Ostokset ja hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja titem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ystävä toi eilen tuliaisiksi pari lelua. Mulla on yks villapaita projekti kestäny jo sata vuotta. Aluksi meinasin kummitytölle, mutta tätä vauhtia se lienee sopivin tuolle omalle.

Meillä toinen syntyi 37+1 viikolla ja sille ei mahtunut 50 vaatteet, piti heti mennä 56siin.
Esikoiselle mahtui viikonverran 50 kokoset vaatteet.

Mä oon katellu paljon kaikkee, mut ei oo viä uskaltanut ostaa mitään.

Ei olla hankittu vielä mitään, kyllähän tässä kerkeää. Täytyisi ensin käydä omat vaatteet ja tavarat läpi ja pistää kaikki itelleen turha eteenpäin, niin olisi tilaakin vauvan jutuille :P

En nyt muista kirjoitinko jo tähän ketjuun mutta...Me ei olla vielä muuten hankittu mitään kuin kotidopleri (sain äänet jopa kuulumaan <3 ) mutta minun vanhemmat toi jo unipussia, bodyn ja parit puolipotkarit. Että ne vaatteet on pieniä! Näin nopeasti sitä itse unohtaa :D Vanhimmalta siskolta saadaan pienen pojan vaatteita ja itselläni on jemmassa niin tytön kuin pojan vaatteita joita ostin kun esikoista odotettiin. Ikeasta katselin jo tosiaan hoitopöytää, kaikki muu löytyy ;) Pinnasängyn meinasin maalata sopivaksi kun on puun värinen eikä sovi meidän sisustukseen. Ja itse sitten ompelen babynestin, pinniksen reunuksen ja vaatteita ym

Luultavasti rakenneultran jälkeen vasta.. Harmittaa vain, kun vaunut ja turvakaukalo tuli myytyä.. joitain vauvojen vaatteita jemmassa. Mutta niitä tarvii lisää.. Hoitopöytäkin pitäisi hankkia.. Ja sitten pinnasänky löytyy, mutta jos kirpputorilta löytyisi erittäin edullisesti jokin toinen, niin voin ostaa uuden XD. Isäntä ei tykkää kyllä :D.

Meillä on edellisten jäljiltä kaikkea. Paitsi jos nyt tulisi tyttö niin pikkuvaatteita pitäisi metsästää.:) toivon siis poikaa jotta samat vaatteet kävisi mitä edellisellekin

Tuplavaunut täytynee hankkia.:) onneksi saadaan veronpalautuksia hyvin, niin voi hyvällä omatunnolla sitten panostaa niihin

Ai niin veronpalautukset! En edes muistanu koko asiaa :D no täytyy kattoa sit mitä ostaa. Meillä harvinaisesti mies saa myös tänä vuonna palautuksia (yleensä tulee about yhtä paljon mätkyjä ku mulle palautuksia) niin voi tosiaan ehkä sit ostaa jotain hieman kivempaa tai panostaa erityisesti johonkin tiettyyn vauvalle :)

Mä ajattelin ostaa käytettynä kaiken mitä saa. Mielellään suosin kestävää kehitystä ja kierrätystä. Kunhan tuote vain vastaa omia laatuvaatimuksiani. En todellakaan tule tarvimaan vauvalle malliston uusimpia vaunuja kun pihalla nukutan ja tuskin tulee täällä pöndellä hirveemmin vaunuteltua. Toki panostan enemmän turvaistuimiin, kun autoilen paljon ja vauva tulee olemaan kyydissä. Kantoliina kylä ja kauppareissuille niinkuin kahdesta aikaisemmastakin. Pinnasänky tulee ostaa, mutta nukkuu varmasti yönsä ekan puolivuotta vieressäni tissi suussa... :-D ja päikkärit joko ulkona tai kantoliinassa.

Joo siis lähinnä ite mietin just että jos ei satu löytymään semmosia vaunuja mitkä olis itelle just parhaat. Mulla ja miehellä on esim pituusero niin suuri että täytyy olla säätömahdollisuus aisassa. Ja tommosia pieniä juttuja muutenkin. Mut täytyy tosiaan kattoa ja vaunuja yms olen nyt jo kurkkinut torista :)

No nyt on shoppailtu kerrakseen! Kävin eilen serkulla ja ostin kolme kassillista kamaa sen lasten vanhoja kuteita.
Kestovaippoja vino pino, harsoliinoja, imetysliivejä, kahdet mammahousut, kantoliina, vauvan vaatteita, roikkuvia leluja, puklusuojia ja liivin suojuksia. Pakko oli ostaa jo nyt kun oli viemässä kirpparille. Ihanaa hypistellä niitä pikkumyssyjä <3 serkulla on kaks tyttöä, joten oli haasteita valkata ne neutraaleimmat vaatteet, itellä tosi vahva poikaolo edelleen.

Mä oon hypistelly kirppareilla vaikka mitä, mut en oo uskaltanut ostaa vielä mitään. Enkä uskallakaan ennen rakenne ultraa. No onneks se on jo ensikuussa
Toki otan vastaan jos joku tarjoaa meille jotain lasten tarvikkeita, mutta juhannuksena varmaan vasta kerrotaan mun porukoille ja sitten miehen veljeen perheelle kun mennään kaikki yhdessä laivalle. Ja miehen veljen perheellä on meidän lapsilta tulleita vauvajuttuja niin saadaan sieltä takasin sitten jos eivät ole myyneet eteenpäin. Ja meidän isompien lasten vaatteet menee edelleenkin sinne, koska 6,5 vuotta on pitkä aika säästää vaatteita.

Kävin viikko sitten Tallinnassa ja pakko oli ostaa yksi vaate tulevalle pienokaiselle "rutulle".❤

Liitteet

• IMG-20160528-WA0010.jpeg
    IMG-20160528-WA0010.jpeg
    293.8 KB · Katsottu: 33
Ei tarvii onneksi ostaa autoa, ku esikoisen aikaan piti hommata kunnon "uskovaisten menopeli" eli 9 paikkanen transporter. . Miehellä ennestään 3 lasta ja nyt niitä on 4 ja jouluna sit yhteensä 5+ me aikuiset ja 2 koiraa.. Tsiisus! :eek::eek::D

Meidän pitää varmaan hommata uusi auto, kun nykyinen on niin pieni. Kauhistuttaa se rahanmeno taas! :nailbiting: Muuten varmaan aikalailla mennään esikoisen kamoilla. Lupasin kyllä itselleni käydä ostamassa itselleni mammahousut kunhan ehdin kaupoille :happy:

Me meinattiin mennä vanhalla autolla, voi olla että pitää ostaa kapeammat istuimet lapsille.. 3 sitte takapenkillä :D

Muuten ei mitään suurempia tarvi ostella, manducan haluan jos lapsi on kovin syliä vaativa, aikasemmilta oon aatellu samoin mutta ei oo ollu tarvetta niin paljoa ei oisin hommannu.. uusia mammavaatteita aion myös ostaa! :)

Takaisin