Oulun seudun odottajat

JMT

Asioista perillä oleva
Toukokuunmammat 2015
Maalismammat 2018
Meitä tais olla täällä Oulun ympäristössäkin muutama odottaja niin voisi olla ihan kiva keskustella "paikallisten" kanssa ja miksei reffatakin livenä jossain vaiheessa :) Siis kun ollaan kerta Pohjois-Suomessa niin ohan tää seutu-haitari aika laaja, että jos n.200km säteellä? :wink
 
Eli onkos meitä paljonkin tällä alueella? :)
 
Järkätäänkö jotain miittinkiä johonkin aikaan? Vaikka kun äippälomat alkaa? :)
 
Joo. Olis kyllä kiva. Yks hyvä syy lisää oottaa "lomaa"
 
Miten teillä alkaa äippälomat? Vois harkita jos vähän aikasemminkin?
 
Veikkaan kyllä että joudun saikulle vähän aiemmin
 
Mulla alkas 21.4 ja epäilen kans et saikkua voi tulla aikasemmin, miten olis tammikuun loppuun/helmikuulle miittiä?
 
Voi mahtavaa että on tämmönenkin, on ihan menny ohi multa! :) Joo siis Oulussa asun myös 30 vuotias minä ja ehottomasti olis mukava tavata muitakin toukokuun odottavia. Itsellä menossa nyt 21+1 viikko ja laskettu aika on 22.5. Äippäloma alkaa varmaan 13.4. mutta pidän ehkä kesäloman tai osan siitä ennen sitä tai sitten jään saikulle kun tuo 8-13 tunnin päivittäinen keittiön vuoropäällikön työ meinaa olla aika haasteellista kun pitää nostella, kanniskella yms painavia asioita ja toki jalkojen päällä oleminen koko päivän väsyttää myös selkää ja kasvavaa vatsaa. :/
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
hei onko teillä aiempia kokemuksia kellään oysistä, millastakohan siellä on synnyttää? kun aiemmat on tullu naistenklinikalla, ja ekaa kertaa pitäis mennä oysiin, eikä kuulemma sinne järjestetä ees tutustumista :sad001
 
Mulla kans toi oys mietityttää ku saisin kyllä valita oulaskankaankin jos haluaisin, mutta vielä oon kallistunut oys:sin kannalle... pitää vielä funtsia ku oulaskankaalla sais käydä tutustumassa etukäteen niin olis kyllä se kiva
 
Jos olisi lyhyempi matka, menisin Oulaskankaalle jo siksi, että siellä saa tehdä vesisynnytyksen. Luulen, että se olisi mulle aivan parasta kivunlievitystä. :)

OYSissä synnytin esikoisen, eikä moittimista oikeestaan. Mulla oli ihana kätilö sen suurimman osan ajasta, tultiin hyvin toimeen keskenämme. Ainoa miinus on, että siellä on vain kaksi ammetta, eikä niissäkään saa olla ruuhka-aikana. Mun ykköskivunlievitystoive oli amme, enkä sinne päässyt. Ja syynä muistaakseni se, että olin liikaa auki mennäkseni ammeeseen enää.

Kolkkohan se huone oli, ikkunaton. Mutta kun alkoi tapahtua, niin eipä siinä enää paljoa kiinnostanut missä sitä oli. :grin

OYSiin ei tosiaan pääse tutustumaan, valitettavasti. Mun huoneessa oli keinutuoli, jumppapallo ja muuta sälää. Ja lisää varmasti olis tuotu, jos olisin tarvinnut/tahtonut.
Synnytyksen jälkeen mut kuskattiin pyörätuolilla osastolle. Osastolla viihtyminenhän riippuu pitkälti siitäkin, ketä sun kanssa on samassa huoneessa. Meitä oli kolme naista, joista vieruskaverin kanssa tutustuttiin siinä ja ollaan edelleenkin yhteyksissä. :) Eihän se herkkua ole, mutta mulla oli tosi turvallinen olla siellä ne ekat päivät, kun oli itsekin niin järkyttävän kipeä imukupin ja epparin jäljiltä. Plus tietenkin tytön vointi tärkein, sinivalohoidot yms seurannat ammattimaisessa käsittelyssä. En voi moittia!

