Oulun seudun odottajat

Kiitos Elli ja JMT! :)
Mulla oli muuten aluksi omien laskujeni mukaan LA tuo 22.5., mut np-ultrassa sit siirrettiinkin tuohon 28.5. (eli joo, voidaanpa olla sit vaikka huonetovereita OYS:sissa, JMT! :D).
Kyllähän tää aika on mennyt nopeaa, varsinkin mun mielestä tuosta tammikuun alusta tuntuu olevan vaan muutama sekunti... :) Se alku oli pahoinvointeineen vähän pidemmän tuntuista, mut kun siitä pääsi niin on kyllä tosiaan menneet kuukaudet lujaa, ja vatsakin tullut kunnon kummuksi eteen. Viimeinen kolmannes siis aluillaan, ja välillä olo onkin jo sen mukainen ähky. :)
Mites teillä muilla on tää loppuodotus lähtenyt käyntiin? Ilmeisesti alkaa tosiaan jo muillakin olla himpun verran tukalaa? Toivottavasti ei kauhean tukalaksi kävisi olo!
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
No ei tää vielä paha, mä luulen että tässä vielä tulee tukala olo ihan varmasti :)
 
Joo, jännittää ajatella kuinka paljon tässä vielä paisutaan...:D Että millaiset olot on sit viimeisillä viikoilla! Onneks ei tarvii kuitenkaan pahimpia kesähelteitä viettää viimeisillään. :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Sepä se, toivottavasti ei mitään ennätyshelteitä puske päälle tonne toukokuulle kuitenkaan, voi olla aika epätoivonen olo siinä vaiheessa :D
 
Haha, mäkin mietin että toivottavasti tänä vuonna ei tuu niitä alustavia kesähelteitä toukokuun lopulla, kun niitä kuitenkin joinain vuosina on tullut täälläpäin. :D Sehän se vasta sit ois tukalaa! Onneksi kuitenkin talvi on ollut tosi lauha, on ollu kivempi käydä ulkoilemassa/kävelyillä, niin ei oo ihan täysin rapistunut kunto tän raskauden aikana. :)
 
Mulla tosin tuntuu että olo on nyt välillä jo aika tukala. :D Varsinki sillon, kun laittaa vaikka sukkia tai housuja jalkaan niin saattaa suusta päästä jotain pientä ähinää kun ei meinaa saada/yltää. Eli voi olla etten käytä juurikaan toukokuussa sukkia. :wink Neuvolassa tosin sanottii että mulla on herkästi supisteleva kohtu ja sen oon kyllä huomannu. Kunnon pinkeä pallovatta kokoajan ja kaksiota imuroidessaki joutuu pitämään tauon välissä...jos ei supistelujen takia niin vessatauko ainaki. :) No onneks on vauvalle jo aikalailla kaikki hommattuna ja laitettuna niin voi lomailla ja levätä rauhassa jos on huonompi päivä.
 
Kyllä toi ähinä ja puhina on tuttuja täälläkin, mies joutu tässä yks päivä sitomaan kengät kun ähisten ja puhisten oli maha tiellä ihan kunnolla. Tais just sillon supistaa kun ei yksinkertasesti pysytyny kumartumaan sen vertaa että olis saanu ne kengät kiinni kun muuten menee vielä aika hyvin :D
 
Mie toin just eilen eteiseen jakkaran niin saan nostettua jalan siihen päälle ja kengät kiinni. Sunnuntaina lakkasin varpaankynnet..tai no siis pottuvarpaankynnen, kun olin ensin väännellyt itteäni eri asentoihin ja miettiny miten se parhaiten onnistuis. Sitten jouduin luovuttaan ja mies lakkas loput, vaikka ei ollu asiasta niin kovin innoissaan ku mie :D
 
Mä pystyn vielä leikkaamaan pottuvarpaan kynnet.. :D Alkaahan tuo vatsa jo kivasti olla tiellä ja kenkien laitto on suoritus.
Välillä jostain syystä tukalahko olo helpottaa hitaalla kävelyllä (jos ei just ole syönyt siis :)), ehkä sit auttaa turvotukseen sen ajan tuo raitis ilma ainakin. Onhan tätä ruhoa jo outo kannatella verrattuna aiempaan, mut jos ei liian lujaa käppäile niin vielä onnistuu. Onhan tää kuitenkin tosi iso ja nopia muutos, niin ei ihme jos meinaa pysyä kovin hyvin ittensä perässä.. :)
 
