Pahoinvointi

Löytyykös täältä yhtään kohtalotovereita, jotka kärsii vieläkin pahoinvoinnista ja oksentelusta? :anyone Viisi päivää taitaa olla pisin pätkä kun ei ole laatta lentänyt ja nyt innolla odotan jo synnytystä, että pääsee tästä vaivasta eroon. Vessan mattokin on vaihtunut huomattavasti mukavampaan versioon kun siellä lattialla on tullut kyykittyä ja istuttua niin paljon... :)
 
Ei onneksi ole tarvinnut oksentaa, mutta tulee semmosia yhtäkkisiä pahoinvointikohtauksia :sad001 hikeä pukkaa, naamaa kuumottaa ja oksettaa. En tiedä mistä nuo johtuu. Niitä on ollut nyt parisen viikkoa, muutaman kerran viikossa.
 
Mä oksentelin satunnaisesti tonne rv 20 paikkeille. Sitten oli joitakin hyviä viikkoja ennen jäätävää närästystä. Sen saattelemana onkin tullut sitten pahoinvointi kuvioihin myös loppuraskauteen. Juuri viimeyönä juosten vessaan kesken unien.. No, ihan pian loppuu. [emoji4]
 
Tsemppiä Poksuli, toi on kyllä ikävimpiä tilanteita toi koko raskauden oksentelu. :sad001 Vissiin saat nesteytyksen kuitenkin pelaamaan, että saat kotivessassa oksennella. Toivottavasti olet sitten jostain muista ikävistä vaivoista säästynyt..on vaan "kivempi", heh, kun koko ajan tulee jotain uutta eikä aina vaan sitä samaa pahoinvointia!
 
Kiitti tsempeistä! Pakko kyllä sanoa, että esimerkiksi pahimmilta selkävaivoilta on säästynyt kun on joutunut olemaan töistä niin paljon sairaslomalla ja muutenkin hidastamaan tosi paljon. Heti huomaa, jos rasittaa itseään liikaa, on syönyt liian harvoin tai on nukkunut liian vähän. Onneksi joukkoon on mahtunut hyviäkin päiviä, mutta tuntuu rasittavalta elää puolella teholla silloin kun on hyvä olo, jottei tule se huono olo. :D On ollutjokseenkin ärsyttävää ravata neuvolassa kun "se helpottaa ensimmäisen kolmanneksen jälkeen", "kyllä se pahoinvointi yleensä helpottaa puolivälissä", "se voi helpottaa vielä viimeisen kolmanneksen alussa"... Joopa joo, itse ainakin asennoiduin jo ennen puoltaväliä, että nyt oksennellaan synnärille saakka. :depressed:

intsu, toi on kyllä niin kamalaa kun yöllä herää närästykseen ja sitten vielä oksentaa... Siinä on koko ruokatorvi ihan tulessa! Onneksi tää vaiva on tullut nyt ihan viime aikoina, ettei tästä joudu kauaa kärsimään!
 
Mä oksensin vajaan viikon päivittäin, kunnes tajusin että se johtui siitä kun söin hillaa. Heti kun lopetin hillan syömisen loppu iltaoksentelut/ oksentelut.
 
Mulla ei kyllä ole ollut mitään kunnon oksentelu-raskauspahoinvointia koko aikana, onneksi. Nyt näillä 32-33 viikoilla on ollut tosi huonovointinen siksi kun vauva vielä heittelee kuperkeikkoja ja potkii mun sisuskaluja. Automatka kuoppaisella tiellä + potkiva vauva sai, mut pistää käden suun eteen kun alko tulemaan oksennuksenmakuisia röyhyjä suuhun. Mies tietty paniikissa, etten vaan autoon oksenna. :)
 
Mulla on ollut nyt viimeisellä kolmanneksella outoa pahoinvointia. Oksennus on lentänyt useampaan otteeseen ruuan syömisen jälkeen. Googlettelin ja epäilen tämän olevan närästysoire, joten pitää kai mennä hankkimaan jotain närästyslääkettä sitten.
 
Takaisin
Top