Mut Pelottaa se olotila. Niiiin toivon että tää menis yhtä hyvin ko kakkosen raskaus!

Mutta, jos pahoinvointia on niin suosittelen niiin nuita pahoinvointirannekkeita! Siinä vaiheesa ainaki kaikki arvas raskaudesta :wink
 
Mulla oli esikoisessa rannekkeet ja onha nuo vieläkin tuolla. Ei ollut aikoinaan apua enkä siis kokeile nytkään. Mulla oli täysin turha ostos. Saman asian ajaa jos haluu halvalla kokeilla niin teippi/laastari + kuula tms viritelmä. Ennenku ostaa 20-30e rannekkeet.
 
Esikoisen aikana pahoinvointia oli rvo 12 tietämissä. Yökättyä tuli vain kolmisen kertaa. Joten peukut pidän ristissä, että nyt menisi samalla tavalla. En yhtään pistäisi pahitteeksi.
 
Mulla esikoisesta rv5-11 ja nytkin rv5 ja ei loppua näy :) Tosin helpompaa nyt kuin esikoisesta, kun pakko syön vähä väliä ni pysyy kurissa jotenki :) Esikoisesta vaa itkin ja makasin.
 
Joo eihän se tarkota et mikä toimii jollekki, toimii kaikille:D mut siinä vaiheesa ko laatta lentää 24/7 ni koittaa kyllä kaikki keinot mitkä ehkä vois helpottaa oloa.
 
Pahaaoloa on ollut varmaan viikoilta 4+ asti. Vielä jatkuu, rv 6+5. Välillä on päiviä kun ei tee pahaa niin paljoa. Oon huomannu myös että pahimmat hetket on 1-2 tuntia heräämisestä ja iltapäivästä iltaan. Tällähetkellä mun oloihin auttaa hetkellisesti kiivi :-D
 
Täällä olot pahenevat. Äske käyty lähikaupassa ja sain lähteä nolona, kun pääsi hirveä yökkäys juuri, kun päästiin kassalta pois ja kaikki tietty katto. Ostokset tän valikoivan "halun" takiakin kuin krapulaisella. Automatkakin meni taukoamatta ykäillen. Vähä pelotti, että kohtako tulee "evään" kera ylös...

7+0-7+4
 
Huono/ ällöttävää olo alkoi tosi varhain, jo viikolla 4+. Nyt 5+2 ja jatkuvaa huonoa oloa, oksentanut en onneksi oo vielä.
 
Erittäin huonoa oloa ilman oksennusta on ollut muutaman viikon. Väsymys on jotain aivan järkyttävää, nukun kyllä jopa liikaakin 10h ja ylikin, jopa siivoaminen ja ruuan laittaminen tuntuu välillä ylitsepääsemättömälle. Onko teillä vinkkejä väsyyn? Huonoon oloon tulikin täältä jo vinkkejä kivasti! Hedelmät, limsat ovat auttaneet ja karkki - karkkia harvoin syön normaalisti.
 
Mulla ei tuu onneks oksua, mut tosiaan on pala kurkussa koko ajan. Auttaa tiuhaan syöminen, tietty vaan vähän. Syön, vauvan hedelmäsosepilttejä kylmänä, hedelmiä, mehuu, mehujäätä jne. Yks lämmin ruoka menee ku väkisin syö.
 
Viikon olen voinut pahoin. Kahvi on jäänyt ja nicorette (onneksi). Helpottaa kun syö, tosin mulla se on ollu pizza, karkki... tyhjä maha aamulla yököttää kamalasti.
 
Mulla on ollut ehkä neljänä iltana pahoinvointia. Sama ko pylleröllä, ei tuu oksua mut pala kurkussa. Päivisin täysin normaali olo mut iltasin alkaa kuvottaa. Oon oikeestaan aika mielissään, ees jotaki oireita muistuttaa elämästä sisälläni :D varmaan viikon päästä voi olla jo eri mielipide kuvotuksesta...
 
Joo mulla sama oon periaatteessa tyytyväinen näihin oloihin, mut keskiviikkona tulee 5 vkoa näitä oloja ja viimeinen vko ollut ihan oksentamista välillä. Alkaa hieman "vahvana" olo kärsiä... Esikoisen aikaa olot loppu rv11 toivon siis, että nytkin. Ke alkaa rv10. Apua jos nää kestää kauemmin.....
 
Takaisin
Top