Opiskelu/työssäkäynti ja raskaus!

Mä veikkaan et mä pystyn ihan hyvin vielä rv 20 piilottamaan mahan, ei näy mitään nyt rv15 :D mutta en kyllä haluais enää tuolloin piilotella vaan olla näkyvästi raskaana :)

Ei pompannu, ei! Ainoa muutos viikon takaiseen on entisestään löystynyt olemus, mutta mistään raskaudesta ole mitään näkyvissä!

Ha ha! Mäkin itse mielelläni kuvittelen, että mun maha näyttää jo raskausmahalta, mutta etenkin iltaisin totuus taitaa olla se, että näytän vain keskivartalolihavalta. Ainakin tanssiopettaja oli ihan yllättynyt, kun kerroin sille raskaudesta...

Rv15 täynnä tänään. Toista siis odotan, aamupäivisin pystyy vaatteilla mahan piilottamaan, iltaisin ei mitään toivoa. Tosin mäkin näytän vaan todella omenavartaloiselta pullerolta. Vatsa ei todella ole söpö pömppis alavatsalla. No, ei ollut viimeksikään.. Eikä musta saa sellaista söpöä ja hehkeää odottajaa sitten millään. Turvotus pitää kyllä siitä huolen. :)

Oli tuolla esikoisen odottajissa puhetta kesälomista ym ja meinasin jo sinne kirjoittaa, mutta ehkä ne kuuluis ennemmin tänne.

Aloin vaan miettimään, että mitähän sitä on tullut luvattua.. Pitäis mennä siis samaan paikkaan töihin jossa olin viime vuonna (mulla ei vakityötä). Kerroin raskaudesta ja silti he haluaa mut sinne, mutta kuinkahan mä tuun pärjäämään.. Ko työt siis ulkotöitä, satoi tai paistoi. Sinäänsä se ei haittaa, mutta vähän hirvittää kun se on kuitenkin fyysisesti raskasta työtä ja jos on kova helle taas, niin käy kyllä kropan päälle.. Onhan se ihan eri asia istua ilmastoidussa toimistossa kuin viuhtoa menemään helteessä.. En halua nyt aliarvioida toimistotyötä, mutta luulisi sen raskaana silti olevan kropalle helpompaa.

Ihan varmasti onkin helpompaa, tai mä ainakin toimistotyöläisenä ajattelen, että tuun tarvittaessa kestämään töissä sinne elokuulle saakka todennäköisemmin, kuin fyysisesti raskaassa työssä. Sen takia en aio kiirehtiä pomolle kertomistakaan :wink
Toki saikutan lopussa jos yhtään siltä tuntuu, mutta se ilmastoidun toimiston penkissä istuminen ei juuri asiaa muuta, kuin jos istuisin kotona sairaslomalla. Mulla on myös vara lyhentää työaikaa tarvittaessa jos niikseen tulee. Ja taukohuoneessa on sohva, missä voi pötkötellä. :grin Aivotyötä mun työssä joutuu kyllä tekemään, mut se ei taida rasittaa niin, että vauva olis vaarassa :wink

Mut mee ihmeessä kokeilee sitä työtä. Eihän se välttämättä pahasta ole, jos pysyt hyvävointisena. Ja samalla saat itse väkisinkin pysyttyä liikkellä, jos olot sallii. :) Ja kun siellä tietävät raskaudesta, niin ovat varmasti suopeita jos joudut lopettamaan työt kesken kesän fyysisyyden vuoksi.

Jos sitten ei satu huoneessa olemaan 27 astetta lämmintä ilman kunnollista ilmanvaihtoa. Raitis ilma ja mahdollisuudet varjoon on silloin parempi vaihtoehto...

No joo, ehkä tosiaan kannattaa mennä kokeilemaan :) kuitenkin tykkään siitä työstä kovasti ja mistä muualtakaan tässä tilanteessa liikenee töitä.. Sitä vähän vaan pelkään, että jos joudun saikulle, niin ne taitaa olla palkattomia vapaita, kun sen verran lyhyt työsoppari tulee kuitenkin :/ No, sen näkee sitten.

Cinderella tuo on kyllä tosi tukalaa... Kun ei pääse minnekään pakoon sitä kuumuutta.

Mulla nyt on töitä enää kahtena päivänä viikossa, kahdella eri asiakkaalla. Ei musta vaan ollut enempään. Ja nyt selviydyn niistä kahdesta päivästä viikottain + jaksan vähän muutakin.. Onneksi nämä kaksi asiakasta ovat super mukavia. Toinen lupasi, että paperihommia on yllinkyllin tarjolla, kun ei enää pysty mihinkään hurjan fyysiseen :) hänellä on firma ja lätkäseura, joten papereita varmasti riittää! Ja se kuulostaa jotenkin paremmalle, kuin muut jutut mitä henk.koht avustajana tehdään varsinkin siellä!

Kyllä aika menee ainakin nopeammin kun on päivät töissä :-) ja plussaa on kun työ on mielekästä.

Aika menee todellakin nopeammin, se on totta! Mutta mä tulin siihen tulokseen, etten vaan pysty tuota enempää tekemään. Loppuviikko meni saikulla tai viimeistään sitten seuraavana viikkona tyyliin tiistaista alkaen.. Niin ei se oikein vaan toimi. Kuvittelin, että tässä kohti pystys ongelmitta tekemään vielä töitä. Totuus osoittautui karuksi.

