Oulun seudun odottajat

Hyvin menee :) voi olla ettei kyllä jaksa ajella enää ylimäärästä ouluun kun ainakin ittellä vaihtelee vireystila päivittäin. Välillä väsyttää ihan sikana, toisinaan jaksas vaikka mitä :)
 
mä en suostu tosiaan käymään missään ennenku vauva on ulkona ja pystyn istuun ja käveleen ja pukemaan ylleni muutakin ku teltan :D
 
Päivittäinen olotila ja vireys vaihtelee kyllä aika hurjasti. Joskus on virtaa vaikka kuin ja toisena päivänä ei meinaa sängystä päästä ylös. Tai jos pitää kaupassa käydä niin loppupäivänä ei jaksa tehdä sitten enää mitään, eikä ees voi kun supistelee niin komiasti. Olis kyllä huippua jos kaikki päästäis viettämään äitienpäivää jo uusien pienokaisten kanssa eikä tarvis kärvistellä mahojen ja olojen kans kovin pitkään. :)
 
Sairaalassa myös.

Voin ihan Oulu-cityläisille onneksi kertoa että mitä lähempää sairaalaa olette sitä varmemmin saatte perhehuoneen. Täällä ei tosiaan ole väliä kuinka kaukaa tulee tai monesko synnytys kyseessä,ja kaikki mitä luvataan niin mikään ei päde.
"Pientä" kädenvääntöä vuorokaudenajan hormoni- ja tunnemyrskyssä teki lopulta tehtävänsä. Ainut mihin täällä oon tyytyväinen niin lastenosasto sekä heräämön henkilökunta.

Toivottavasti teillä muilla menee asiat paremmin,siihen ei paljoa vaadita mutta kuitenki.
Ja ennenkaikkea että ensisynnyttäjille jäisi hyviä mieleenpainuvia muistoja :)
Nyt alan kääntämään tämän valituksen unen puolelle nii jospa asiat aamulla näyttäisi paremmalta o_O

Tsemppiä ja jaksamisia loppuaikaan! :Heartred
 
onnea ikuinen odottaja :)!! kun toivut, niin kuulen mielellään lisää et mikä kaikki meni pieleen, mulla itellä oli aika traumaattinen ensisynnytys..oulussa synnyttäminen jännittää, vaikka kolmas jo tulossa.
 
Ikuinen_odottaja meikää kans kiinnostaa et miten meni OYS:ssa kun kans kauempaa tulossa.... Toivottavasti kuitenkin muuten ihan hyvin siellä menny
 
Mähän jouduin kanssa yllättäen Oysiin, siirryttiin pojun hengitysvaikeuksien takia jo 2h synnytyksestä Oulaskankaalta. Oli se Oysin meno vähän semmosta kiireistä ja laitosmaisempaa kuin pikkusessa aluesairaalassa, en oikeen tykännyt. Muakaan ei tutkittu kuin vasta kotiutuspäivänä, jollon ekaa kertaa sain pyytämättä kipulääkettä kun näkivät mun alakerran. :dead: pojuakin sai imettää aina vaan 10 minuuttia ja sitten tuttipullo suuhun.. noh, osastolla on varmasti syynsä tähän. Mut henkilökunta oli kivaa :) itelle oli ylläri ettei synnyttäneille ollu minkään sortin verkkorintaliivejä tarjolla, Oulaskankaalla on.

Onneks ollaan kotona.
 
anime: mikä toi imetyssääntely nyt siis oli? kai sä pyytämällä sait kuitenkin lääkettä?
 
Siis mitä ihmettä! 10 minuuttia sait vaan imettää ja sitte laitettiin pullo suuhun vauvalle!?! :sad001 Saitko kuitenkin pitää vauvaa ihokontaktissa niin paljon kuin halusit? Kylläpä rupes raivostuttaan jos siellä joutuu vääntään kättä ja tappeleen semmosesta asiasta että saa pitää omaa lastaan rinnalla niin pitkään kun tahtoo. No pitää yrittää olla vaativa ja hankala "asiakas" sitten jos ei muu auta..
 
