Onko suklaa karkkia?

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pilkki24
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Onko suklaa karkkia?

  • Kyllä

    Äänet: 22 52.4%
  • Ei

    Äänet: 21 50.0%

  • Kaikki äänestäjät
    42

Pilkki24

Tietävä tietäjä
Tuolta pelien innoittamana kysynkin nyt kaikilta, että onko suklaa karkkia?

@VäriSointu kanssa oli tästä erimielisyyttä ja haluankin nyt tietää mitä mieltä muut ovat. 😁

Itse olen sillä linjalla, että kyllä on.
 
Hyvin tavallisia lauseita:
Tuodaanko tuliaisena karkkia vai suklaata?
Tarjolla oli karkkia, sipsejä ja suklaata.

Virallisista määritelmistä huolimatta karkilla yleensä tarkoitetaan pussissa myytävää makeista, jossa sokeri on käsitelty tietyllä tavalla, ei suklaata. 🧐
 
Mutta miksi suklaata myydään myös karkkipusseissa ja askeissa? Tai miksi irtokarkkilaareissa on suklaata, jos se ei ole karkkia ensinkään? Miksi sitä tehdään makeistehtaissa?
 
Mun ääni menee kummallekin. 😂 suklaalevy ei tunnu samalla tavalla karkilta kuin irtokarkkihyllyn suklaat. Tai samoin joku hienompi konvehti on vaikea mieltää samaan nallekarkin kanssa. Eli epämääräinen vastaus: riippuu suklaasta. Ymmärrän kummankin kannan tässä🙈😅
Onks tää nyt vähän sama juttu kuin mille puolelle näkkileipä voidellaan😂
 
Tämä tuntuu osalle olevan tunneasia tai sitten vain tapa kiertää karkkilakkoa. 🤔 Koska kaikki järkiperustelut ovat suklaan karkkina olemista vastaan. 😁
 
Muokattu viimeksi:
En tiedä sit voisko tässä olla jotenkin se ajattelu että makeinen on kattotermi ja sen alla on karkit ja suklaat. Mut sit mun mielestä on turha väittää ettei suklaa ois karkkia argumentilla että suklaata eritellään että joku on ”suklaakarkki”, koska on myös hedelmäkarkkeja.

Tavallaan ymmärrän ajatuksen etteikö suklaa olisi karkkia, taisiis tajuan miksi näin voisi joku ajatella, mutta olen itsekin sitä mieltä että suklaa on karkkia
 
Varmaan yläkäsite olisi makeiset ja sen alla sitten karkit ja suklaat niinkuin Olive tuossa yllä sanoi. Itse pidän suklaata "karkkina". Esim minusta vaikka Marianne rakeet on enemmän karkkia kuin suklaata tai karkkipussissa voi olla myös suklaakarkkeja. Mutta onko suklaa makeisveron piirissä? Kellä faktatietoa? Raakasuklaat sitten erikseen, niitä en laske samalla tavalla karkiksi :rolling: :Face Savouring Delicious Food:
 
Jos olis vanhanaikaisesti karkkilakossa, ja sit söis suklaata, niin mun mielestä rikkois silloin karkkilakkoa 😂 eli omasta mielestä karkki tarkoittaa myös suklaata. "Mitä karkkeja haluut sun irttaripussiin?" "Laita hedelmänaperoita, tutteja, parii eri suklaata ja jotain salmiakkia, niit pieniä autoja jos on" eli irttarivalikoima tukee myös suklaan kuulumista karkkiin 😂

Ihana pähkäilyn aihe 😂❤️
 
Oletin kanssakirjoittajien ymmärtävän, että tämä on huumorikeskustelu, jossa voi olla vastakkain erilaisia näkemyksiä, joilla voi olla järjenvastaisiakin argumentteja. Nehän ovat tällaisen keskustelun suola. Itse en ole loukkaantumassa vastakkaisista näkemyksistä ja toivon, ettei kukaan ota henkilökohtaisesti minun vastakkaista näkemystäni. Kommentti : on turha tulla väittämään, että… vie hieman (aika paljon) omaa halua jatkaa perusteluja näkemykselleni, jonka jo toisessa ketjussa sanoin olevan logiikan, järjen ja Wikipedian vastainen.
Meillä on ollut tapana eritellä karkit erilleen suklaasta. Suklaakarkit on nimetty erikseen suklaakarkeiksi. Ja jos sanotaan, että yksi tuo juhliin karkit, sillä ei tarkoiteta pelkkiä suklaalevyjä. Näin meillä.
 
