Päivän plussat ja miinukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elmiina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
+ "Maidonnousu" näin kun tyty on 2,5 kk :) Jos tulee muutaman tunnin tauko imetyksestä tissi turpoaa ja alkaa vuotaa, ei oo tällaista ollut edes synnärillä kun ns. oikea maidonnousu oli käynnissä.
+ Sukujuhlilla käyty
+ Tyttö reissusta väsynyt ja nukkunut yönsä hyvin

- Mies poissa tän päivän mut tulee kai yöksi sit sentään kotiin.

-en saanu nukkua viimeyönä koska vaippa, ruokaa, vaippa, masupipi, vaippa eiku ruokaa eiku emmätiää gänyääääääääääääh!!!!!!
-uni ois kyllä tullu tarpeeseen
-masukumppa tuottaa vaan pukluja, ja samaanaikaan on nälkä ja masukipee, menee mulla polla sekasin että missä järkässä ois järkevin tehä mitäkin
- en ollut äiti aurinkoinen yöllä ja nyt harmittaa vaikka ipana vähät välitti äidin sihinöistä ja ärinöistä
+poika syö ja kasvaa
+tänään mittaus ja simmulekuri

Aaaika töttöröö fiilis kyl nyt.. huh. Mitähän tää on monen peräkkäisen valvotun jälkeen??

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

+Hyvä mieli tänään, ei niin väsynyt olo kun eilen.
+Mies hoiti lapsen aamutoimet, sain nukkua pidempään. Kahvi oli valmiina kun nousin. :)

-Siivousta pitää jatkaa, pyykkiä karsea vuori!
-Hiivatulehdus vaivaa.

+ poika otti tänään viisi ensiaskelta ihan itse
+ aurinko paistaa

-vatsa kipeä.. lie menkat taas tulossa vaikka toista yritetään

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

+ 2 yötä menty YHDELLÄ syötöllä, tän ansiosta mieli kirkkaampi kuin kuukausiin :)
+ ristiäiset ovat kohta ja kaikki tän kesän juhlat on siinä (helmikuusta lähtien ollut synttäreitä jatkuvasti, 3 rippijuhlat, oman vauvan ristiäiset), sit alkaa syksystä uusi syndekausi :D
+ miehen talolle on kysyntää, sit jos se menis niin ai että tää elämä alkais olla aikalailla täydellistä!!!!! <3 Omaa puutarhaa odotellessa ja sisustushaaveita kontrolloidessa!

Miinuksia mahtui kahteen viikkoon niin paljon, että nyt ei edes löydy mitään negatiivista enkä kyllä ala koirien ja kissojen kanssa niitä etsimäänkään ettei Baby Blues - möröt palaa ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

+ Tyty kasvaa hienosti, vieläköhän uskaltais korvikkeen määrää vähentää

+Ihanainen taitava yrittää sylissä kovasti punkea istumaan ja auton kaukaloon laittaessa seistä tönöttäis jalat suorana

-Vaikea kantaa yhdellä kädellä enää sylissä saati vaa sujauttaa kaukaloon, kutale

+ Maha asukki potkuilee mukavasti
+ Kaunis ja lämmin ilma

- Närästää kaikki mitä suuhunsa laittaa
- Ala selkää juilii välillä

+Tärkeitä hankintoja saatu tehtyä. :)
+Uusi ihana tuuletin.
+Vointi ollut hyvä koko päivän vaikka on tosi kuuma.

-Kuumuus!
-Esikoisen uhmapäivä.

+ ristiäiset ohi! Jäi jopa haikea mieli vaikka ensin oli älytöntä stressiä ja kaikkea juhliin liittyen!! Nyt mietin, että koska nää meni paaaaljon paremmin kuin esikoisen ristiäiset, niin uskallan ehkä ottaa tulevaisuuden juhlissa enemmän riskejä kattauksen ja muun suhteen jatkossakin ja suunnitella ihan rohkeasti :)

+ energinen olo vaikka on hössöttänyt koko päivän!

+ huomenna shoppailua, oon niin ansainnut tän setin <3

Ei miinuksia :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

+ Reissun jälkeen kotosalla
+ Masu kasvaa vaikkei meinaa itse huomata aina ilman kunnollista tutkimista (se kun koko ajan kulkee mukana tuo maha)
+ Kerkesin nähdä miestäkin, ennen kuin paineli taas yöksi nevalle ...

- ... mutta ei kerennyt kauaa jutustella, kun lähti jo töihin
- Karmeat ilmavaivat (koko ajan) ja erityisesti tänään todella kipeä maha

+ Tänään ei ole tiedossa että ketään vieraita olisi tulossa vauvaa ihastelemaan!
+ Toivottavasti saan värjättyä ripset ja kulmat tänään

- Pitäis siivota mutta en jaksais, jäi viime yönä unet taas aika vähälle
- Neiti siis illalla/yöllä veti taas jotkut kauheet raivarit...

