Oulun seudun odottajat

Onnea onnea teille! :Heartred Mie vieläkin kärvistelen kotona. Suppareita on nyt tullu kolme päivää 10-7 min välein mutta ei näytä siitä tiheentyvän. :sad001 aamuyöllä aina alkanu neljän aikaan kiihtymään mutta vähenee illalla kymmenen aikaan. Rasittavaa touhua tämmönen odottelu. Ei auta siivous, kävely yms pystyasennot vauhdittamaan suppareita. Mie heitin jo tänään "hanskat tiskiin" ja ajattelen että kattelaan ens viikolla sitte uusiks synnärille lähtöä. :D Elättelen siis toiveita tällä ajatuksella ku monesti on saanu asiat rullaamaan sillä ettei enää niistä niin välitä. :p
 
Ei kait täällä vielä merkkiäkään synnytyksestä eli "hyvällä" tuurilla vajaan kolmen viikon päästä käynnistämässä....
 
mulla kävi niin, et aamulla alko suoraan kipeet supparit, kuten aina, nukkuminen on käynnistäny synnytyksen. klo 10 heräsin parin tunnin unien jälkeen, ihmettelin et onpa mulla nyt huono kivunsietokyky ku sattuu niin paljon. mies lähti viä päiväkodille tekeen lasten vasusuunnitelmia, ja kun se tuli kotiin 13.30 ni pyysin viemään eka mut synnärille OYSiin ja sit vasta lapset. se käytävä sinne osastolle oli hirvee!!

olinkin jo 5 cm auki, ja vaatteiden vaihdon jälkeen 7 cm! sain heti kohdunkaulapuudutteen ja sit spinaalin, ja suosittelen!! en tuntenu MITÄÄN kipuja enää!! sit kykin kontallani sängyllä ihan tylsistyneenä, ja yhtäkkiä olinki 10 cm auki. ponnistamista oli vaikee tuntee, mut mä vaan työnsin ja tulihan se vauva sieltä. olin ihan epäuskonen miten kivutonta se oli!! no pään tulo tietty sattu sen 30 sek. kätilöharjottelija oli vähän ärsyttävä ku se kannusti liikaa ja tunki suihkuun.

siitä alko ongelmat, miehen piti lähtee kotiin, ei saatu perhehuonetta ja mä olin tosi väsyny. aina ku sain unen päästä kii ni joku ääliö tunki huoneeseen esittäytymään tms turhaa, ja sitte hirveen enpaattisesti et "koita saada nukuttua". ekan yön ja aamun itkin, kunnes ne päästi meiät perhehuoneeseen. sitte otin unilääkkeen ja nukuin ku mies hoiti vauvaa!!! sanoin vielä että älkää tulko kysymään mitään, ja jos pitää tutkia niin tehkää se nyt. ois pitäny heti alussa sanoo että ei saa tulla ku vauvan kokeita ottamaan.

on tää OYS kyllä liian täynnä ja huonossa kunnossa, vessat tosi epäergonomisia yms. hyvä et tulee uus sairaala. kätilöt ollu tosi kivoja lukuunottamatta yhtä joka oli just vuorossa ekana yönä, ei auttanu mitenkään vaikka pyysin, ei antanu lääkettä yms. ja näki et olin ihan hajalla. ja sit jatkuva turha herättäminen on pyllystä.

hyvä fiilis jäi synnytyksestä, henkilökunnasta ja siitä et ne otti mut vakavasti ja saatiin perhehuone ennenku lähti täys masis päälle. mulla siis synn.jälk.masennus paha viimeks.
 
Mulla ihan sama homma. Muuten oli kivoja kätilöt paitsi yököt
 
Mulla taas ainakin osastolla 11 yökkö oli ihan ehottomasti kaikkein paras kätilö, sitten 13 osastolla kyllä oli ihan jees kätilöt muutenki.
 
Mites muuten kaikilla lähteny arki rullaamaan?
 
Voi mahoton ku aika menee nopeasti tuon pienen tuhusian kanssa! Hokasin etten oo täällä foorumilla käyny edes kahteen kuukauteen :sad001 Aina jotaki muuta puuhaa ja sillon ku ois aikaa niin aina kone jossain toisella puolella sohvaa ja vauva just nukahtanu rinnalle eikä raski ihan heti siirtää kun reppana monesti herää siihen. Mutta siis ke 27.5. klo 18.32 synty meidän poika. 52 cm ja 3910 g. melkeen 16 tuntia kesti synnytys mutta ponnistusvaihe onneks vaan 18 min. Kahdelta yöllä (just kun olin vihdoin laittamassa nukkumaan) alko heti tosi kipiät ja napakat supistukset ja neljältä oltiinki jo synnärilla ku supisteli 4 min välein, autossa 2-3 min välein. Tokihan ne laantu synnärillä sitte 5-7 minuuttiin useammaksi tunniksi mutta onneks päästiin synnytyssaliin jo siitä melkeen heti eikä tarvinu enää kotiin lähtee. TENS laitteella pärjäsin ekan 8-9 tuntia mutta sitte halusin epiduraalin. Mut halusin silleen että pystyn käymään vessassa ja liikkumaan ettei kokonaan tunto lähe jaloista. Aika hyvin se vei pahimman kivun supistuksilta mutta ei se kyllä sitä peineen tunnetta vieny ku vauvan pää paino ja oli koko synnärillä olon jo niin matalalla.

Mulle sattu onneks kaikki kätilöt olemaan tosi mukavia, paitsi ne kaks noin 50 vuotiasta, jotka oli vähän tylyjä/työhönsä tympääntyneitä, mutta onneks ne kävi molemmat vaan kerran mun huoneessa. Me saatiin onneks perhehuone, tosin se oli tehty kahden hengen huoneesta eli käytännössä siellä oli kaks sänkyä ja kello seinällä :D toki vessa/suihku ja vauvanhoitotaso oli kans. Mut ku näin että joilain oli nojatuolia yms siellä perhehuoneessa. En ees muista kummalla osastolla olin, kyllä se mulle sanottiin kun mua heräämöstä sinne kärrättiin mutta enhän mie muista. :) Kuitenki siinä vieripolin vieressä oltiin, huone 5 :) Sain komiat repeämät kun poika tuli rytinällä ja tunki jossain vaiheessa nyrkki edellä ulos. Tikattiin vähän ssynnytyssalissa ja sitte yli kolmen tunnin odottelun jälkeen vielä leikkaussalissa paremmilla puudutteilla ja valossa. Oltiin yhteensä viis päivää synnärillä, päästiin siis su iltapäivästä. Yks ylimääränen päivä seurattiin pojan bilirubiiniarvoja ja tiistaina käytiinki sitte hakemassa kotiin sinivalolaite vuorokaudeksi.

meinaatteko alkaa käymään jossain kerhoissa? Mua kiinnostaa ainaki muskari ja esikkokerho. tosin en oo vielä ottanu selvää missä ne on ja millon alkaa yms. :D
 
Takaisin
Top