Päivän plussat ja miinukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elmiina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
+ Nukuin oikein hyvin. :)
+ Oon ollut viimepäivinä tosi ahkera ja tehnyt kaikkea!
+ Limatulppa on alkanut irtoilla!

- Suussa maistunut rauta jo varmaan viikon. Yök!
- Ahkeruudesta huolimatta tuntuu, että ihan liikaa on vielä tekemistä.
- En tiedä jaksanko sittenkään vaivautua sinne keskusteluiltaan tänään...
- Miksei tää jo synny?

- nuha
- huono ilma (= plussaa, eikä ole lunta)
- väsyttääää

+ mutta ei ole enää ollut niin huono olo
+ vapaapäivä

-NUHA:
-Revähti sit selkä aivastaessa. Nyt se vasta yskiminen sattuu. Ja sohvalta ylösnousu. Ja vatsalihakset kipeenä.
-Nokka niin tukossa et se otrivin (jota ei ylipäänsä raskauden aikana juuri suositella) ei riitä ku pariks tuntia. Ei pysty omaa kuolaansa edes nielemään ku ei tuu korvausilmaa mistään.

+Mies sai hyvät lääkkeet sairaalasta ja on muutenkin parempaan päin.
+Ja oli ihana ja kävi kaupassa hakemassa sitruunamehua ja hunajaa. Niitä ja chilijauhetta ja omenaviinietikkaa menee samaan mukiin kuuman veden kanssa flunssajuomana.

+ Hyvä fiilis ja hyvät yöunet

- Tekis mieli jotain leivonnaista, kun katon tota Suomen paras leipomo
- Sain enemmän pissaa käsille kun purkkii, kun yritin PLV:n kotisettiä käyttää ( noh sain nyt kuitenkin putket täytettyä, joten ei kai se väliä...)

+ Uus ihana tukka!
+ huomenna kylpylään lilluun, jee!

- Ärsyttää miehen kaveri joka ei ikinä vastaa puhelimeen vaikka tietää varsin hyvin et tarvittas sen neuvoja yhes remppa hommassa, koska se on alan ammattilainen ja on lupautunut meitä auttamaan mut eipä ole paljon näkynyt.. ilmeisesti pitää niin kiirettä uuden tyttöystävän kans ettei kerkee ees yhteen kysymykseen vastata.. säälittävää..

- Lisäksi vielä karsee hedari, mitä on nyt ollu jonkun aikaa joka päivä!

+ Miehenkin pitäis ehtiä yöksi kotiin :)
+ Flunssa on ees vähän parempi, nyt otrivin auttaa jo 3-4 tuntia aiemman kahden sijaan ja vielä loppuajastakin pystyy nielemään

- Se revähtänyt selkä revähti vielä pahemmin ja molemmilta puolilta eli yskiminen tai ylipäänsä minkään tekeminen on aika tuskaista. Ei paljon panadol enää auta.

Eipä näissä päivissä taida suurempia eroja olla ennen kuin flunssa kunnolla taittuu...

+ jostain syystä hyvä mieli aamusta asti
+ mies siivos koko kodin, ihana <3
+ ei oo tehny mieli karkkia koko päivänä
+ sain ison kasan pyykkiä pestyä
+ kouluhommat sujuu pitkästä aikaa

- viimenen greippi jääkaapissa oli paha
- supistaa vaikka vaan makaan kotona
- haluisin hirveesti shoppailla, mutta ei oo yhtään rahaa :/

-kauheasti väsyttää ja päätä särkee

+vauvan viiden päivän ummetus päättyi, eli tavaraa vaippojen täydeltä
+kääretorttu jääkaapissa odottamassa maistamista
+paino laskenut taas ja tällä kertaa humpsahti 400g alas <3

+ Ihan mahtavia supistuksia ollut viimepäivinä!
+ Ystävänpäivä! Päätin yllättää kaverin hassulla kortilla, joka liittyy vain meidän kahden välisiin vitseihin ja odotan kovasti hänen reaktiota!
+ Pääsee myös hemmottelemaan vähän miestä! Huumorimielessä häntäkin! Ei olle kovin perinteisellä tavalla romanttisia. :)
+ Viikonloppu! Saa olla ihan kokonaisia päiviä miehen kanssa :love2

- Hmmm... vaihteeksi en keksikään mitään valitettavaa! :D

ReginaVeritas odotan innolla tota vaihetta raskaudessaettä osaan iloita noista supistuksista! Kyllä on ihmeellistä miten suhtautuminen vaivoihin muuttuu kun odotus etenee :D

Älä hymykuoppa muuta sano! :D Varsinkin, kun itsekin sain määräyksen ottaa rauhallisesti aluksi, kun tuli liikaa supistuksia liian aikaisin! Silloin niitä kyttäsi ihan eri syistä ja niitä inhosi. Nyt on vaan niin onnellinen ja innoissaan! :D Semmoinen olo (vielä toistaiseksi), että mitä pahemmalta tuntuu, sitä paremmalta tuntuu. :D

Ei se toisilla muutu mihinkään, varsinkin loppuvaiheessa usein oikein kirotaan näitä turhia supistuksia ku kärsimään vaan joutuu eikä silti oo synnytys alkanu :) ReginaVeritaksella nyt vaan muuten on noihin vaivoihinkin hyvä asenne...

