Pahoinvointi

Mulla jo 11 vko pitkällä ja mä oon niin kypsä tähän oksenteluun ja pahoinvointiin. Eikö tää vois jo loppua? Ei pysty kyllä yhtään iloitsemaan mihin tilaan on itsensä saattanut. Välillä on parempia päiviä ja toivo herää, että kyllä tää tästä. Mut ei! Tää ilta on menny ihan oksenteluks. Tekee kipeetä mahaan ja kurkkuun. Enkä haluis valittaa ja olla näin allapäin koko ajan. Vaikka kuin päätän piristyä, niin ei onnistu, ku tää olo kaataa aina.

Cinderella, mä niiiin ymmärrän sua (ja varmaan kaikki muutkin pahoinvoivat)! Oon niin kypsä tähän oloon. Vaikken joudukaan oksentelee niin tää olo vie kyllä silti kaikki mehut. Vain vatsa ihan tyhjänä ei oo huono olo, mutta sitten saattaa kauhee nälkä tehdä semmosen ällöolon. Mulla on kaikkein pahin olo siinä 5min syömisen jälkeen ja suussa on kamala p*skan maku, vaikka söis jonku pastillin tai pesis hampaat. Huoh..

Mulla tuli 10 viikkoa tänään täyteen. Toivon sydämestäni, että tää kuvotus katois viimeistään kahen viikon päästä.

Uni ei tule, niin poikkesin palstalle. No tietysti kävin äsken oksentamassa ja toivon et paha oli menis pois. Oon niin kypsä kans tähän jatkuvaan pahaan oloon. Musta tuntuu että olo on pikkuhiljaa vaan pahentunu, ei helpottunu niinkuin luulis. Eilen oksensin joku 8 kertaa ja sisällä pysy ainoastaan yks tomaatti. Myös vesi tahtoo tulla ulos, jos ei heti, niin tunnin kahden päästä. Jännityksellä odotan, et miten tää olotila kehittyy, yhtään en enää jaksais..

Minäkään en pysty kunnolla juomaan mitään, kun sit tulee helposti ylös. Ruoan kanssa maito menee ja yöllä vesi. Juon normaalisti paljon enemmän ja nyt pitäs kuitenkin juoda normaalia enemmän. Joten onhan sekin pielessä.
Nut nukuin viime yönä pitkästä aikaa kunnon unet, toivottavasti tästä tulee parempi päivä :)

Kyllä yleensä uni tekee ihmeitä. Vaikka ei kaikkeen auttaisi, niin kyllä se kummasti näyttää päivää uudessa valossa kun on edes pirteä! :)

Toivottavasti nää pahoinvoinnit alkaisi jo oleen takana päin! Tsempit!

Mulla tuntuu vähän helpottaneen. Eihän mulla kyllä yhtä pahaa oloa ole ollut kuin monilla teistä, mutta selkeästi normiolosta poikkeavaa olotilaa. Nyt tulee huono olo/kova heikotus oikeastaan vasta sitten, kun verensokeri laskee liian alas. Iltaisin on kyllä syömisen jälkeen vähän tullut huono olo, ja sitten onkin pitänyt mennä ajoissa maate. Se on auttanut.

Jatkuva kuvotus pistää kyllä mielen matalaksi. Oksentelen harvoin mutta sellainen kuvotus on päällä jatkuvasti ( paitsi kun syön jotain) makea pahentaa oloa ja mitään ei tee mieli. Mulla helpotti tää olo viime raskaudessa viikolla 20-21. Vielä siis 9 vko jäljellä jos menee saman kaavan mukaan. :confused:

Puoleen väliin raskautta pahoinvoinnin kourissa kuulostaa kyllä rankalle. Toivottavasti pian alkais kaikilla teillä olot helpottaa. Näin oireettomana voisin hyvin ottaa vaikka yhdeksi päiväksi teiltä nuo olot, että saisitte vähän ladata akkuja...
Tsempit teille kaikille! :)

Hurjasti tsemppiä teille jotka kärsitte pahoinvoinnista! Toivottavasti tosiaan alkaisi hiljalleen helpottamaan, teillä kaikilla.

