Pahoinvointi

Ah se ihana tunne kun todella huonosti nukutun yön jälkeen herää ja samantien humahtaa etova olo päälle. Yritin juoda limua, koska joskus juominen auttaa, mut mulla se sai näin aamulla aikaan vaan sellaisia superröyhtäisypukluja. On tää raskaus kyllä seksikästä! :meh:

Voi itku :/ Kyllä on monilla ihan hirveet olot. Helpottaa kyllä lukea, ettei oo oloineen yksin, mutta toisaalta tosi kurjaa mikä määrä kuvotusta tähän alkuraskauteen kuuluu!

Toivotaan kaikki, että tää tosiaan rajottuu tähän alkuun! Itellä on ainakin pitkästä aikaa vähän toiveikkaampi olo, kun sain aamusta nukuttua vielä pari tuntia. Olin nukkunu sitä ennen vaan 23-00.30, että se pari tuntia tuohon aamuun oli kyllä ihana!

Ehkäpä tää tästä, meillä kaikilla :)

Mielipidekysymys onneks sait amulla nukuttua. :)

Mä en ikimaailmas pärjää tollasilla yöunilla,ite nukun sen 10h nyt raskauden aikana niin oon tähän asti pärjänny ilman päikkäreitä. Ja saatan herätä yöllä mut vaan kääntään kylkee/vessaa/juomaa. Ämpäri on kyl ollu kuukauden sängyn vieressä. Mut en oo yöllä oksentanu vaan päivisin ja usen johtunu lämmpimän ruuan syötyä ku on valmiiks paha olo. Tai sit mul on nyt 3 kertaa bussil matkustaessa tullu ykä joten nytki ku oon lähös taas bussii niin otan pakastepussei mukaan,noloo mut ei hitto voi minkää pakko liikkua taas tänään.

Hyvää tiistaita kaikille ja ilmotelkaa kuulumisii,ite käyn tääl monta kertaa päivässä kahtelee onko uusii kommenttei.:shy::Heartpink On mul omaki elämä,mut nyt tää sivusto kuuluu siihen taas yhtenä osana.:grin:p:grin

Jotenkin toivoisi välillä että lentäis se yrjö ihan kunnolla. Itellä on eniten sellasta etovaa oloa ja kakomista. Äskenki työpaikan vessassa yökin, mutta juuri mitään ei tullu ulos ja paha olo sen kuin jatkuu. Tekis mieli painua kotiin, mutta sen verran vähän työpäivää jäljellä ettei kehtaa. Päiväunet ois niin paikallaan! :shifty: Tosin onneks ei tartte kuljetella mitään oksennuspusseja mukana...

Hope mäki yritin tai toivoin joskus et ykä tulis et helpottaas mut se nyt vaan tulee sit yhtäkkiä ku tulee ja ylensä sen jälkee helpottaa vähäks aikaa. Se on kauheet ku on aamust asti paha olo ja illal vast lattaa ja helpottaa. Voimii kaikille!

Oksensin ekan kerran salilla ennen plussaa. Olin muutamia päiviä myöhässä, mutta koska mulla on valtava valeraskaus tausta, niin en ole enää kiinnittänyt tämmösiin mitään huomiota. ajattelin että tuli otettua vähän raju alku. Sitten oksensin suraavalla viikolla. Nyt oli jo haamu testattuna. Olo pysyi ihan siedettävänä ja olin töissä. Ja hihkuin sisäisesti. :happy093

Sitten tän viikon olenkin yrjönnyt. (laskujen mukaan 7 viikko aluillaan) Aamusta alkaa ja iltaa kohti helpottaa. Ja sitten taas alusta. Tulee muuten kiireellä. Vedin lipat portaissakin kun kiirehdin vessaan. Oksentaminen on aika rajua ja on varmaan jokin lihas rintalastasta jumissa kun tuntuu painetta. Olin osannut odottaa pahoinvointia ja että se on keljua, mutta tätä apaattista olotilaa en. Ei oikein pysty tekemään mitään. Pitää vaan odottaa. Onneksi löysin tänne foorumiin.

Abu toivottavasti auttaa sinua,kerro myöhemmin toimiko?