+ Turhaan olin huolissani raskauden aikana, että kuinka sitä pystyisi rakastamaan toista lasta yhtä paljon kuin ensimmäistä :Heartpink

+ Synnytyksessä ei tullut yhtään repeämiä eikä mitään tarvinnut leikata, joten fyysisesti olen hyvässä kunnossa ja hyvillä mielin voin alkaa jo lisäämään liikuntaa :)

+ Imetys on onnistunut hyvin ja matoa riittää.

+ Pienempi rakkauspakkaus on toistaiseksi ollut ihanan helppo :)

+ Isompi rakkauspakkaus on ottanut pikkusiskonsa hyvin vastaan :Heartpink

- Väsymys vähän painaa..

- Rinnat vähän painaa..

- Jonkun pitäisi siivota kämppä ja se "jonkun" olen valitettavasti minä :rolleyes:

+ Miehen tädin ja hänen vajaa 3-vuotiaan tyttärensä kanssa käytiin kävelyllä. Sai myös hieman purkaa sydäntä.

- Mies ei taas ole moneen päivään osoittanut mitään merkkejä siitä, että hän enää edes välittäisi tästä suhteesta ...
---- ... ja suoraan sanoen jo hieman mietityttää, onko tässä järkeä henkisesti paiskoa itseään pitkin seiniä, kun alkoholi on listalla numero 1 ja vasta toisena tullaan minä että tiitiäinen.

Pakko heti aamuun laittaa iso plussa:
+ Vau'kirjasta tilatut opukset tuli ja ei meinaa kehdata avata kun ovat niin uuden sileitä. (:

+ Ostin hienon, kalliin, uuden rintapumpun
+ Se tuli postissa tosi nopeasti
- Joku älykääpiö kesäsijainen jätti tilauksesta pois puolet tiivisteistä ja sen pumpun VIRTAPIUHAN
- Ei ehtinyt tulla virtapiuha postissa perjantaihin mennessä, tossa se pumppu sit nyt seisoo
+ Onpahan hyvä syy pitää parin päivän tauko pumppaamisesta, tyty kuitenkin ottaa tissin mielellään ni tuskin pari päivää dramaattisesti maitomäärää laskee :)

+ Rentoa oleilua miehen vanhempien tyttärien kanssa + pikkutypyn

- Mies on koko päivän pois
- Valvottiin taas eilen tosi myöhään neidin kanssa joka van huusi/känisi ja olisi halunnut asua tissillä
- En siis liikkunut koko iltana lähes mihinkään imetystuolista

++++ Tänään hain virtapiuhan tohon pumppuun ja voi pojat! Kahden tunnin pumppaussaldo 95ml!
+++ Huomenna mies hoitaa tyttöä päivän ja mie parkkeeraan persiini pumpun ääreen, kunnon tehosetit jos noi tissit tajuais et sitä maitoa oikeesti tarvitaan...

:excited001:excited001:excited001

Pumpuissa on kyl oikeesti huimia eroja!
Mä sain sairaalan sähköpumpulla tosi hyvin pumpattua, mutta kotona mulla on käsikäyttöinen Avent ja sen kanssa en saa/jaksa pumppailla läheskään niin paljoa maitoa...

Joo mä ostin tollaisen sairaalapumpun omaksi :oops:

Ekana oli aventin sähköpumppu joka väittää olevansa tutkimusten perusteella yhtä hyvä. Mut se on painava käyttää, vain yhdelle tissille ja ei sitä sit jaksanu ton toimimattoman rinnan kanssa edes käyttää kun on vauvan kanssa parempaakin tekemistä ku pumpata tissiä josta ei tule mitään vartti kahdeksan kertaa päivässä. Lisäks se hiersi nännipihan auki.

Sit oli amedan kotikäyttöön tarkoitettu pumppu, mutta käytettynä ostettu. Mukava käyttää, mut ikäloppu. Eikä tosiaan tarkoitettu vähäisen maitomäärän lisäämiseen vaan just vaan ylimääräisten maitojen pakkaseen pumppaamiseen kun maitoa jo tulee.

Ni menin ja ostin sen kahdeksansadan euron pömpelin, ameda eliten. Kun nyt näyttää et asun pumpun varressa ikuisesti ja toivoisin et lapsia tulee lisää ni en halua sitä vuokrata kuten ihmiset yleensä tekee. Kuukausierä on vähemmän kuin kuukausivuokra et jos kahden lapsen kanssa vuoden maitoa pumppaan ni se on selvää säästöä jo ostaa omaksi.

En kyl ihan heti kuvitellu et äitiyslomalla olevana opiskelijana käyttäisin kymmenesosan vuosituloistani johonki rintapumppuun.

Takaisin