OTATKO ÄITIYSPAKKAUKSEN?

vihdoin ne kuvat tuli [:)] näyttää olevan meille oli ihan sopivan sävyiset vaatteet kun poika tulossa. itse tykkään tuosta 2010 paketin makuupussista enemmän. luulen että niitä vuoden 2009 paketteja saa jos nyt nopeesti laittaa hakemuksen. minä odotan vähän myöhemmälle, että saan sitten sen 2010 paketin.
 
Tykkäsin kyllä itekkin mut ihmettelin vähä et muistaakseni oli aiemmissa pakkauksissa vauvalle vaippoja ja puhdistuspyyhkeitä ym. mukana? nyt ei näkyny olevan ... millonkas ne alkaa tota jakamaan? siis mietin vaan et mulla tänään neuvola ja antaa ne lappuset, eli voisin viedäkin ne vaikka heti mut kummanko sit saan.. ehkä kuitenki vähä himoitsen uudempaa pakettia [:D]
 
H1987: Ilmeisesti Toukokuun loppuun asti jaetaan tuota 2009 pakettia, mä saan todistuksen hakea vasta ens viikon Maanantaina, ja meinaan heti viedä paprut. Jostain sain sellaisen kuvan, että paketin saamisessa menee n.2 vikkoa. Eli on siinä 50/50%kumman saan [;)]
 
Aa, okei :)
Eli joo, minä en taida viedä tänään vielä niitä lappuja :D
Paitsi toisaalta tuo viime vuoden pakkaus sopisi vähä paremmin ehkä tytölle kun tämä uus? .. En tiedä :D
 
Väliaikatietoa

Eli vein hakemuksen Maanantaina 3.5.2010 Kelalle, tänään tuli päätös jossa lukee:

"Päätös annettu: 6.5.2010 postitettu: 7.5.2010
- Olette hakenenut äitiysavustusta lasketun synnytysajan 5.9.2010 perusteella.
- Teille on myönnetty äitiysavustus.
- Äitiysavustuksena on myönnetty pakkaus.
- Pakkaus toimitetaan kahden viikon kuluessa postitse."

Jne..

Eli nyt sitten vaan odotellaan, ja heti kun tulee saapumisilmoitus, menen hakemaan ja ilmoitan sitten tänne kumman vuoden paketin sain[;)]

Samalla tuli myös päätös äitiysrahasta ja vanhempainrahasta.
(eri kirjeessä, kuin äitiysavustuspäätös)
Jossa oli jotain utopista isyysvapaasta, saa mies katsoa josko ymmärtää paremmin kuin minä näillä raskauden aiheuttamillla herneaivoillani[:D]
 
Minä vein myös maanantaina kelaan paperit, yritin vähä viivyttää, että saisin uudemman paketin vaikka toisaaltahan se on aivan sama kumpi sieltä tulee...
Jotenkin vaan katoin et kivempia on uuden paketin tavarat.

Päätöstä odotellessa...
 
Kaikki siis saamme uuden pakkauksen. Vai mitenköhän on Mamma_76 sun laita jos ovat päätöksen kerenneet tehdä ennen sitä eli onko ne tavallaan voinu varata sulle vanhan paketin? No mut se varmaan selviää tässä lähiaikoina. [:)]
 
ALKUPERÄINEN: H1987
 Vai mitenköhän on Mamma_76 sun laita jos ovat päätöksen kerenneet tehdä ennen sitä eli onko ne tavallaan voinu varata sulle vanhan paketin? No mut se varmaan selviää tässä lähiaikoina. [:)]


Sitäpä odotellessa[;)] Aivan kuin Kakruna Joulua[:D]
 
Tuossa tuo paketti on!!!
Jätetty postin kuljetetavaksi 10.5!!!
Ja nyt joudun vielä pari tuntia kärvistelemään, kun iskä tahtoo olla "mukana" avaamisessa[:D] (ajotauko)

Ähähähääää!!! Tulen kertomaan sitten...
 
