Ostokset ja hankinnat

Mulla taas istuminen sattuu kovin vielä, eli makuulla on paras imettää, kun on alateitse synnyttänyt, mutta oon takanojassa istuessa käyttänyt imetystyynyä. Ja meillä kanssa 56cm vaatteet roikkuu päällä tuolla 50senttisellä ja tosiaan kietaisumalli on hyvä :) hyvä siis, että oli muutamat pienemmät vaatteet. Ja paras on tuollainen body, jossa hihat saa käännetty tumpuiksi! Sen verran pitkät kynnet on pojalla, että naama on ihan naarmuilla...
 
Kiitos! Viime yönä onnistuin nukkumaan niin, mutta tänään makuullaan oleminen sattuu liikaa, ja jouduin tulemaan sohvalle nukkumaan puoli-istuvaan asentoon. Vähän kaipaan sairaalan säädettäviä sänkyjä, mutta sellaisen ostaminen olisi ehkä jo vähän liioittelua :D Onneksi haava paranee nopeaa vauhtia, muutamassa päivässä on tapahtunut ihan uskomaton edistys :)

Tuli vielä sellainen imetysasento mieleen, kun jos on kaksoset ja niitä imettää samaan aikaan niin niidenhän jalat sojottaa kainaloihin/vyötärölle ja päät on vastakkain. Mitä jos kokeilis sillein että se vauveli on siellä kainaloasennossa, ni ei oo muuta kuin pää painona mahan seudulla. Kerää kaikki talon peitot ja tyynyt kiilaksi ylävartalon alle, niin voit olla pääty koholla :P
 
Meillä tuli tän toisen kanssa käyttöön myös tutti. Esikoiselta jääneet ja sairaalasta (vauvateholta) saatu tullut käyttöön.

Mulla taas ne yösiteet ei riittäny kun vielä kotona oli virtsankarkailua et haettiin tenat :/ onneks helpotti parissa päivässä niin toinen paketti jäi käyttämättä.

Kantoliina ollut joka päivä käytössä. Ja imetystyyny
 
Kiitos! Viime yönä onnistuin nukkumaan niin, mutta tänään makuullaan oleminen sattuu liikaa, ja jouduin tulemaan sohvalle nukkumaan puoli-istuvaan asentoon. Vähän kaipaan sairaalan säädettäviä sänkyjä, mutta sellaisen ostaminen olisi ehkä jo vähän liioittelua :D Onneksi haava paranee nopeaa vauhtia, muutamassa päivässä on tapahtunut ihan uskomaton edistys :)

Täällä toinenkin joka kaipaa sektion jälkeen niitä säädettäviä sänkyjä. Makuulla kyljen kääntämäminen ja ylös nouseminen sattuu aina ihan hirveästi, tulee välillä väärästä liikkeestä sellainen kova pistävä kipu haavalle ikäänkuin joku uhkaisi sisällä revetä. Välillä mies auttaa mua kääntämään kylkeä, ja jos imetän tai muuten sylittelen vauvaa puoli-istuvassa asennossa niin pyydän yleensä noustessa miestä ottamaan hetkeksi vauvan niin pystyn punnertamaan käsillä ylös.
 
Tuli vielä sellainen imetysasento mieleen, kun jos on kaksoset ja niitä imettää samaan aikaan niin niidenhän jalat sojottaa kainaloihin/vyötärölle ja päät on vastakkain. Mitä jos kokeilis sillein että se vauveli on siellä kainaloasennossa, ni ei oo muuta kuin pää painona mahan seudulla. Kerää kaikki talon peitot ja tyynyt kiilaksi ylävartalon alle, niin voit olla pääty koholla :P

Tuo kainaloasento onkin ollut oikeastaan ainoa käytössä oleva, sairaalassa suosittelivat juuri sitä :) Nyt sain imetystyynyn, ja helpottaa ihan mielettömästi, kun ei tarvitse kasata kuutta liukasta sohvatyynyä ja kolmea peittoa huojuvaksi torniksi (saatan vähän liioitella). Toimi myös älyttömän hyvin niskatyynynä, joten tuskin jää ihan turhaksi imetyksen loppumisen jälkeenkään.
 