Mulla on suunnilleen joka toinen päivä huonompi. Eilen oksensin illalla ja aamulla, mutta tänään en vielä ollenkaan. Uskon kyllä että tää alkaa pian jo helpottaa! Yöunet vaikuttaa oloihin tosi paljon... Pahoinvointi on kyllä tosi masentavaa! Ei jaksa edes miettiä vauvajuttuja. :sad001

Mulle iski pahoinvointi vasta nyt rv11.. ihmettelin et mites se nyt vasta, mutta olin just vähentäny imetystä hurjasti ja koitin huvikseen antaa taas pyynnön mukaan eli paljon useemmin ni pahoinvointikin katos! Mulla näköjään imetys estää merisairauden. Taidan lykätä vierotusta vielä hetken... Nyt on vaan lievää jos syömisestä tosi kauan ja ihan mehun juominen auttaa. Enpä olis arvannu miks ei tarvi kestää samaa ku ekalla kierroksella :eek:

Toihan onkin Aaria hyvä keino! Viikko kerrallaan vaan jatkat imetystä ja kokeilet sit välillä vieläkö huono olo iskee jos vähennät...

Onkohan mulla vaikuttanu imetys sitte päin vastoin ku oon niin paljon huonovointisempi ollu nyt kun esikoisesta :D

Ehkä :D Mä ennen ovista oksensin monta kertaa imetyksen jälkeen kun tuli niin huono olo..

Uh, 12 viikkoa takana ja oksennukset lentää edelleen...toivottavasti ke olis okseton päivä ultran takia....

Kuullostaa siltä että monilla alkanu pavoinvointi hetiraskauden alettua. Minulla ei ollut lähes mitään oloja alissa mut 8viikolta alkaen alko etova olo. Tänä aamuna just eka kertaa joutu yökkimään pöntön reunoilla mut ei mitää tullu. Mulla nyt 9+6.

Jos tää menee näin inhottavan tuntuseks niin pitää kyllä harkita niitä rannekkeitaO.o

Mulla myös pahoinvointi alkoi vasta myöhemmillä viikoilla, ehkä 9 viikolla. Alkuun olin oireeton ja siitä huolissani. Nyt tosiaan viikkoja reilu 11 ja huono olo tahtoo olla edelleen. Yöllä kävin oksentamassa, mutta onneksi ei sen jälkeen ole tarvinnut. Pidän peukkuja kaikille, että olot helpottaa siedettäviksi. Kaikista inhottavinta on ollut se, että normaali arki on niin vaikeaa, vaikka töissä olenkin käynyt ja esikoisen kanssa myös aikaa viettänyt. Mutta oikeasti ne vie kaiken energian. Olen kuitenkin toiveikas, että voiton puolella ollaan ja tämä ei voi jatkua kovin kauaa (eihän?)! :)

Normaali arki on todellakin vaikeutunut ja ne, jotka ei ole kokeneet tällaista todella pelistä pudottavaa alkuraskautta tai seuranneet kirjoituksiamme täällä eivät varmasti pysty ymmärtämään miten kamalaa voi olla. Kyllä minäkin jaksan toivoa, että tämä helpottaa parissa viikossa. Viime raskaudessa olin kirjoittanut viikolle 14, että pahoinvointi on alkanut helpottaa. Silloin tosin ei todellakaan ollut tällaista kärsimystä, en koskaan oksentanutkaan.
Oksentelu tekee mahastakin kipeän ja välillä mietin, että onko se kuitenkin jotain muuta ja pitäiskö huolestua. Onneks on ultra keskiviikkona.

Eilen tuli taas oksentelua urakalla aamu kuudesta ilta seiskaan. Kumpa olisikin vain muutaman kerran oksennuksia, mutta ei, ihan puolen tunnin välein. Lopuksihan ei mitään muuta tuu kuin limaa kun mikään ei pysy sisällä, mutta silti oksettaa ja kyökityttää. Ekasta raskaudesta oksentaminen loppui synnytykseen tai sen jälkeen, toisesta muistaakseni viikolle 27, mitäköhän tästä....alkaa olemaan niin väsynyt. Pitäisköhän ajatella että kun pahoinvointi on lyhentynyt joka raskaudesta niin tässä se loppuisi viikolla 13-14? :)

Tänään kuitenkin 12+ 3, meillähän on cinderella samana päivänä ultra! Toivottavasti huominen menee ilman mitään oksennuksia ja pahoinvointeja.

Takaisin