Menen oussiin nyt seittämättä kertaa synnyttämään ja olen aina saanut ihanaa kohtelua...Aina on annettu olla pieni vierihoidossa ja lääkettä saanu aina kun pyytänyt...Jopa huoneen siirronkin sain ja telkkarin huoneeseen kun mies pyyti :D Kummastuittaa jos nyt on alettu säännöstelee syöttöjä :eek:
 
Siis mulla oli varmasti tilanne eri kun vauva joutu teholle ja siitä vuorokauden perästä osastolle, ei oltu siis normaalilla synnyttäneiden osastolla. Sain olla vauvan luona niin paljon kuin halusin ja pitää sylissä, ja mulle sanottiin että 10 min imetystä, imetin kyllä pidempään eikä kukaan tullu lasta rinnalta repimään, mutta maito tuotiin kyllä viereen ja ite sen sitten pullosta annoin, monesti se oli omaa lypsettyä maitoa. Siellä teholla on paljon keskosia ja heikkokuntosia vauvoja, jotka ei yksinkertasesti jaksa imeä, ja noilla säännöillä varmasti taataan se että lapsi varmasti saa ravintoa. Ravinnon määräkin laskettiin joka päivälle 5ml tarkkuudella. Itestä vaan tuntu turhalta kun oma vauva oli kuitenkin täysaikanen ja pienen hapettumisen jälkeen oli osastolla vain kellastumisen takia seurannassa.

Ja ite sain kipulääkettä kyllä pyytämällä, tuntu vaan jotenkin vaivaannuttavalta sitä aina mennä kerjäämään.
 
anime: säännöt on varmasti hyviä varsinkin jos vauva on heikko. mua on jääny itteeni ahistamaan se, ettei omaa vauvaa koskevia asioita saa päättää ite, vaikka kyllä sen näkee jaksaako imee tms. mulla kaikki lapset pieniä mutta ihan terveitä syntyessään, aina saanu taistella ettei joku niitä salaa syötä pullolla kun jaksaa imeä kummnkin tissiä..

en saanu naistenklinikalla aina kipulääkettäkään, oli omat mukana tokalla kertaa kun ois pitäny tyyliin 6 tuntia pärjätä yhellä panadolilla ja mulla ne ei vaikuta juuri ollenkaan, pitää olla kunnon annostukset..

että ku tää ois taas vaan ohi eikä tarttis jännittää joka ikistä asiaa epiduraalin ja perhehuoneen saamisesta alkaen..
 
En oo käyny vielä kertakaan kännykällä täällä foorumilla ja jos mulla menee sen kans hermo ni ilmotan jo tälleen vähän etukäteen että synnärille lähtään varmaan tänään tai viimeistään huomena. VIHDOIN! :) Supistellu säännöllisen epäsäännöllisesti nyt 25 tuntia ja aamusta asti 6-8 min välein. Tosin puolentunnin ihana kuuma suihku vähän latisti niitä mutta nyt oon täällä pari tuntia jumppapallon päällä ollu TENS laite selässä ja kuumavesipullo sylissä. :D Tosin supistelut ei oo vielä niin kipeitä että taju meinaa lähtee vaikka tosi kipeitä onki. Aamulla käytiin vielä neuvolassa normikäynnillä ja TH sanoi että eiköhän se vauva tälläviikolla suostu syntymään kun viikkojaki on jo 39+5.
 
paljon onnee ilmeisesti molemmille :) vai miten kävi elli? mä pelkään että itellä menee kesäkuun puolelle..! kirjotelkaa sit vähän kokemuksia jos jaksatte!
 
nyt saattaa sittenkin olla mullakin lähtö sairaalaan edessä, mies on vasuissa ja mä yritän kestää supparit ettei noi skidit pelästy kauheesti :) tänään 39+5.
 
Takaisin
Top