Mullakin onnistu vielä varpaiden kynsien leikkaus, mut en ees yrittäis alkaa niitä lakkaamaan :D Kahtelin tossa tänään peilistä et ihan ku ois maha taas pienempi, kaippa beibe kääntyny taas mahassa jotenki eri päin, kun joinakin päivinä on selkeesti isomman näkönen kuin toisina, tai sitten vaan toisinaan turvottaa :)
 
Mulla myös välillä näyttää että eihän tää vatsa oo vielä yhtään iso...! ...ja välillä taas että voiko se vielä tästä paljonkin paisua. :') Varmaan joo turvotus tekee sitä osittain.
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
auts, pitäiskin lakata varpaankynnet..! se on kyl tuskaa :D

hei, laitetaanko sitte tähän ketjuun ku mennään sairaalaan, tai et ois kiva tietää jos sattuiskin oleen yhtäaikaa siellä?!

..en lukenu, et oliko tästä jo puhetta?
 
Käyn harvemmin tällä puolen lueskelemassa, mutta täällä ollaan. :) Tuhisijaähisijä. Masussa navanympärys jo 121/122cm ja kasvaa vaan. :nailbiting:

Mulla laskettu tosiaan 10.5., mutta luultavasti ja toivottavasti jo vapun tienoilla olisimme laitoksella. :)
 
Mamsi, mulla LA 23.5., mutta toivon kans et jo viikkoa paria aiemmin pääsis hommiin..:)
 
Satuvee, mulla on LA 22.5. :) Siskolla syntyi molemmat lapset viikolla 38 ja miekin elättelen toiveita, ettei menis kovin pitkälle. :D Kävin reilu viikko sitten ekan kerran Oulun imetystukiryhmässä, kun aiheena oli kantovälineet imetyksen tukena ja aihe oli kiinnostava. Ja kyllä kannatti! Siellä on seuraava odottavien ilta ma 4.5. ja ajattelin ehdottomasti mennä sinne, jos vain olen vielä yhdessä koossa. Tulkaahan tekin. Ja varmaan 20.4. tapaamiseen menen kanssa, ihan vaan varalta ja samalla tutustuu vähän uusiin äiteihin. :)

Tuossa on vielä linkki missä näkyy kevään aiheita

https://www.facebook.com/2687958664...0.1427461978./965120283517606/?type=3&theater
 
Elli84, no onpa lähekkäin!! mulla kun on jo kolmas tulossa, niin en käy missään valmennuksissa :) mut hyvältä kuulostaa, että on ollu hyödyllisiä! mulla synty edellinen 38+jotain, eli kunpa nytkin.. tosin sillon oli muutto päällä, pitäis keksiä nytkin jotain ressiä..:D

mä itseasiassa päätin just, etten enää käy missään muualla kun tyyliin neuvolassa, kun on koko ajan jotenkin niin kauhee olo, ja alkaa huippaan ja sattuun jo kauppareissulla. puunaan sitten kotona liikunnan puitteissa :D mulla on myös niin iso painonnousu ja turvotus, ettei mahdu ees raskausvaatteet päälle, ja niin paha akne, etten oikeesti haluu ulos. en oo värjänny hiuksiakaan, aattelin et vedetään sit synnytyksen jälkeen kunnon muodonmuutos, kuntokuuri ja make-overit :)
 
hei muuten, haluisin teiänkin kanssa jakaa tän, että meidän kämpästä ja mun blogista (www.thisstoryline.wordpress.com) oli tänään juttu Kalevan Koti-liitteessä :)! ettå kelle se nyt sitte tulee..ja blogissa on kaikenlaista lasten kanssa elämisestä ja sisustamisesta, ja kohta varmaan vauvajutuistakin, ja kesällä kuntoilusta yms.. Menee aina nää kiinnostuksen kohteet vähän kausittain!
 
Mites teillä menee? Vieläkö me ehdittäis näkemään ennen kun poksutaan? :D Tuolla Oulun imetystukiryhmässä on odottajien ilta ma 4.5. mie ajattelin sinne ainakin suunnata jos vaan yhdessä kasassa olen sillon. Huomena tulee 36 viikkoa täyteen ja alkaa olemaan olo jo aika tosi tuskainen ja iso.. Ei edes miehen takit mene vattan kohdalta kiinni. :D
 
Takaisin
Top