Oudot kuukautiset

Jensku44

Vasta-alkaja
Moikka, olen uus täällä ja haluisin kysyä et mistä johtuu nämä oudot kuukautiset, niukkaa vuotoa oli 2 päivää ja en oo tehnyt testiä ku en usko että olisin raskaana
20220801_214322.jpg
 
Jos raskaus on mahdollinen, niukat kuukautiset voi olla vain valekuukautiset. Tai sitten kyseessä on häiriö kuukautiskierrossa. Varmaan kaikilla naisilla on sellaisia joskus ja seuraava kierto voi olla normaali. Vatsan kuva taas ei kerro mitään. Kannattaa siis tehdä testi, jos raskaus on mahdollinen.
 
Minulla on rinnat oudon kipeät olleet viime aikoina kun yleensä menkkojen aikana ne ei oo arat ja nyt ne on arat 24/7 ja oon ollut mieheni kanssa seksikontaktissa
 
Minulla on rinnat oudon kipeät olleet viime aikoina kun yleensä menkkojen aikana ne ei oo arat ja nyt ne on arat 24/7 ja oon ollut mieheni kanssa seksikontaktissa
Eihän tässä ole muuta sitten kun teet testin, sillähän se selviää. :) Pelkistä oireista ei voi oikein päätellä, sillä PMS-oireetkin voivat vaihdella kiertojen välillä.
 
Moikka, viime kuussa minullakin oli oudot menkat, nyt mun menkat on myöhässä 7 päivää ja mun rinnat, etenkin nännit on vitun arat ja kippeet
 
Etkö sä ole jo raskaana?
Hei Vierailija!

Se että, joku käyttäjä on ollut raskaana alkuvuodesta ei tarkoita, että hän on edelleen raskaana. Tässä välissä lapsi on saattanut syntyä normaaliaikaisena tai keskosena tai on saattanut olla keskenmeno, kohtukuolema tai raskauden keskeytys. Silti hänellä on yhtäläinen oikeus kuin kaikilla muillakin kirjoittaa mieltä askarruttavista asioista ilman, että hänen täytyy jakaa kaikille foorumia lukeville hänen taipaleestaan tähän pisteeseen.

Toivottavasti sinulla on mukava päivä ja kun niin usein tänne foorumille kommentoit (ainakin vierailija-tunnuksen viestit ovat viime aikoina olleet hyvin samankaltaisia), niin sinähän voit luoda ihan käyttäjäprofiilin ja osallistua näin rakentavammin keskusteluihin 😊🌸
 
Pikavilkaisu Jemina ja? Babyn viestihistoriaan kertoo, että raskaus oli helmikuussa toisella kolmanneksella. Nyt on syyskuu, joten jos kaikki on mennyt hyvin, vauva on jo syntynyt. Vain Jemina tietää tilanteen täysin ja on täysin hänen päätettävissä, minkä verran hän kertoo. Muistetaanhan kaikki käytöstavat.

Tosin tilanteen tietäminen helpottaisi kierron suhteen neuvomisessa.

@Jemina ja? Baby jos sinulla on nyt pieni vauva, on ihan tavallista jos kierto on sekaisin. Monilla kierto ei edes ala heti syntymän jälkeen pyöriä ja kun se alkaa, se voi alkuun olla mitä sattuu. Varsinkin jos imettää, voi mennä pitkään ennen kun kierto tasaantuu. Jos taas raskaus keskeytyi tai keskeytettiin myöhemmillä viikoilla, hormonitoiminta voi olla sekaisin ja siksi kierto heitellä.
 
Minä annoin vauvan adoptioon koska jouduin muuttamaan pakon edessä yksilön mun mieheni kanssa koska äitini kanssa välit meni poikki ja on edelleen tulehtuneet, ja mun lapsella ei olisi ollut hyvä kasvaa riidan keskellä
 
Minä annoin vauvan adoptioon koska jouduin muuttamaan pakon edessä yksilön mun mieheni kanssa koska äitini kanssa välit meni poikki ja on edelleen tulehtuneet, ja mun lapsella ei olisi ollut hyvä kasvaa riidan keskellä

Olen pahoillani kun asiat meni niin ikävästi. ❤️

Kuukautiskiertosi saattaa silti olla vielä raskauden jäljiltä vähän sekaisin. Siinä on kuitenkin isoja hormonaalisia muutoksia.
 
Mulla tuli ruskeaa tihutus vuotoa ja se loppu tänää ja alkoi tänää mun menkat on myöhässä 12 päivää
Oletko tehnyt raskaustestin? Voi myös olla, että sinulla nyt joku aiheuttaa kiertohäiriöitä. Sinullahan oli viime kuussakin oudot kuukautiset. Syitä sille on paha arvailla, mutta varsinkin jos vauva on haaveissa suosittelen käymään gynekologilla, jos oudot kierrot jatkuu.
 
En ole ollu mun menkat ei oo vielkään alkaneet ja mun rinnat on kipeemmät ku aiemmin, äksyilen turhasta mitä ei oo koskaan ollu, ja mun vatsa on turvonnut ja alavatsaa nippaillu ohjeessa kuva mun masusta
 
Valitettavasti noi sinunkin oireet sopii tosi moneen muuhunkin juttuun kuin raskauteen. Etenkin jos oireita oli myös ennen edellisiä menkkoja.
Syömällä/ juomalla huomaamatta liikaa energiaa paino nousee ja maha turpoaa...
Kohtu/ munasarjakasvaimet turvottaa, aiheuttavat vuotohäiriöitä ja jopa raskaudelle tyypillisiä oireita.

Itse, sinun tilanteessasi olisin nyt yhteydessä sinne neuvolaan tai johonkin lääkäriin.
Sitäkautta pääsisit ehkä myös viralliseen raskaustestiin tai hcg-mittaukseen.
Hcg-verikoe ei myöskään paljon maksa yksityisessä labrassa tehtynä ja sen saa ilman lääkärinlähetettä. Ehkäpä seksikumppasi olisi valmis maksamaan sen? Mun lapsen isä ainakin mulle sen
maksoi. Kannattaa kysyä ☺

Jos menkat 12 päivää myöhässä, niin mahd. perusraskaus
ei näy vielä ulospäin. Alkio on silloin pienempi kuin mustikka! Ja terveen kohdun ei pitäisi vielä olla juurikaan kasvanut.

Kerroit tehneesi raskaustestin ja tulos oli nega. Mikäli haluat tulla raskaaksi, ja et siis jo testituloksesta huolimatta nyt ole...niin olisi hyvä selvittää mikä sua oikein turvottaa ja menkkoja viivästyttää.
Massiivinen painonnousu voi olla vaaraksi myös alkiolle, esim. raskausdiabeteksen puhkeamisen myötä. Onko miesystäväsi huolissaan noista sinun oireistasi, kuitenkin jo toiset menkat jotka viipyvät...

Oletko lukenut tämän ketjun aloittajan ongelmista, hänelläkin oli noita turvotuksia ym. Ehkäpä saisit häneltä vertaistukea/ tai neuvoja siitä miten asia selveni. Kokeile vaikka lähettää hänelle yksityisviesti...
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top