Alise mulle ei sanottu mitään ettei vauva saisi olla vatsan päällä, eikä se ole myöskään tuntunut pahalta, joten olen imettänyt ihan normaaliasennoissa sylissä. :wideyed: Mulla kyllä onkin tässä tällainen valtava luonnontyyny välissä - maha jäänyt sellaiseksi isoksi löllöksi pullotukseksi, joten vauva ei kyllä rinnalla paina sektiohaavaa vaan tuota löllökasaa.
 
Ei mullekaan sanottu, maha oli vaan aivan järjettömän arka ekat päivät, nyt ei enää onneksi niin paha. Pienikin kosketus sai ulvomaan kivusta, niin ei tehnyt mieli ottaa lasta pyörimään päälle. Nyt imetystyynyn avulla olen uskaltanut jo ottaa mahan päällekin, ainoastaan kovimmat liikkeet tuntuvat vähän ikäviltä enää :)
 
e1fe67d51ddf3258c185b7cdab72a792
 
Onko kukaa hommannu matkarattaita? Tai aikomus hommata?
Itse mietin kun voisi sitten ne viedä mummulaan ettei tarvi aina raahata mukana. Ja jos nyt tuleekin reissattua jossain pidemmällä jossain kohtaa. Tarkotus löytää semmoset mitkä kestää pitkään, jopa 3-4vuotiaaksi.
Monissa esitteissä onkin teksti "max 15kg" mutten hahmota kuinka vanha lapsi on 15 kiloisena? :D
 
Mä olen ajatellut hommata matkarattaat, kunhan rahatilanne näyttää vähän valoisammalta. Etsinnässä ensisijaisesti sellaiset joihin menisi BeSafen kaukalo kiinni, mieluiten vielä ilman adaptereita. Adapterit on Cybexin ja Maxi-Cosin kanssa samat, joten meinasin kokeilla jossain liikkeessä meneekö noiden merkkien rattaisiin suoraan. Jos ei mene niin sitten joku mihin löytyy adapterit.
 
Meillä on Stokken Scoot, todella ketterät ja helppokäyttöiset. Nytkin ne on jatkuvassa käytössä kauppareissuilla kun niihin saa tuon meidän maxi-cosin kaukalon kiinni. Helppoa! :)
 
Meillä on jotkut britaxin näppärät, jotka menee pieneen tilaan, niihin saa ton meidän turvakaukalon. En oo vielä käyttänyt, ku ollaan kuljettu isoilla vaunuilla julkisilla. Tuolta lastentarvikeverkkokaupoista saa melkein mihin tahansa adapterit.

Minun veljen tyttö oli 14kg vielä neljä vuotiaana.
 
Mä haluaisin ilman adaptereita siksi, että meillä on nyt Mutsyn runko ja BeSafen kaukalo adapteteilla kiinni, ja ne adapterit nostaa sen kiinnityksen paljon ylemmäs kuin missä se vaunukopan kiinnitys on -> painopiste korkealla -> yhdistelmä tuntuu aika kiikkerältä työntää. Sisällä kauppakeskuksessa tms ihan ok, mutta etenkin näillä keleillä pelottaa työntää ulkona kun pelkään että kippaa kun mennään katukivetyksen reunan yli tms. :nailbiting: Haluaisin kaukalon alemmas niin tuntuisi tukevammalta.
 
Esikoiselle hommattiin aikanaan Emma matkarattaat ja hyvin ovat kestäneet. Näpsäkästi mahtuvat auton takakonttiin. Meillä esikoinen on nyt 17 kg, joten matkarattaita ei pysty enää käyttämään 15 kg painorajan vuoksi. Toisaalta eipä 3vee7kk poikaa tarvitse enää rattailla kuskata vaan parempi on antaa pojan itse kävellä. :)
 
Takaisin
Top