Ainoa mitä voin moittia oli kyllä se vastaanottava kätilö, kun menimme sitten ensimmäisen näytin ja kotonaolon jälkeen uudelleen näytille. Hän oli ehkäpä uskovainen, vanhempi rouvashenkilö. Naama norsuveeitulla ja elämäänsä kyllästynyt. Olin melko kipeä, ja kun hän kysyi haluanko suolihuuhtelun (joo, ei kaunista luettavaa) ja vastasin myöntävästi, hän taisi ikään kuin huokaista tyyliin "hohhoijaa, taas". Eikös se ole kätilöllekin mukavampi työskennellä synnyttävän kanssa, kun sitä tavaraa tulis ees jostakin tuutista vähemmän..?

Mutta siitä tapaamisesta.

Kerranhan me ehdittiin joidenkin kanssa nähdä, mutta toinen kerta oli jo suunnitteilla! :) Missä ja milloin? Mulle passaa parhaiten ke-su, sillä ma ja ti ollaan tytön kanssa kotosalla kaksisteen. Liikkumaan pääsen yksin tai no tytönkin kanssa melko hyvin, kunhan ajoissa tiedän milloin. Tulen kuitenkin mieluiten yksin, koska tuo meidän neitokainen on sen verran reipas kaveri, etten kovin montaa hetkeä voi keskittyä muuhun kuin siihen, että missä se on jo telomassa itseään..
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Mä synnytin esikoisen Oulaskankaalla ja se on ihana paikka :) suosittelen. Voisin mennä myös Kokkolaan tai Oysiin mut ehdottomasti Oulaskankaalle taas. Semmonen lämminhenkinen paikka, mukavat hoitajat, pienehkö yksikkö. Jääkaapissa kaalinlehtiä kipeille tisseille, amme synnyttäjille jne, semmonen ei-kliininen meininki. Ja hyvin hoitu myös yllättävä kiiresektio.
 
On muuten OYSissakin kaalinlehtiä ja luumuja päivähuoneessa tarjolla jatkuvasti. :) Tissikumit, tutit, rasvat yms. sai mukaan kotiin.
 
Moi! :) Nyt vasta löysin tämän ketjun. Täällä yksi oululainen esikoisen odottaja (huomenna tulee 29 raskausviikkoa täyteen, eli LA 28.5.). Olen 30-vuotias ja näillänäkymin yksin odottaja, vaikka "isukin" kans ollaan tunnettu muutama vuosi...sukset tuppaa menemään ristiin vaan jos yhessä enää koitetaan olla. Mutta jospa jotenkuten sopu säilyisi sit tämän lapsen vanhempina erillään.. Onhan tää raskausaika vähän yksinäistä (ja myrskyistäkin) ollut välillä! Mutta lyhyt aika toukokuuhun kun elämä taas muuttuu ja paljon...hui! :)
 
Tervetuloa mukaan Päivi-Johanna! :) Miekin olen esikoista odottava 30-vuotias Oululainen. Perjantaina tulee 30 viikkoa täyteen ja ihan kummastuttaa mihin tämä aika on menny. Vaikka joka päivä onkin monennäköistä raskausvaivaa eikä päivät tunnu menevän aina niin nopeasti. Jäin tällä viikolla talvilomalle ja ensi viikosta sitten kesäloma pois alta ennen äitiyslomaa. En olis kyllä jaksanut töissä yhtään pitempään olla jalkojen päällä. :D Nyt on ollut ihanaa, kun on saanut syötyä säännöllisemmin ja terveellisemmin ja juotua enemmän vettä. Ja on ehtinyt katsoa hyviä ohjelmiakin tietty. :wink

Joko teille on annettu perhevalmennukseen aika? Me ei olla saatu vielä virallista kutsua mutta neuvolasta saattin jo päivämäärät tietoon eli 14.4. ja 16.4. Jospa alkais täytteleen tuota ipana-kaavaketta tässä kun on ilta hyvin aikaa.
 
Teretulemasta! Meillä onkin sitten Päivi-Johanna laskettu aika samana päivänä, tiiä vaikka ollaan yhtäaikaa OYS:ssa synnyttämässä :D
 
Takaisin
Top