Ootteko millon ajatellu jäädä äippälomalle? Vihdoinkin oon jaksanu olla koulussa ja töissä, vaikka raskastahan tää on kahdeksan tuntia ensin istua pyllyllä ja sitte vielä iltatöihin! Onneksi asiakkaan kanssa ollaan ku kavereita niin ei niin pahasti työnteolta tunnu. Mutta liikunta saanut vähän jäädä viikonlopuille:/ Houkuttelee kyllä jäädä jo heinäkuussa lomalle mutta jos kroppa toisaalta jaksaid kesätöitä ainakin kesä-heinäkuun, rahaa kun opiskelijalla ei voi liikaa olla

Näin osaltaan liikkuvaa työtä ja osaltaa toimistohommia esikon aikaan ja nytkin tekevänä, oma kokemus on ettei kumpikaan ole se ykkönen.
Väliin liikkuminen oli tuskaista, ku turvotti ja jalkoja särki ja selkään koski ja ja ja... Samoin sitte toimistohommat, istua nuissa samoissa oloissa ja vielä ku ilma ei vaihdu kunnolla nii ei oo helppoo.
Onnksi oma homma vaihtelee sen verran et pääsee vaihtamaan tota paikkaa, pääasiassa vielä ihan oman suunnitelman mukaan niin kohtalaista menoa oli.

En tiiä onko tää toimistotyökään niin hehkeetä raskausaikana. 8 tuntia päivässä ku tuijottaa tietokoneen ruutua ja istuu tässä niin se tuo omat ongelmansa mulle ainakin. Nyt mulla on parhaillaan menossa toista vuorokautta kestävä migreenikohtaus, ja kärvistelen tässä vielä viimeseen asti kun en haluais saikkuakaan.

Hartiat, niska ja selkä on ihan jumissa ja tuhannen kipeenä vaikka kuinka yrittäis säätää nätä meidän super-ergonomisia tuoleja ja pöytiä...

Näitä ongelmia on ollu aina juu mutta jotenkin nyt raskausaikana nämä kaikki on niin paljon pahempia. Eniten ehkä tän migreenin takia kun ei voi täsmälääkettä nyt ottaa. :sorry:

Mun äitiysloma alkaa 11.8. Pidän 2 viikkoa kesälomastani, sekä seuraavan talven talvilomat toukokuussa. Loput kesälomista säästän äitysloman perään taikka otan ne rahana, pitää kattoa kumpi siinä vaiheessa on parempi vaihtoehto.

Loma toukokuussa siksi että aateltiin että meidän on helpompi vielä päästä vähän reissaamaan ja puuhailemaan kaikkea mukavaa kun on pienempi maha vielä siinä vaiheessa. Ja tulee ehkä vähän helpotusta töissä jaksamiseen kun tuo jaksottuu sitten noin samalla...

Mä teen myös toimistotyötä ja en todellakaan odota helppoa kesää. ilmastointi ei ole toiminut vuosiin ja huoneeseeni paistaa aurinko ison osan työpäivästä. Lämpötila sisällä on siis koko kesän helposti yli 30 astetta, parhaimmillaan on tainnut huoneessa olla +36. Kesäloman otin 15.6-12.7. Siihen jää sitten kuukausi töitä, kun äippäloma alkaa 7.8. Saikuttelen sen välin siinä ihan suosiolla, jos vähänkään tuntuu siltä, ettei töissä jaksa. Esimiehen kanssa sovittiin myös, että voin aikaistaa lomaani parilla viikolla, jos siltä alkaa tuntua.

Kah jon_na LA kaima :)
Miulla tulloo kesäloma oleen siin 6.7 alkaen. Ajattelin et oon 3 vko ja säästän sen yhen sitte vaikka äippäloman loppuun. Mies jää tosta sitte lomalle ja ku äitiysloma alkaa 7.8 nii ollaan siin reilu viikko koko porukalla lomalla. Esikonkaa ei tarvi olla hoidossa sitte kesällä juurikaan. Mies myös jätti yhen lomaviikon tonne La:n nurkille. Jos ny osus kohilleen edes suunnilleen. Jatkaa siit isyyslomilla sitte.

Meilläkin jätetään just kesälomatoiveita työpaikalla, ja pitäis pystyä päättämään mitä tekee! Kauheen vaikeeta! Työ on fyysistä, joten ihan mielellään jäisi töistä pois niin aikaisin kuin voi. Mutta lomailu vähän aikaisemmin olisi mukavaa, ja miehelläkin olisi lomaa samaan aikaan...

Onko kukaan ajatellut aloittaa äitiyslomaa aikaisemmin kuin on pakko? Varhennettuna? Se tietysti lyhentää äitiysrahakautta sitte loppupäästä, mutta mietin, että oisko se kumminkin sen arvosta? Jos viikon tai pari edes ottais varaslähdön.

Mä en aloittais varhennettua, kun se tosiaan on sit loppupäästä pois. Saikkua sit vaan, jos ei jaksa töissä. :) Mä jäin esikoista odottaesss fyysisesti raskaasta hoitotyöstä pois 4-5 viikkoa ennen äitiysloman alkua.

Takaisin