En usko, että kukaan tahallaan ja tosissaan yrittää lytätä toisten näkemystä. Mutta joka tapauksessa, annetaan kaikkien kukkien kukkia ja niin edelleen.😘

Terveisin Bella Swan, moderaattori
 
Oletin kanssakirjoittajien ymmärtävän, että tämä on huumorikeskustelu, jossa voi olla vastakkain erilaisia näkemyksiä, joilla voi olla järjenvastaisiakin argumentteja. Nehän ovat tällaisen keskustelun suola. Itse en ole loukkaantumassa vastakkaisista näkemyksistä ja toivon, ettei kukaan ota henkilökohtaisesti minun vastakkaista näkemystäni. Kommentti : on turha tulla väittämään, että… vie hieman (aika paljon) omaa halua jatkaa perusteluja näkemykselleni, jonka jo toisessa ketjussa sanoin olevan logiikan, järjen ja Wikipedian vastainen.
Meillä on ollut tapana eritellä karkit erilleen suklaasta. Suklaakarkit on nimetty erikseen suklaakarkeiksi. Ja jos sanotaan, että yksi tuo juhliin karkit, sillä ei tarkoiteta pelkkiä suklaalevyjä. Näin meillä.
Toisaalta... jos pyydetään juhliin karkkeja ja veisi pelkkiä hedelmäkarkkeja niin eikös se olisi sama asia kuin tuoda pelkkää suklaata. Itse vien yleensä jonkun sekoituspussin kaikkea mahdollista. 😄
 
Leivontasuklaa on siinä rajalla, onko se karkkia vai ei 😄 niitä harvemmin kai syödään pelkiltään ja mahtoiko ne maistuakin vähän eriltä? Esim taloussuklaa ja ne "silmäsuklaalevyt" mitkä on siellä leivontaosastolla yleensä 🤔 Eli muutankin omaa mielipidettä, osa suklaasta on karkkia muttei kaikki 😄 vaikka karkkejakin käytetään leivonnassa (omar esimerkiksi, tai hopeatoffeekuorrute) niin leivontasuklaa ei mene karkkikategoriaan. Oisko se sit raaka-ainesuklaata 🤔😄
 
Leivontasuklaa on siinä rajalla, onko se karkkia vai ei 😄 niitä harvemmin kai syödään pelkiltään ja mahtoiko ne maistuakin vähän eriltä? Esim taloussuklaa ja ne "silmäsuklaalevyt" mitkä on siellä leivontaosastolla yleensä 🤔 Eli muutankin omaa mielipidettä, osa suklaasta on karkkia muttei kaikki 😄 vaikka karkkejakin käytetään leivonnassa (omar esimerkiksi, tai hopeatoffeekuorrute) niin leivontasuklaa ei mene karkkikategoriaan. Oisko se sit raaka-ainesuklaata 🤔😄
Minun miehenkään mielestä salmiakki ei ole karkkia, koska hänen mielestään se ei maistu hyvältä. 😆 Ja minusta siis salmiakki ja lakritsikin on karkkia. 😁
 
Toisaalta... jos pyydetään juhliin karkkeja ja veisi pelkkiä hedelmäkarkkeja niin eikös se olisi sama asia kuin tuoda pelkkää suklaata. Itse vien yleensä jonkun sekoituspussin kaikkea mahdollista. 😄
Minun mielestäni pelkkien nallekarkkien vieminen taas täyttäisi tuon karkkiehdon, koska nehän ovat karkkeja. 😄
 
@VäriSointu ehkä sanoin vähän huonosti, kun kirjoitin noin ”jyrkästi”. Kirjoitin sen taaperon iltapuuhien jälkeen kun koitin keräillä itseäni, ehkä siitä se sävy 🤣 Kuten sit kommentin lopuissakin sanoin, niin ymmärrän kyllä sen logiikan millä joku ei luokittele suklaata karkiksi, vaikka itse olenkin sitä mieltä että suklaa on karkkia. Mielipidekysymys kyllä myös ja hauska pohtia eri argumentteja
 
Takaisin
Top