Auttaiskohan tollain ranneke..? Mä en tiedä ku en haluis tuhlaa rahaa ja nyt tää pahoinvointi on taas lähteny ainaki hetkeks pois. (Koputan puuta) Toivon ettei enää takas tulis ku tosiaa se vie kakki viimisetki voimanrippeet.:hungover:

Mäkin olen miettinyt sitä ranneketta. Ehkä täytyy lueskella lisää siitä.

Eikö monet arvaisi heti raskauden jos rupeaisi pahoinvointiranneketta käyttämään? itellä ei ole edes vaihtoehto kun työnpuolesta ei saa pitää mitään käsissä. Päätin kyllä nyt että jos tää ei helpota niin huomenna otan suosiolla sairaslomaa. Mulla ei tosiaan oksennus lennä, mutta tää etova olo ja yökkimisrefleksi tekee jo sen verran että ihan tuskasta olla loppupäivä töissä. Siitä yökkimisestä lähtee niin karsee ääni ettei töissä auta muu kuin nieleskellä ja yrittää hengittää rauhallisesti..

Työnantajat tietää jo ja samoin yksi asiakkaista. Ja näillä oloilla kun ei kovin kauas kotoa liikuta, niin eipä sitä ihmiset pääse rannekkeista arvaamaan. Jos lähtisin tapaamaan ihmisiä, niin eiköhän koko olemus paljastaisi jo paljon ennen rannekkeita, että kaikki ei välttis ole aivan kuten ennen.. :D

Mä oon käyttänyt töissäkin niitä rannekkeita ihan pokkana ja jos joku on arvannu nii ei oo ainakaan tullu sanomaan mitään hihat kyllä yleensä peittää.. Parempi se kun et oksentelis siellä.

Mä sain rannekkeet tiistaina ja silloin tuntui, että helpottivat. Eilen taas ei tuntunut olevan hyötyä niistä ollenkaan. Tänään en oo käyttäny, mut on muuten ollu parempi olo. Minäkään en voi töissä käyttää, mutta kotona. Iltaisin mulla tää pahoinvointikin on pahimmillaan.

Mulla oli ne käsissä, mutta lensivät jo seinille. Päätin ottaa huomenna uuden yrityksen, tänään kävi vaan turhauttamaan, kun ei tuntunut auttavan. Selkäkipu iski taas oikein kunnolla, niin olisi halunnut edes pahan olon pois ja sitten turhautti kun ei huomannut mitään hyötyä.. Onneksi huomenna on taas uudi päivä!

Loppupäivä sujunut ihan siedettävästi. Vähän erikoinen olo kyllä kun syön aina lämpimän ruoan ja nyt vain pelkkää ruisleipää. Onneks siitä aamun smoothiesta saa edes jotain vitamiineja. Luin jostain että pahoinvointi ois pahimmillaan viikolla 9 ja oon silloin reissussa joten toivon ettei pidä mun kohdalla paikkaansa! :/

Mommyme, sinun sanasi oli kuin suustani. Minulla myös kaksi poikaa, joista olen oksennellut ja ollut tiputuksessa. Ei auttanut mikään. Tiedän siis tunteen ja tunnen sen nytkin :) Ei auta kuin jaksaa ja joskus itkeä ja kirota oloa. Ihan hirmuisen paljon sympatiatsemppejä kaikille oksentelun ja pahoinvointien kanssa kamppaileville!

Mä oon nyt päälle kaksi viikkoa suurinpiirtein asunut pää pöntössä. Vois jo pikkuhiljaa alkaa helpottaa. Nyt on vasta rv 9+0 joten jos menee kuin edellisessä raskaudessa niin tää jatkuu vielä 6 viikkoa... :(

Tänään taas oon voinut pahoin koko päivän ja oksentanut... Eikö tää helppaa jo? (Rv 9+6)

Foxland, mennään tosiaan päivälleen samoissa viikoissa ja mulla on kans ollu tänään huonompi päivä. Muutaman päivän oli jo merkkejä paremmasta, mutta tänään ollu taas ihan hirvee olo. Oksentanu en oo, mut välillä tuntuu, että se vois olla parempi ja helpottaa hetkeksi kuin kestää tätä jatkuvaa kuvotusta ja yskäkakomista.

Sais todellakin alkaa nyt helpottaa!

Mulla viime viikko oli joka ilta pelkkää etomista ja tää viikko taas ollu normaalimpi. Saa nähä, millainen viikko ens viikko on.

Takaisin