Onko maha jo kasvanut?

Täällä 11+5 ja itsestä tuntuu, että mahan koko vaihtelee ihan vuorokaudenajasta riippuen. Jotkut vaatteet ei tunnu enää hyvältä päällä, mutta onneksi helteillä voi käyttää mekkoja niin ei purista eikä kiristä. :grin Mulla on vähän mahaa jo onasta takaa, joten sikäli ei varmaan ihan ekana näy raskaus, mutta toisaalta vahvasti eteenpäin kallistunut kohtu saattaa kyllä paljastaa mut aiemmin kuin toivoiskaan. :confused:
 
Ei pahasti näy kyllä vielä, mutta tuntuu. Tällä viikolla huomannut kyllä selkeän kasvun, kun mahallaan nukkuu, niin tekee mieli kääntää kyljelleen. Ihan fiilistelymielessä kaivelin äitiysvaatteita kaapin perältä, täytyy katsoa viitsiikö ostaa uusia, niin kovin pieni tuo aika kun niitä käyttää. Viimeksi eniten käytössä oli raskaussukkahousut :) Ehkä niitä sitten syksyllä. Mikähän mahtaa olla mahan tilanne, kun puolivälissä elokuuta palaan lomilta ja pyörin toimistolle. Huvittaa jo etukäteen ne ilmeet :woot:
 
Täällä 11+5 ja itsestä tuntuu, että mahan koko vaihtelee ihan vuorokaudenajasta riippuen. Jotkut vaatteet ei tunnu enää hyvältä päällä, mutta onneksi helteillä voi käyttää mekkoja niin ei purista eikä kiristä. :grin Mulla on vähän mahaa jo onasta takaa, joten sikäli ei varmaan ihan ekana näy raskaus, mutta toisaalta vahvasti eteenpäin kallistunut kohtu saattaa kyllä paljastaa mut aiemmin kuin toivoiskaan. :confused:

Itse olen jonkin verran ylipainoinen ja kuvittelin, että sen vuoksi varmaan menee aikaa ennen kuin vatsa alkaa näkyä, mutta erehdyin :wideyed: Sieltä se puskee esiin tosi isona ja on kyllä ihan erimallinen kuin ylipainosta johtuva vatsa. En ole vielä esimerkiksi töissä tai kavereillekaan kertonut raskaudesta ja alkaa olla työn ja tuskan takana piilotella vatsaa vaatteiden alle varsinkin näillä hellekeleillä. Onneksi pian mennään muualle lomareissuun ja siellä ei tarvi miettiä, että huomaako ja arvaako joku :biggrin
 
Täällä rv 14 pieni kumpu on selvästi jo näkyvissä. Nyt onneksi alun turvotus on alkanut tasoittumaan. Mutta esikoisesta ei näkynyt kyllä mitään vielä näillä viikoilla.
 
Nyt rv 14 menossa ja vatsa on selkeästi pyöristynyt. Mielestäni se oli jo muutama viikko sitten ihan selvä raskausvatsan alku. Esikoisesta olin tätä kokoa rv 16-18.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla 15+0 ja vatsa ei vielä näy, aamuisin aika littana mutta iltaisin kunnon rantapallo. Kohdun kyllä tunnen, kun vatsallani makaan. Olin karhun kierroksen vaelluksella ja kyllä vaellushousut puristivat, kun eivät yhtään anna periksi.
 
Tähän asti on vatsan kasvu johtunut lähinnä ilmasta.. ja ehkä mieliteoille periksi antamisesta. Vaan kyllähän nuo tiukemmat housut alkaa jo tuntua epämukavilta alavatsan kohdalla - toistaiseksi kyllä ihan perinteinen lihominen on hyvin peittänyt mahdollisen raskausvatsan alun :rolleyes: Nyt on rv14 aluillaan.
 
Nyt rv 14 menossa ja osa housuista on ensimmäistä kertaa alkanut vähän kiristää. Saa nähdä missä vaiheessa joutuu uusia vaatteita ostelemaan. :rolleyes:
 
Pakko hehkuttaa - sain hankittua parit äitiyshousut, ja elämänlaatu parani kertaheitolla! :joyful:
Sen verran kiristi jo normihousut, etenkin loppupäivää kohden, että pahaa teki. Kotona kuljin yleensä napit auki ja välillä oli lähellä etten muistanut niitä sulkea kun lädin ovesta ulos :rolleyes:

Vaikka maha on luultavasti suureksi osaksi vielä ilmaa ja turvotusta, niin taitaa tästä lähtien olla nuo mammapöksyt ihan päivittäin jalassa.
 
Mä olen onneksi ennenkin raskautta tykännyt käyttää leveitä paitoja pillifarkkujen kanssa, joten ”piiloutuminen” on helpohkoa. Luulin. Satuin vilkaisemaan itseäni näyteikkunasta ohi kävellessä ja maha piirtyy kyllä tosi selvästi.
 
Tänään (19+5) löysin itseni googlaamasta kuvia raskausmahoista näillä viikoilla. Tuntuu, että oma maha on jo ihan mahdoton piilottaa ja että se on ihan yhtäkkiä pullahtanut kunnolla esiin. Mutta tämä on vissiin taas yks niistä asioista, joissa ei kannattais verrata itseään muihin...
 
Takaisin
Top