Pääkaupunkiseutulaiset huhtikuiset

Mä oon synnyttäny x2 kättärillä ja kolmas varmaan Jorvissa. Asun Vantaalla, joten automatkaa on kyllä Jorviin melko paljon. Mulla on Jorvista lasten päivystyspuolelta hyviä kokemuksia, niin jotenki se vaikuttaa siihen mielikuvaan että synnäripuoliki ois hyvä. Toivotaan ainakin niin.

Musta Jorvis oli ihana synnyttää. Mun mielestä kaikista vähiten "laitoksen" olonen mesta. Naikkaril olin osastolla ihan hirvee ankee ja kättäril olin tutustumassa raskausaikana.

Onpa kiva kuulla hyviä kokemuksia sieltä. Vahvistuu vain entisestään päätös synnyttää siellä.

Täällä myös pääkaupunkiseutulainen! Asutaan mieheni ja miehen 7- vuotiaan lapsen kanssa Vantaalla. Itse olen vasta hiljattain muuttanut tänne, tai onhan siitä jo 8kk:tta :D ensi viikolla olisi neuvola, nyt viikkoja 7+4. Ja tosiaan pitäisi päättää se synnäri sikseen, haluaisin enemmän kun paljon tietää kummastakin, Jorvista ja Naikkarista. Veljen sisko synnytti naikkarilla ja ainakin osasto oli melko ankea, tosin eikös siellä parhaillaan ole remontti, jospa saisivat viihtyisämmäksi :)

Naikkari on ollu ties kuinka pitkää rempassa ja varmaa menee vielä aikaa kun saavat valmiiksi.

Hmm eikös naikkari valmistunut nyt keväällä ? muistaakseni jjossain lehessä oli juttua ja jopa kuvia siitä ja uudesta teho osastosta ?

Musta Jorvis oli ihana synnyttää. Mun mielestä kaikista vähiten "laitoksen" olonen mesta. Naikkaril olin osastolla ihan hirvee ankee ja kättäril olin tutustumassa raskausaikana.

Tosi kiva kuulla! Luultavasti Jorvissa olis itellä.. :)

Joo syksyllä kiinnii, mut nyt toistaseks auki ja ainakin neuvolan täti oli sitä mieltä että laittaa kättärille lähetteen ultriin :)

Kaipas tää Vihtikin pääkaupunkiseutuun kuuluu :) Lohjalle synnyttämään jos siis sinne asti raskaus jatkuu :)

Mulla tuli pari päivää sitten ultra ajat ja nyt vasta tajusin katsoa missä ne on :D np-ultra on kättärillä ja rakenne ultra naikkarilla, aika hölmöä, no toisaalta näkeepäs sit vähän aitä naikkaria millanen paikka ja millasia hoitajia :D mites onko kellään tietoa kun kättäri menee kiinni siirtyykö kättäriltä kätilöt yms johonkin toiseen synnäriin ? Mä niin haluisin saman kätilön kun pikku neidillä oli, oli aivan ihana, niin positiivinen ja kannustava ja lopulta sanoin et mun pitäis mennä puhumaan synnytyspelkopotilaille :D

Mä synnytin esikoisen Hyvinkäällä, ja aion kyllä pikkukakkosenkin siellä synnyttää. Saavuttiin just vuoronvaihdon aikaan, joten kätilöt vaihtui lennosta, mut kaikki oli todella hyviä ja ammattitaitoisia! Myös osastolla hoitajat oli todella sydämellisiä ja ymmärtäväisiä.

Koko päivänä oli syntynyt vain 5 vauvaa, meijän tyttö päivän vika tulokas, joten saatiin todella henkilökohtaista palvelua ja koin että meihin keskityttiin (vaikka samaan aikaan olikin kiireellisempi hätäsektio, meitä ei "unohdettu")

Nykyään siellä on myös vesisynnytys-mahdollisuus.

Iso suositus Hyvinkäälle! En lähtis stadiin mistään hinnasta :)

täällä myös yksi pk-seutulainen, ensisynnyttäjä (toivotaan että tämä pysyy matkassa loppuun asti...!)
mulla on aina ollut vaikutelma, että Naistenklinikalla on paras ammattitaito ja erityissairaanhoidon kyvyt/välineet siinä tapauksessa, että jotain menee vikaan. käsittääkseni siksi komplikaatioista kärsivät ovat usein siellä synnyttämässä? en tiedä onko sairaaloiden välillä nykyään eroa vai ei, mutta itse melkoisena pelkääjänä haluaisin siksi naikkarille synnyttämään mieluummin kuin Jorviin (ja kättärihän on kai jo kiinni synnytysten osalta)

Täällä kans Helsingissä asuva, eikä synnytyssairaalasta ole vielä sen tarkempaa tietoa. Ilmeisesti se tulee olemaan naistenklinikka tai Jorvi. Ei kai minnekään Hyvinkäälle sentään lähetetä?

Ehdittiin käydä nt-ultra kättärillä, ja se oli samalla kätilön vika ultra siellä. Hän siirtyy kuulemma Jorviin ja kehui sen uusia tiloja! :) Rakenneultran aika on varattuna sitten jo naistenklininalle, mikä on toki kiva, niin ehtii tutustua siihenkin paikkaan.

