Joo tosi törkeää kohtelua on muut saanu, mulle kätilö sanoi kättärillä esikoisen synnytyksen jälkeen, että ei uskonut synnytyksen olevan käynnissä, kun näytin niin "hyvin" voivalta ja koska en pyytänyt puudutuksia, mä siis oon aina tiennyt että haluan synnyttää ilman puudutuksia (piikki kammo on niin paha) ja kummatkin lapset on luomuna tulleet, (pojan kanssa koitin ilokaasua, mutta aiheytti pahaa ooa joten jäi käyttämättä). Mutta onneks vasta synnytyksen jälkeen en tiedä miten oisin muuten reagoinut :D synnytyksessä avustava kätilö anto kätensä että voin puristaa sitä ja kun puristin ja huusin niin tää apu kätilö huus takas älä huuda mulla lähtee kuulo ja älä purista noin lujaa kun mua sattuu... pääkätilö oli muuten ihan mukava ja pyysi vielä anteeksi ettei uskonut synnytyksen olevan käynnissä, kuulemman harvinaista että ensisynnyttäjällä kestää alle 10h synnytys, mulla siis pojan kanssa meni 7h ja risat joista noin 3h olin.kättärillä. tytön.kanssa oli sit maailman ihanimmat kätilöt, otti sisään vaikka ei supistellut, kun sanlin vaan etten uskalla olla kotona kun jos synnytys alkaa ja en ehdikkään sairaalaan, pääsin sitte sairaalan johonki odotus huoneeseen odottelemaan ja tytön synnytys kesti sitten 1h, supistukset tuli 7min välein ja siinä kätilön ja opiskelijan kanssa samalla juteltiin niitä näitä oli eritin helppo ja kivuton synnytys vaikka luomu olikin, eli ei aina pidä paikkaansa tuokaan että "ei sairaalaan ennen kun supistukset 3min välein ,koska ei ole muuten käynnissä" luottakkaa kaikki itteenne ennemmin kun.kätilöön, ne kätilöt ei tunne sua eikä sun kroppaa, ne ei tiedä kuinka sä siedät kipua :) zemppiä kaikille tulevaan ja toivotaan et saadaan hyvät mukavat kätilöt ja päästään sinne missä itellä hyvä ja turvallinen olo ja valittakaa jos kätilö on epäoikeuden mukainen tai törkeä, kenenkään ei tartte kuunnella törkeyksiä :)