2010 [:D]
Ihan kivahan tämä on, vääristää jonkin verran nuo kuvat kelan sivuilla. Oloasukin oli aivan erillaisen näköinen kuin kuvissa, ja tuo villakangaspuku on ihuna. Tosin tuo yksi puku on ...hmm...outo.Mutta kait se jossain haalareitten alla menee.
 Aika isoja vaatteita mun mielestä, 70cm on oikeesti aika valtavia. Tuo lakki on tosi iso, kun ajattelen kuinka pieni vauvan pää loppujen lopuks on, mutta menee se kevät-talvella [:)] Söpönen tuo efelantti toppahalereissa ja siinä lakissa.
Mä en jäänyt kaipaamaan sitä naamahelistintä, tuo nykyinen on käytännöllisempi. Ja iiiihana oma hammasharja, ja puinen hiusharja [;)]
Nuo kestoliivinsuojat otan ehdottomasti käyttöön, ja aijon niitä tilata lisää.
 Kestovaipat lahjoitan eteenpäin, (postikuluja vastaan kauemmas), jossei joku kamuistani tahdo käyttöön. Siittä myöhemmin kyseiseen topiciin ilmoittelen[;)]

En sen tarkemmin nyt pöyhinyt, katsotaan kunnolla kun isukki tulee kotiin. Mutta sisältö oli meidän makuun, ihan okei. Eikä nuo harmaat ole oikeesti NiiN harmaita.
 
Mamma76: Onnea paketista! Hyvä, että tuntuu mukavammalta kuin kuvissa. Ja nopeastihan tuo tuli. Kanssa oon suunnitellut hankkivani lisää niitä kestoliivin suojia tai teen itte, kunhan tässä ehtii... Kaupassa jo katselin, mutta kyseinen malli oli sen verran kallis (1pari 18€[&:]), että täytyy vielä etsiä sopivamman hintaisia. Oman paketin anon vasta loppukuussa, uuteen osoitteeseen.

Ja otan mielelläni vastaan kestovaippoja ja maksan sovitun summan. Ilmoittele, jos olet niistä valmis luopumaan.
 
Enpäs ole muistanut kiittää noista edellisistä linkeistä! Kaikissa oon käynyt tutkailemassa ja jotakin jo tilannutkin[:D]

Mutta nyt se tuli! Tai siis eilen tuli! Olin vaan illalla niin väsy, etten jaksanut enää kirjoitella tänne. 2.6 laitoin paperit ja jo nyt sain päätökset ja paketin. Tosi nopeasti tuli.

Vaatteita hiplailtu ja tavaroita tutkittu. Ihan kivalta vaikutti kokonaisuudessaan. Miehen kommentti oli, että tuollahan on vaan vaatteita pojalle, eikä yhtään tytölle, että ollaanko saatu väärälle sukupuolelle tarkoitettu paketti[:D]. Värejä siis tarkoitti. Mutta mun makuun oli ihan kivoja vaatteita ja niitä näytti olevan enemmän kuin olin ajatellut. Koottavan kestovaipan kanssa hetken aikaa ihmettelin ja ohjeen kanssa sain sen kait lopulta koottua. Kaiken kaikkiaan oon ihan tyytyväinen pakkaukseen ja sen sisältöön. Ja tosi kiva, että ohjeissa oli yksi myös kestovaippailuun. En oo sitä tosin vielä lukenut, että todellisesta hyödystä en vielä osaa sanoa mitään.
 
Täällä vielä odotellaan. Laitoin lomakkeen työnantajan palkanlaskentaan 2.6. Lomake oli toimitettu samaisella viikolla eteenpäin palkanlaskentafirmaan. Okei. Ripeää toimintaa.. [:)] Mutta ei kuulunut mitään mistään. Olisko ollut 9. päivä, kun kyselin perään ja sain ilmoituksen, että palkanlaskentafirmalle on annettu tiedoksi, että asianomainen henkilö (moa) on jäämässä lomalle ja suurella todennäköisyydellä ei ole heinäkuussa vastailemassa puhelimeen, sähköpostiin tai hankimassa mitään lisäselvityksiä yhtään mihinkään. [>:] Lupasivat kiirehtiä hakemuksen laitossa.
 
No, ei vieläkään kuulunut tai näkynyt mitään Kelan sivuilla, joten soitin sitten palkanlaskentafirmaan, että onko nyt käynyt niin, että se kuori kaikkine todistuksineen on kadonnut johonkin ja pitääkö täyttää uusi? Ei ole kadonnut, on tässä pöydällä ja odottaa, että käsittellään... Minä olin ensin [8|] ja sitten [:@]. Kysyin uteliaisuuttani ja selvisi, että ei ollut mitään syytä tai selitystä sille, miksi tuota ei olisi voitu tehdä silloin samantien, kun se lomake heille meni. Kaks viikkoa makuuttavat jossain saamarin pöydänkulmalla sitä pirun kuorta, vaikka tietävät, että hakija jää 5 viikon lomalle ja on tavoittamattomissa, ja että Kelalla menee ainakin 2 viikkoa käsittelyyn.
 
No, päätöksiä odotellessa... [>:]
 
Takaisin
Top