Ostokset ja hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja titem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä ostin sopivasti vuosi sitten uuden auton (farmari) Nyt vaan pitäis viimeistään hommata siihen tavaraverkko ja koirille kunnon häkki. Fantasia olis esim 2/3 häkki niin, että esim vaunut mahtuis lisäksi sivuun ja muuta tavaraa. Me reissataan jo nyt valtavalla tavaramäärällä, joten kaikki keinot pitää ottaa käyttöön tai muuten joutuu vauvan kopan sijoittamaan kattotelineelle :-D

Meillä pitäis laittaa asunto myyntiin ja ostaa isompi. Samoin auto menee vaihtoon.. huh huh..

Myö ajateltiin pärjätä tolla pikkuautolla niin pitkälle ku voi. Ei kiinnosta yhtään autokaupat, koiralle pitää hommata takapenkille joku yksiö, ettei pese vauvan naamaa koko matkaa.

Aattelin, että oisin ostanu tänään ultratulosten kunniaksi jonkun vaatteen vauvalle, mutta en löytänyt mitään mikä olis erityisesti miellyttäny. Kaikki oli jotenkin lässyjä.

Kui paljo teillä koirat matkustaa autossa kun nii moni puhuu että koiralle tilaa jne. Mun koira on kyydissä vain eläinlääkäri reissun, en koe tarpeelliseksi ottaa mukaan kauppaan, kyläreissulle jne. Hoitaja tulee kotii jos ollaan reissussa. Mielenkiinnosta vaan että harrastatteko koirien kanssa jotain?

Ostin sitten kuitenkin alennuksesta ihka ekat raskauspökät eli mustat stretch-farkut. Menee sitten niin töissä kun vapaalla. Ja yhden paidan, joka tosin oli ihan normi-ihmisten osastolta.

Mä harrastan toisen koiran kanssa useampaa lajia ja lisäksi koirat on ulkomaita lukuunottamatta lähes aina mukana, jos jonnekin reissataan. Ja mehän reissataan. Melkein joka viikonloppu ollaan jossain, käymässä kavereilla tms. Toivottavasti vaavi tykkäis kans matkustaa...

Meillä kans harrastetaan. Just kattelin et josko sitä uskaltais nyt vielä lähtee ulkomaille näyttelyyn, että jos pienen kanssa on sit tosi hankalaa varsinkaan ulkomaille lähteä..

Niin ja tietty jos jonnekin yöks mennään niin koirat tietty tulee mukaan :)

Caarina, meidän koira nauttii autoilusta ja kulkee paljon mukana. Moneen paikkaan napataan mukaan, ja jos pidempi aika ollaan esim. ulkomailla tai kaupunkireissuilla, niin viedään koira hoitoon mun isälle tai siskolle. Mutta mökille kulkee matkassa pari kertaa kuussa. Mitään ei noin muutoin harrasteta.

Muokattu viimeksi:
Caarina, me matkustetaan noin 5 kertaa vuodessa minun ja mieheni vanhemmille joten näinä vauvavuosina autoon tulee mahtua vaunut, reissukamat yms ja tosiaan kaksi keskikokoista koiraa plus toki aikuiset ja sitten joulukuun jälkeen kaksi lasta jotka molemmat turvaistuimissa :) on siinä tulevaisuudessa aika sumpliminen pakkailussa. Ei tulis mieleenkään koiria laittaa mummolareissuiksi hoitoon kun reissuista nauttivat kovasti ja yhdessä siellä aikaa vietetään johon karvakorvat kuuluvat :) ulkomailla kun oltu niin ovat olleet hoidossa jomman kumman vanhemmilla. Eräs tuttuni ottaa koiransa ulkomaillekin mukaan :D tosin asuvat siellä pidemmän ajan. Meillä tilava farkku ehdoton ja onneksi jo löytyy. Lisäksi harrastetaan se mikä ehditään :)

Meillä koirat matkustaa paljon kun otetaan ne aina anoppilaan mukaan (heilläkin koiria ja jättitontti aidattuna) ja paljon käydään metsissä samoileen mutta ovat niin kaukana ettei kävellen pääse. Lisäks otetaan mm mökki tai uintireissuille. Mutta en mä ihan sitä ymmärrä että otetaan vaan autoilemaan ilman että koira pääsee mihinkään autosta.

Hmmmph.. ostin tänään pipon ja parit tumput. Kerroin kavereille ja yks sano vaan kysy et "Ooks vähän ajois".. huoh. Mut anyway, pipo on karvanen ja siinä on korvat ja tumput on samaa sarjaa ja toiset tumput vähän ohuemmat, voi laittaa vaikka noitten toisten alle tai jotain :heart:

Ite aattelin maanantaina tai viimeistään tiistaina ostaa jotain pientä ihanaa jos ultrassa tulee hyviä uutisia.. Ja siis mulla on jo tehtynä 3 villapaitaa, pöksyt, 2 sukat, 2 tossut, pipo ja tumput sekä vaunupeitto :D (osa noista on tehty jo about 2v sitten)

Meillä on esikoiselta tallessa kaikkea muuta riittävästi, mut 56 vaatteita tarttee lisää. 50 en aikonut ostaa, kun esikoinenkin käytti niitä vain ensimmäsen viikon. Ja käytettynä ostelen, jos ostan.

Mitäs kaikkea meillä onkaan jo; rattaat, turvakaukalo, sitteri, kantoliinat, pinnasänky, leikkialusta (kaksikin), leluja, vaatteita, kestovaipat, tuttipullot, rintapumppu, rintakumit, imetysliivit, kestoliivinsuojat... Uudet tuttiosat tarttee pulloihin ja varmuudeksi varmaan yksi tutti, esikoinenkaan ei tuttia syönyt mut saattaahan tää toinen. Ja pinniksiäkin on onneksi kaksi, jos esikoista ei saadakaan siirrettyä tavalliseen lastensänkyyn.

Esikoisella on edelleen äitiyspakkauksen peitto, joten tarvitaan toinen. En vaan kauheasti ihastunut uuteen pakkaukseen, mut varmaan se tulee otettua, jotta saa just peiton ja petivaatteet... Muuta ei siitä sit kaivatakaan. Ehkä makuupussi lapselle muistoksi`?

Hei tosta tuli mieleen että esim Anttilassa näin semmosen samaan tyyliin tehdyn makuupussin kuin äitiyspakkauksessa on!

Oho. Mies sai työkaverilta tänään turvakaukalon. (heillä oli kiire päästä siitä eroon) oli tänään odottamassa miehen työpisteellä ku mies pääsi töihin :) ainoa huono puoli tossa on se että ei ole isofix mutta toisaalta jos kerran luotettavalta ihmiseltä saa ilmaiseksi niin kaitpa sitä sen verran voi tinkiä :)

Takaisin