Ite oon koko ajan kaikki vaivat ajatellu että ne vaan kuuluu raskauteen ja jännä et ennen kuin olin raskaana ni kaikki noi "yöllä herää siihen et jalat ei liiku ku lonkkiin sattuu niin paljon" jne. jutut oli ihan kamalia ja pelottavia ja eipä se nyt olekaan sit niin ihmeellistä kun niitä on. Ei juuri joudu "kärsimään" vaikka sattuukin ja on hankala olla, lähinnä oon yhä onnellinen siitä että oon raskaana ja jos nämä kivut nyt raskauteen kuuluu niin kunhan vauvalla asiat hyvin väliäkö sillä. Ei sillä valittamisella tee ku oman olonsa kurjaksi.

Innolla odotan miekin niitä viikkoja et supistuksien tulo on hyvä asia... Jos toi masuasukki ois oikein hätäinen ni 1,5kk enää, ens kuun loppuun, se ois hieno juttu :grin Paitsi pisimmillään tietty menee se 2,5kk. Vaikka olo on yleisesti ottaen hyvä ni alkaa oleminen olla hankalaa paitsi ton mahan takia ni tää kertynyt läski ja huono kunto alkaa ällöttää.

Ei se toisilla muutu mihinkään, varsinkin loppuvaiheessa usein oikein kirotaan näitä turhia supistuksia ku kärsimään vaan joutuu eikä silti oo synnytys alkanu :) ReginaVeritaksella nyt vaan muuten on noihin vaivoihinkin hyvä asenne....

Hah! Tuon kyllä tulostan kehyksiin seinälle ja osoitan sitä aina miehelle, kun se valittaa kun mä valitan! :D

+ystävänpäivä
+viikonloppu alkaa, ei tartte yksin kipuilla ja ikävystyä

-ei kunnon supistuksia tänään
-naamataulu kun pahimmassa teini-iässä hormonifinneineen, onneksi rypyt pelastaa teiniksi luulemiselta
-särkee käsiin ja jalkohin
-hajoan päiviin, aika matelee
-nukuin hädin tuskin ollenkaan viimeyönä

Yritin keksiä positiivisia puolia enemmän, mutta tänään negikset voittaa.

+ Nukuin melkein 11 tuntia!
+ Viikonloppu ja saa olla miehen kanssa :love7
+ Meinasin leipoa kaurakeksejä

- Mun hyvät supistukset katosi :(
- Jalat on ihan kamalan turvonneet ja kipeät
- Naamakin oli herätessä ihan kamalan näköinen, turvotuksesta

+32+0! Viiden viikon päästä jos lähtis tulemaan sais tulla jo :)
+Kävin kävelylläkin vaik o yhä flunssa, elämä voittaa.
+Iltapalaks irtokarkkia enkä ostanu mitää kauheeta säkkiä vaa (melkein) pysyin kohtuudessa.
+Perunamuusin jämät uppos saakelin kätevästi tonnikalamunakkaan joukkoon, kyllä mä oon ässä.
+Viime yö tuli nukuttua hyvin.

-Tänään sit ei uni taida vielä hetkeen tulla? No kohta pitää avata nenä ni jos sitten.
-Maha on ahtaan tuntuinen ja sen kävelyn aikana ku koko ajan kovetteli ni illal ei pystyny ees jalkoi venyttelemään ku kiristi, supisti ja sattui nii pirusti. Siks kai ei tullukaan se uni heti ku se siitä rentouttavasta iltavenyttelystä. Heräs vaa.

Ai niin, ISO plussa:
+Olin työttömyysajan ilmoituksessa rehellinen ja laitoin "sairaana" kaikille päiville neuvolalääkärin ja saikkulapun saamisen jälkeen. Ja siitä huolimatta tuo näytti laskevan kulukorvauksen mukaan. Olin varma, että ne ainakin menetän, yli sadan euron veroton tulo kuitenkin kyseessä. Ilahdutti hurjasti ja merkitsee tässä tilanteessa paljon :)

+ Nyt on vasta sunnuntai
+ Puuhaillaan ja siivoillaan miehen kanssa yhdessä

- Jalat ei meinaa kestää mitään
- Ahdistaa jo nyt huominen äitiyspolikäynti ja tiedän siitä, että yöunetkin varmaan menee...

+ Sain peruutusajan pelkopolille!
+ Vaaveli ei ole kasvanut mitenkään hälyttävän paljoa ja on oikein hyvän kokoinen
+ Synnytys voi lähteä käyntiin milloin vaan

- Pitää vieläkin käydä pelkopolilla, kun ahdistaa
- Jos ei lähde synnytys käyntiin viikon sisällä, on edessä käynnistys (se syy niihin pelkopolikäynteihin)

Takaisin