Ovitrelle luteaalivaiheen tukena: milloin voi testata?

smoothie.

Luottohahmo langoilla
Helmikuiset 2021
Marraskuiset 2022
Mulla tässä kierrossa ovitrelle 20naksua muniksen irroitukseen plus sen jälkeen 3 päivän välein 1 naksu ovitrellea luteaalin tukemiseen (eli yhteensä tulee 4 pikkupistosta). Tänään siis irrotuksesta 10:s päivä, huomenna ja neljän päivän päästä tulee vielä viimmeset 1 naksua laittaa.

Ovitrellehan voi näkyä sen 10pv raskaustestissä mutta vaikuttavatkohan nuo yhdetkin naksut testituloksiin? o_O tästä en ole juurikaan löytänyt kokemuksia palstoilla, ehkä melko uusi käyttötapa..? Täällä ketään jolla ollut ovitrelle tukemassa ja miten/onko näkynyt raskaustesteissä ja kuinka herkkiä testejä olleet? En haluaisi saada esim dpo12-13 vääriä negatiivisia jos johtuvatkin vain ovitrellenaksusta ja toiveet kuitenkin nousee tappiin:grumpy: Niin ja tietty kiinnostaa myös lopputulos eli onko tärpännyt näistä? :)

Terveisin hätähousutestaaja:angelic:
 
Minä testasin joka päivä, siinä näki hyvin että nyt se haalenee pois, nyt on nega, ja nyt lähtee taas tummenemaan. Ja kyllä ne yhdetkin naksaukset todennäköisesti näkyvät, mutta se kuinka kauan ne näkyvät riippuu ihan ihmisestä.
 
Suski75 sinullako oli myös näitä 1 naksuja luteaalivaiheessa? Muistatko mikä dpo testit oli negaa ja mikä testin herkkyys?
 
Ei ollut, ja minulla on näkynyt Pregnyl ja Ovitrelle lyhyemmän aikaa kuin monella muulla, mutta toisaalta yksi toinenkin silloin kirjoitteli, että kolmen päivän päästä ei näkynyt koko piikillisestä mitään. Yksilöllistä siis, ja kannattaa itse testata ja katsoa miten se itsellä näkyy, koska muilla näkyy eri pituisen ajan.

Pregcheckin liuskat maksavat vain noin 2€ per kahden liuskan paketti, joten siinä ei paljon lompakko kevene, vaikka joka päivä testaa. Ja sitten näkee, onko viiva haalistumassa vai vahvistumassa.
 
Kuulisin vielä mielelläni muiden kokemuksia aiheesta, jos sellaisia on?

Aloitin myös nyt ite testaan tätä et miten 1 naksut näkyy testeissä päivä päivältä ja kun mennään kohti loppukierron päiviä. Ainakin löytää jotain kokemusta jos joku joskus etsii:) Eilen siis oletetusti dpo9 ja suuremmasta ovitrelle annoksesta 10 päivää. Rfsun 25 herkkään testiin tuli lähes heti kostuttuaan hailura viiva joka kuitenkin haaleni melko pian ja tuntui et 10min testin teosta, ja myöhemmin, näkyy juuri ja juuri tiristämällä viiva. Sitten laitoin päivälle määrätyn naksun ovitrellea. Tänään dpo10 ja aamulla pcn testiin eilistä näkyvämpi haamu ja näkyy myös kuivana. Tarkotus jatkaa joka pv testailua. Dpo12 tarkotus laittaa taas 1 naksu.
 
RFSU:n 25 liuskaan tulee monelle hailuroita, vaikka verikoe on nega. Eivät siis ole kaikkein luotettavimpia, kannattaa testata jollain muulla.
 
Hei!
Minulla oli tammikuisessa hoidossa irrotukseen 18 naksausta ovitrellea ja sitten juurikin noin että kolmen päivän välein 1 naksautus.

Kysyin lääkäriltä onko yhdellä naksautuksella vaikutusta raskaustestiin ja hän sanoi ettei ole.

Näillä tiedoilla jo varovasti onnittelisin sua :)

Itse tein ensimmäisen raskaustestin pp10 ja puhdas nega. Tämä hoito ei siis onnistunut.
 
Taikaa83, minkä klinikan lääkäri sinulle kertoi tuon? Itsekin siis kysyin lääkäriltä asiaa ja sanoi ettei tiedä. Tämä vähän ihmetytti koska kyseessä pitäisi olla Suomen parhaita klinikoita, Dextran lapsettomuusklinikka Helsingissä siis. Toki jokainen klinikka varmaan mainostaa samoin nykyisin :hilarious: vaikuttiko sulla muuten tuo ovitrelletuki kierron pituuteen jotenkin?
Mietin koska jos en ole raskaana niin en halua että kierto venyisi normaalista sillä muuten ensi kierto menee täysin harakoilla kun ovis tulee just kun oon matkoilla ilman miestä :nailbiting:

Itse en kyllä vielä uskalla iloita koska voi tosiaan olla, että hormoni poistuu ihmisillä vähän eri tahdissa ja noi testit tosiaan vasta dpo9 ja 10. Tänään dpo11 ja testi oli ehkä hieman haaleampi tai samanlainen haamu kuin eilen. Mutta toivottavasti taikaa83 oot oikeesa:angelic::angelic:
 
Dekstrassa olin minäkin( nyt jatketaan julkisella)

Ei vaikuttanut kierron pituuteen mitenkään.

