OTATKO ÄITIYSPAKKAUKSEN?

ALKUPERÄINEN: H1987

Tiko saatko kolmoset? ihanaa, sit on kyllä elämää talossa :)


en kun kaksoset, mutta niistä saa kolme äitiysavustusta
 
pakkaus tulee meillekin kun niissä on kuitenki ihan laadukasta tavaraa. olis vaan kiva nähdä jo se 2010 pakkaus vaikka eihän sitä tiedä saadaanko vielä se edellisen vuoden paketti.
 
Kela Kerttu oli lisännyt tiedotteen, että uusi pakkaus esiteltäisiin vasta lapsimessuilla 23-25.4 ja sitä aletaan jakaa toukokuun puolessa välissä. Siinä ja siinä kumman pakkauksen saa, jos laittaa hakemuksen heti, kun raskaustodistuksen saa.

Tuolla oli tiedote:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8870051
 
Mamma76: Huomasin, että sinulla on 20 viikkoa täynnä. Onnea puolen välin saavuttamisesta[:)]
 
Takoitus olisi ottaa pakkaus. Taytyy toivoa, etta saan sen jotenkin tanne Atlantin taa. Huolettaa hieman laatikon koko, silla se olisi postin sivujen mukaan liian iso lahetettavaksi. Postimaksun kylla joudun maksamaan itse. 
 
meillekkin pakkaus otetaan vaikka edellinen viime vuodelta. sen verran että jos vanhemman version haluaa kannattaa heti laittaa hakemus, jakavat sen eka loppuun. 
 
iines76: ootko katsellut kuriirifirmoja? joskus jopa halvempaa niiden kautta. Enkä tiennyt, että postilla olisi jokin koko rajoitus pakettien kanssa.
 
Kuriiripalvelut on kalliimpia, ainakin ne mita olen netista nahnyt. (esim fedex tarjosi hintaa 400 euroa) Postipaketti maksaa tanne vahintaan 80-100 euroa. Postin sivujen mukaan pakettin sivujen yhteismitta ei saa ylittaa tiettya summaa. En itsekaan ollut tasta ennen tietoinen. Se herjaa siita jo paketin hintalaskurin kohdalla. Olen miettinyt, etta jos vaatteet pakattaisiin vakuumipusseihin, niin nain ollen ne saisi pienempaan tilaan. Hankalaa!! [:@] Olen todennut, etta postittaminen yksityisena on jarkyttavan kallista!!!!
 
Ehdottomasti otetaan pakkaus, meilläkin ensimmäinen tuloillaan, ja pakkaus on itsessään arvokkaampi kuin raha.
 
Mitä kaikkia papereita/tositteita pitää laittaa hakemukseen mukaan? Ilmeisesti ainakin liiton jotain papruja,mitä? Sitten se lääkärin todistus... Mitä vielä tulee olla?
Ajattelin vaan ettei tule sitten sen takia odoteltua turhia, jos joku lippulappu ei ole mukana, ja sitten vaivautuvat 4-8viikon päästä ilmottamaan kirjeitse, että tarvitaan lisäselvityksiä.[:@] Kokemusta on tuosta hommasta...eri asiassa kylläkin
 
Se on täällä!! 2010 pakkauksen kuvat on tulleet[:D][:D][:D] Jee!!

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH
 
No ihan kivaltahan tuo vaikuttaa. Suosikit on ehdottomasti oranssi kirahvi body ja leijona potkarit.

Oliko viime vuoden pakkauksessa noita kestoliivinsuojia? Ihan kiva, että on sellaisia ainakin nyt, että pääsee koittamaan. Voi olla, että teen muutamat itsekin, jos ne toimii.

Pienen pieniä sisällä käytettäviä lapasia taisi olla viime vuoden pakkauksessa, mutta ei nyt tässä näy.
 
Jaahas, että sellanen paketti. Tykästyin kyllä enemmän 2009 pakkaukseen, mutta on tämäkin ihan ok. Tuo lelu on kätsy, kun tulee hampaita.
Tosin en aijo kestoilua vauvan kanssa, liivin suojuksia voisin kokeilla.

Onkohan noita 2009 pakkauksia vielä jaossa kuvista huolimatta?
Ja joku mulle sanoi, että 2010 pakkauksen kanssa on joku ongelma,etteivät ole saaneet kaikkia tuotteita vielä edes niihin.
 
Minäkin tykkäsin enemmän vuoden 2009 paketista!
Siinä oli se makuupussi nätimpi ja taisi olla se ulkohaalari kummallekin sukupuolelle sopiva?
Taitaa olla sinistä enemmän tässä vuoden 2010 paketissa 8)
 
ALKUPERÄINEN: Mamma_76

Mitä kaikkia papereita/tositteita pitää laittaa hakemukseen mukaan? Ilmeisesti ainakin liiton jotain papruja,mitä? Sitten se lääkärin todistus... Mitä vielä tulee olla?
Ajattelin vaan ettei tule sitten sen takia odoteltua turhia, jos joku lippulappu ei ole mukana, ja sitten vaivautuvat 4-8viikon päästä ilmottamaan kirjeitse, että tarvitaan lisäselvityksiä.[:@] Kokemusta on tuosta hommasta...eri asiassa kylläkin


Hakemus, raskaustodistus. Jos epäilet, että nykyisellä liiton päivärahalla sun tuloiksi tulee paremmat, kuin 2008 tulot., niin...sitte voit laittaa liiton maksuilmoituksen liitteeksi. Sääntö oli kai neljän kuukauden ajalta, mutta pyydän aina vaan viimeisen, eikä käsittelijät niitä lisää ole pyytänyt.
 
Öö, kun täällä hakemuksen takana lukee "edeltäneenä vuonna toimitetussa verotuksessa työtulojen mukaan" niin eikö meille ole edeltävä vuosi 2009?
Hittolainen, teenkö nyt tästä asiasta liian vaikean itselleni[:D]
 
Mamma76: Edellisen vuoden vahvistettu verotus on vuodelta 2008, eli vuoden 2008 tulojen mukaan tulee äitiysrahat.

2009 vuoden verotus valmistuu vasta tämän vuoden syksyllä, kun nyt vasta lähettelevät niitä valmiiksi täytettyjä veroilmoituksia/ itse tulee tehdä veroilmoitus vuodelta 2009, niin viime vuoden verotietoja ei ole vielä saatavilla kelalle. Eli koko vuoden 2010 käytetään vuoden 2008 verotietoja.

Ja jos haluat äippäpakkauksen kestoista eroon, niin oon kyllä halukas ottamaan vastaan.
 
Moi

tulin kylaan tuolta lokakuun puolelta! :)
Odotan esikoista taalla islannissa ja ottaisin ilolla pakkauksen jos olisi oikeus :) PojanAiti tai muut ketka ette aio ottaa pakettia, mina ostaisin sen mielellani hyvaan sopimus hintaan, tuo kelan pyytama 275eur on vahan liikaa mun budjettiin, mutta voisin maksaa vahan yli tuon 140 eur kylla niin "saastettaisiin molemmat". Mun vanhemmat JKLssa voisivat sitten lahetella paketin mulle tanne! taalla on niin kamalan hintaisia lastenvaatteet eika moisia tukia tule valtiolta.

mulle saa lahettaa vaikka spostia jos kiinostaa tehda kaupat!
maarit.kaipainen@elisanet.fi

Kiitos :)
maaru
 
Takaisin
Top