Toki olisi kivempi mitä lähempänä synnäri on, mutta ei se Jorvikaan pahalta kuulosta. Toki näin etelähelsinkiläisenä ja autottomana naistenklinikka olisi paljon kätevämpi, jos joutuisi olemaan synnärillä jostain syystä pidempäänkin tms. Toivotavaan kuitenkin, että kaikki menee hyvin ja laatuhoitoa saa varmasti kummassakin paikassa! :)

Vaikka en huhtikuinen olekaan, käyn täällä toteamassa, että ihan turhaa on yrittää valita synnytyssairaala. Minut lähetettiin helmikuussa 2016 Helsingistä Hyvinkäälle synnyttämään, koska sekä Naikkari, Kättäri että Jorvi olivat kaikki sulussa. Kun kaikki huoneet ovat täynnä, ei vaihtoehtoja ole. Ei synnyttäjää voida käytävällekään laittaa synnyttämään, joten sitten pitää lähteä sellaiseen sairaalaan, jossa tilaa on. Ja sinne Hyvinkäälle piti itse järjestää kyyti, kyselin kyllä puhelinkätilöltä, miten sinne on tarkoitus päästä, ja vastaus oli, että ota taksi, ambulanssi ei kuljeta.

Vaikka en huhtikuinen olekaan, käyn täällä toteamassa, että ihan turhaa on yrittää valita synnytyssairaala. Minut lähetettiin helmikuussa 2016 Helsingistä Hyvinkäälle synnyttämään, koska sekä Naikkari, Kättäri että Jorvi olivat kaikki sulussa. Kun kaikki huoneet ovat täynnä, ei vaihtoehtoja ole. Ei synnyttäjää voida käytävällekään laittaa synnyttämään, joten sitten pitää lähteä sellaiseen sairaalaan, jossa tilaa on. Ja sinne Hyvinkäälle piti itse järjestää kyyti, kyselin kyllä puhelinkätilöltä, miten sinne on tarkoitus päästä, ja vastaus oli, että ota taksi, ambulanssi ei kuljeta.

Aika törkeää tommonen vastaus kätilöiltä... kyllä niitä ambulansseja saadaan, "pienemmässäkin" tarpeessa, mitäs sitte ku lapsi alkaa syntymään taksiin, ei taksi kuskit todennäkösesti osaa auttaa ja kaikki taksi kuskit ei suostu edes ottamaan synnytykseen menossa olevaa kyytiin juurikin sen takia ettei lähde syntymään...
Mä en aio kyllä lähteä mihinkään muualle ku naikkarille, tiiän että en ehdi mihinkään jorviin saatika hyvinkäälle asti, on hyvä jos naikkarillekkaan ehdin :D mä kyllä voin lähtee lapsen synnyttyä sit johonkin muualle mut synnytyksen saa naikkari hoitaa, vaikka sitten käytävällä :D mä en uskalla ottaa sitä riskiä että syntyy jonnekkin motarin varteen, ymmärrän kyllä että voi olla tukosta ja ruuhkaa, mutta myös sairaaloiden täytyy muistaa että on olemassa syöksysynnyttäjiä ja sitä synnytystä ja vauvaa ei voi pidätellä.
Mut toivottavasti sullaki vähän mukavampi puhelinkätilö tulevaisuudessa :)

Sekin on tosiaan sanottava, että puhelinkätilö viimeiseen asti väittää puhelimessa näkemättä synnyttäjää, ettei synnyttäjän tarvitse lähteä sairaalaan, ihan vaikka väittämällä, että "sinä et kuulosta siltä, että sinulla on synnytys käynnissä", kuten minulle sanottiin. Ja sairaalassa yrittävät viimeiseen asti potkia synnyttäjää takaisin kotiin odottamaan. Tosiasiassa synnyttäjän pitää kuunnella itseään ja lähteä sairaalaan juuri silloin kun tuntuu siltä, ja viis veisata tällaisesta kohtelusta. Minullekin sairaalassa sanottiin vielä 1,5 tuntia ennen lapsen syntymää käyrillä ollessani, että ei ole synnytys käynnissä, nämä ovat harjoitussupistuksia ja lapsi voi syntyä hyvin vasta viikonkin päästä. Tuossa vaiheessa sattui jo ihan kunnolla, mutta kivunlievitystä ei tullut, koska kätilön mielestä synnytys ei ollut käynnissä, ja sitten kun kätilökin vihdoin uskoi synnytyksen olevan käynnissä, ei kivunlievitystä enää ehtinytkään saada. Eli jos sattuu, vaatikaa kivunlievitystä, älkääkä uskoko lässytykseen siitä, ettei synnytys ole käynnissä. Tätä varten paikalla pitää olla puoliso tai muu tukihenkilö, koska tuossa vaiheessa ei itse enää pysty tappelemaan omien oikeuksiensa puolesta, koska kaikki energia ja keskittymiskyky menee kivun kanssa selviämiseen, vaan tukihenkilön on taisteltava sinulle kivunlievitykset.
Jälkikäteen kätilö sanoi, että hyvä kun olin Hyvinkäällä; Kättäri olisi lähettänyt minut kotiin vielä 1,5 tuntia ennen lapsen syntymää, koska Kättärillä ei pidetä sellaisia, joiden synnytys ei ole käynnissä.

Takaisin