Ei enää montaa päivää. Pidän sulle peukkuja pystyssä :)
 
Tulen tännekin kertomaan loppukierron testituloksia.
Niinkuin mainitsin aiemman niin dpo10-11 tuli hyvin haaleat haamut. Dpo12 ennen viimeistä ovitrellea pcn testi oli melkein nega, just tihrustamalla näky toinen viiva mut herkällä 10-testillä helposti nähtävä haalea viiva. No dpo13 vähän tummempi haamu pregcheckissä ja myös herkkään10 testiin haalea mutta näkyvä viiva. Dpo14 pregcheckiin taas haalea mutta mielestäni edellispäivää hieman tummempi viiva, joka sai toiveet nousemaan pilviin. Tänään "virallinen" testipäivä ja pc antoi taas tihrustamalla just ja just näkyvän haamun (tosin mies ei nähnyt, eilisen näki) eli haaleampi kuin eilen:sad001 tein myös cbn 10herkän testin ja odotin että viiva olisi siinä jo vahva nyt dpo15 jos olisin raskaana mutta haalean viivan antoi siihenkin. Se näkyy ihan helposti mutta tosiaan luulisi että olisi jo herkässä testissä paljon vahvempi näillä päivillä.
Oletan siis että viivat testeissä johtuu edelleen noista ovitrellenaksuista kun tänään selkeesti haaleampaa viivaa. Ehkä mulla ne poistuu tavanomaista hitaammin :confused: En siis usko että on tärpännyt ja odotan menkkoja alkavaksi koska vain :arghh:
 
Hei! Voisinko tässä ketjussa kysyä mielipidettänne, plussa vai ei...? Vähän taustaa. Olen 39-vuotias nainen, ja meillä on puolisoni kanssa 6,5 kk ikäinen lahjasoluilla aikaansaatu poika. Nyt olemme läpikäyneet toisen lahja-alkion siirron. Piinapäivät menossa siis. 5 päivän ikäisen pakastealkion siirto oli 17.5.19. Sain siirtopäivänä Pregnyl 5000 IU. Tänään siis 9. päivä alkionsiirron jälkeen. Huomenna ensimmäinen veritesti tulossa. Halusin kuitenkin vähän ennakkoajatusta ennen verikoetta, joten tein tänä aamuna kotitestin, clearbluella, ja sain kontrolliviivan vahvuisen toisen viivan testiin. En ole testaillut Pregnyliä pois, joten en voi olla aivan varma plussasta. Mutta voiko clearblue antaa noin vahvan viivan 9 päivää Pregnylin jälkeen vääränä positiivisena...?
Olisin todella kiitollinen näkmyksistänne!

Valitettavasti en onnistu linkittämään kuvaa testistä tähän, vaikka kuinka yritän...
 
Hei! Voisinko tässä ketjussa kysyä mielipidettänne, plussa vai ei...? Vähän taustaa. Olen 39-vuotias nainen, ja meillä on puolisoni kanssa 6,5 kk ikäinen lahjasoluilla aikaansaatu poika. Nyt olemme läpikäyneet toisen lahja-alkion siirron. Piinapäivät menossa siis. 5 päivän ikäisen pakastealkion siirto oli 17.5.19. Sain siirtopäivänä Pregnyl 5000 IU. Tänään siis 9. päivä alkionsiirron jälkeen. Huomenna ensimmäinen veritesti tulossa. Halusin kuitenkin vähän ennakkoajatusta ennen verikoetta, joten tein tänä aamuna kotitestin, clearbluella, ja sain kontrolliviivan vahvuisen toisen viivan testiin. En ole testaillut Pregnyliä pois, joten en voi olla aivan varma plussasta. Mutta voiko clearblue antaa noin vahvan viivan 9 päivää Pregnylin jälkeen vääränä positiivisena...?
Olisin todella kiitollinen näkmyksistänne!

Valitettavasti en onnistu linkittämään kuvaa testistä tähän, vaikka kuinka yritän...
En osaa sanoa kuinka vahvoja viivoja Pregnyl antaa, kuulostaa minusta enemmän plussalta mutta ei voi tietää! Toivotaan parasta!
 
Minulla 5000 IU Pregnyl oli hävinnyt kokonaan jo 7 päivän kuluttua piikityksestä, mutta tosiaan riippuu ihan ihmisestä kuinka nopeasti nuo katoavat. Uskoisin kyllä tuloksesi plussaksi.
 
Kiitos jo vastanneille! Tosiaan viiva on todella vahva, ihan samanlainen kuin kontrolliviiva ( ja niitä viivanpaikkoja ja haaleita viivoja on kyllä tullut testailtua aiemmin negoihin päättyneissä hoidoissa ja sitten viime vuonna ihan oikeaa plussaa metsästellessä...). Huomenna aamulla testaan vielä kotona, näkee sitten onko viiva haalistumassa vai vahva edelleen. Ei vaan oikein uskalla toivoa, että olisi kerrasta onnistunut... Yksi blastokysti enää pakkasessa...
 
Hei kyselisin teiltä, jotka olette saaneet tuon Ovitrellen loppukierron tueksi, että miten olette lääkettä säilyttäneet ja oletteko pistäneet samalla neulalla vai saitteko useamman neulan mukaan?

En tosiaan saanut mitään ohjeita tähän tuolta hoitavalta taholta.
 
Pitää säilyttää jääkaapissa ja jos sun on tarkotus pistää useemmin ku kerran nii hoitotaholta pitäs saada uudet neulat.
 
Kiitos nopeasta vastauksesta. Saisikohan niitä apteekista haettua? Gonal f neulat ei taida olla sopivia tuohon ovitrelleen?
 
Takaisin
Top